دوشنبه 24 شهریور 1399 - 16:37

آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۶ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

به گزارش بویرنیوز؛ دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از دیروز تا امروز 24 شهریور 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 619 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند که یک‌هزار و 382 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 404 هزار و 648 نفر رسید.

وی افزود: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 156 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به 23 هزار و 313 نفر رسید البته خوشبختانه تاکنون 348 هزار و 13 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

به‌گفته لاری 3798 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 3میلیون و 586هزار و 848 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت بیماری کرونا در استان قم چگونه است؟

لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در استان قم تشریح کرد: پس از خیز شدید بیماری در اسفندماه سال گذشته در قم، با همکاری مردم استان و تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری ستاد استانی کرونا، از ابتدای فروردین تا اواسط خردادماه سال جاری، شاهد یک روند نزولی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم اما متأسفانه از اواخر خردادماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجدداً روند صعودی به خود گرفت و این شیب صعودی همچنان در حال امتداد است. در زمان حاضر حدود 500 بیمار مبتلا به کووید19 در بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی استان قم بستری‌‌اند که وضعیت عمومی 95 نفر از آن‌‌ها، وخیم گزارش شده است.

وی افزود: استان قم چندین هفته متوالی است که در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد. بروز موارد بستری در این استان بالاتر از متوسط کشوری است و بیم آن می‌‌رود که عادی‌‌انگاری شرایط، زمینه را برای خیز مجدد بیماری در این استان، فراهم سازد.

وی با بیان این‌‌که از زمان شیوع بیماری، بیش از 156 هزار بازدید از اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی استان قم انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای بیش از 27 هزار مورد از اماکن مذکور، به‌دلیل سهل‌‌انگاری در رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی اخطار صادر شده است و تعداد 197 واحد متخلف پلمب شده‌‌اند.

لاری میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان قم در مراکز و اماکن عمومی، ادارات و بانک‌‌ها و مراکز خرید را 81 درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون‌‌شهری و برون‌‌شهری 78 درصد اعلام کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌‌ها استان قم، 96 درصد، توسط واحدهای صنفی 75 درصد و واحدهای صنعتی 92 درصد است و بالاترین میزان رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در هفته سوم شهریورماه در این استان در بانک‌‌ها و کمترین میزان رعایت این پروتکل‌‌ها، در اماکن ورزشی و واحدهای بستنی فروشی گزارش شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325563
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما