دوشنبه 24 شهریور 1399 - 16:22

خبرهای نگران کننده از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کرونا سیر صعودی گرفته که در صورت عدم کنترل، در ماه‌های آینده با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

به گزارش بویرنیوز، محمد مهدی بانشی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: کرونا شوخی‌بردار نیست و وضعیت آن در استان نیز سیر صعودی به‌خود گرفته که اگر این سیر کنترل نشود و مردم همکاری نکنند باید شاهد رخدادهای بسیار تلخ در ماه‌های آینده و پاییز باشیم.

عکس تزئینی

وی با اظهار تاسف از افزایش مرگ و میرهای ناشی از شیوع گسترده ویروس کووید19 در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: متاسفانه تعداد قربانیان این ویروس منحوس در استان از مرز 100نفر هم گذر کرد.

بانشی ابراز کرد: براساس آخرین های موجود، تعداد قربانیان ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به 101 نفر رسیده که البته 22 نفر دیگر نیز در بخش ICU بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری هستند.

وی از فوت 3 بیمار کرونایی این استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه سیر صعودی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داشته و روزانه در حال افزایش است.

تجمعات در داخل و بیرون مدارس نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با برشمردن برخی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این استان، یادآورشد: تجمعات والدین در مدارس و محدوده‌های مدارس نگران کننده بوده و متاسفانه این تجمعات هر روز صورت می‌گیرد.

بانشی گفت: ما شاهد تجمعات والدین در داخل مدارس و بیرون از مدارس هستیم و به پروتکل‌های بهداشتی هم توجهی نمی‌شود که احتمال می‌دهیم در روزهای آینده شاهد افزایش نگران‌کننده مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق مختلف استان باشیم.

وی، بازگشایی مدارس را یکی از عوامل انتشار گسترده ویروس کرونا در استان برشمرد و ادامه داد: متاسفانه در سرویس‌های مدارس برای جابه‌جایی دانش آموزان هم توجه بهداشتی لازم صورت نمی‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، آرامستان‌ها و تجمعات مستمر دفن و کفن اموات را از دیگر عوامل انتشار شیوع گسترده کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و خاطرنشان کرد: در زمان دفن و کفن اموات به هیچ عنوان به پروتکل های بهداشتی توجهی نمی‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325557
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما