پنجشنبه 13 شهریور 1399 - 19:23

آمار نگران کننده کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ حتی با وضعیت قرمز هم مدارس استان هفته اول بازگشایی می شوند!

جلسه ستاد استانی کرونا به ریاست احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز،  جلسه ستاد استانی کرونا به ریاست احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. جمالی در این نشست با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد بحرانی‌ترین شرایط را در سطح استان‌های کشور دارد، گفت: تلفات ما حداقلی است که مرهون زحمات تیم‌های پزشکی و بهداشتی هستیم اما اگر غفلت کنیم ممکن است تلفات سنگینی داشته باشیم.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین روش پیشگیری و مقابله با این بیماری است، افزود: مردم مسائل فردی و جمعی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان دهنده این است که در حال ورود به پیک بیماری کرونا هستیم، بیان کرد: امیدواریم این شرایط،به خیر بگذرد ۴ شهرستان ما قرمز است یک شهرستان نارنجی و ۳ شهرستان زرد هستند.

وی خطاب به مجموعه دانشگاه گفت: اگر محدودیتی برای تهیه آمپول دارید بگوید تا رسما به دکتر امیری معاون رئیس جمهور و معین استان اعلام کنیم که هر چه سریعتر منابع مالی و دارو در اختیار استان قرار دهد.

این مسوول تصریح کرد: در رابطه با نیروی بیشتر ۳۵ نفر نیرو اضافه شده اما اگر برای نیرو مجوز خواستید به ما بگوید تا کمک کنیم می‌دانیم آمادگی لازم را دارید که بیمارستان امام سجاد را به درمان کرونایی‌ها اختصاص دهید.

وی با بیان اینکه دهدشت وضعیت خوبی ندارد و بار درمانی بر روی دوش بویراحمد است، گفت: گچساران دوباره قرمز شد‌.

این مسوول بیان کرد: در رابطه با ادارات، طرح دو سوم اجرا و رسما به همه ادارات اعلام شود.

جمالی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: علوم پزشکی با توجه به ویژه بودن استان در راستای شیوع بیماری نظر کارشناسی خود را به ستاد ملی کرونا ارسال و زارع‌پور وضعیت استان را برای وزیر یا معاونین تشریح کند.

این مسوول با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در بویراحمد نسبت به هفته گذشته ۱.۵ و در کهگیلویه سه برابر شده گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط به صلاح نیست، ضمن اینکه هرگونه فراخوان برای خدمات عمومی ممنوع است.

وی خواستار مراقبت شدیدتر در بانک‌ها، دفاتر پیشخوان و ادارات شد و گفت: وضعیت عادی و نرمال نیست در پایانه مسافربری نظارت‌ها قوی و سازمان صمت به همراه تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی و قضاییه نظارت بیشتری بر صنوف داشته باشند. برای شرکت برق نامه بزنید و اگر همکاری نکردند توبیخ شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها و بانک‌هایی مانند بانک کشاورزی خوب کار کردند تشویق و دستگاه‌هایی که کار نکردند توبیخ شوند بحث نظارت سازمان صمت تشدید شود و اگر کمک خواستید از ظرفیت بسیج و سپاه استفاده شود.

باز بودن همه مدارس کهگیلویه و بویراحمد در هفته اول

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، از بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: همه مدارس در هفته اول حتی در وضعیت قرمز باز هستند.

هادی زارع پور افزود: تصمیماتی که گرفته می‌شود توسط ستاد ملی کرونا است و برای کل کشور باید اجرایی شود.

هادی زارع پور با تاکید بر اینکه تصمیم قطعی این است همه دانش آموزان در هفته اول باید سرکلاس ها حضور داشته باشند حتی اگر وضعیت قرمز باشد، اضافه کرد: ما نیز این نگرانی را داریم و باید به ستاد ملی کرونا اعلام شود که اگر نیاز است در خصوص استان تصمیم مطلوبی گرفته شود، زیرا اختیار استان‌ها محدود و باید تصمیم وزارت را اجرایی کرد.

وی با اشاره با اینکه مکلف به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها هستیم بیان کرد: از دیشب به دنبال بحث ضد عفونی کردن مدارس هستیم و خواستۀ وزیر نیز این است که همه مدارس هفته اول باید باز باشند.

زارع پور در ادامه گفت: بحث گروه بندی ها، مساحت کلاس درس، مساحت مدرسه و مساحت راه رو‌ها در پروتکل‌ها مدنظر ماست.

آمار نگران کننده از کرونایی‌های بویراحمد/۲.۲ درصد کرونایی‌ها زیر ۵ سال هستند

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز در این جلسه گفت: جلسات کرونایی شهرستان هر سه روز یکبار برگزار می‌شود .

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه آمار و ارقام جالبی از وضعیت ارائه می‌شود، افزود: ۲.۲ درصد بیماران کرونایی زیر ۵ سال، ۵ درصد ۷ تا ۱۷ سال و ۱۳ سال بالای ۶۰ سال هستند، ۶۹ درصد بیماران هم در سنین ۱۸ تا ۵۹ سال هستند.

وی با بیان اینکه قریب ۱۶ درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: در حال حاضر زنان خانه‌دار، کارمندان محصلین و فرهنگیان بیشترین مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت آبشار یاسوج گفت: فقط یک شب در یاسوج ۹۵ واحد صنفی پلمپ شد دیشب ۲۰ خانوار در آبشار حضور داشتند که با پیگیری ها و همراهی شهرداری تخلیه شدند.

وی از استقرار آمبولانس در سطح شهر یاسوج و اخطار به مردم خبر داد و افزود: شلوغی بانک‌ها قابل چشم پوشی نیست دفاتر پیشخوان نیز به شدت شلوغ است سه روز در آموزش پرورش بویراحمد برای پست‌بندی بیش از ۵۰۰ نفر جمعیت زیادی جمع شدند.

کناری عنوان کرد: یک اداره کل در استان باغش را به ۲۰ خانوار جنوبی تحویل داده‌ بود این موارد باید بررسی شود هنوز اداره کل ما نمی‌داند وضعیت قرمز است.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: ۷۰ هزار دانش آموز و ۴۰ هزار دانشجو داریم فاجعه است اگر روز شنبه بازگشایی مدارس انجام شود، اگر قرار است مدارس شروع به کار کنند تعطیلی صنوف معنایی ندارد.

در ادامه این نشست هم نستهن مقدم شهردار یاسوج جشن‌های تولد را پاشنه آشیل دانست و عنوان کرد: در ایامی که مراسم عروسی به دلیل ایام محرم و صفر تعطیل شده شاهد برگزاری جشن‌های تولد هستیم که باعث ابتلا خانواده‌ها خصوصا مادربزرگ و پدربزرگ‌ها شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    وزیر غلط میکنه اگه راست میگه بچه های خودشون هم بفرستن کلاس

  2. بنیامین گفت:

    غلط می کند وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان و بقیه چرا با جون مردم بازی می کنید اگه تا 5 سال بیماری طول کشید ما بچه هامون را نمی فرستیم مدرسه جناب زارع پور تو کی هستی که می خواهی تصمیم می گیری که می گویی باید غلط کرد تو و وزیرت

  3. مهدی گفت:

    هم رئس ستاد کرونای ملی بیجا کرد هم رئیس ستاد کرونای استان.توی همچین موقعیتهایی هست که مدیر بی عرضه از مدیر با لیاقت قابل تشخیصه.ما که بچه هامونو نمیفرستیم سمت مرگ.

  4. سیسخت گفت:

    ماکه به هیچ عنوان بچه هایمان رانمیفرستیم…آدم بزرگهارازمین وزمان نتونست مجاب کنه که رعایت کنندازیک بچه۸ ساله چه توقعی دارند…شدندمحکوم به کاراجباری بااعمال شاقه…بچه هابه شوق دیدن ونزدیک دوستانشان بودن به مدرسه میروند….سلامتی ازهمه چیزمهمتراست…

  5. همشهری گفت:

    واقعا متاسفم برای همتون با این تصمیمات با همین تصمیمات غلط بوده که هر روز وضعیت بحرانی تر شده ما نفهمیدیم بالاخره سرمایه انسانی یعنی چه و ایا اصلا مهمه یا نه و این بچه ها جز سرمایه هستند یا نه
    و از همه بیشتر متاسفم برای وزیر بهداشت که میدونه وضعیت چطوریه و سکوت میکنه در برابر این تصمیم

  6. بویراحمد گفت:

    دلیل اصرار بازگشایی مدارس در هفته اول مدارس غیرانتفاعی هست می خوام صد سال دیگه مدارس غیرانتفاعی نباشه این بچه ها چه گناهی کردند که باید تاوان اینها را بدهند په مفهومی داره در این شرایط حاد بچه ها را می خواهید قزبانی جیبتان کنید

  7. تقوایی گفت:

    با دست خود فرزندان دلبند مردم را به قربانگاه می فرستند.

  8. مطلع گفت:

    مدرسه غیرانتفاعی پیروزی واقع درخ شاهد 25 برای سال جدید فعلا علی الحساب دو نیم میلیون تومان از خانواده ها گرفته تا بچه هاشونو ثبت نام کرده .مدیرانش حرف از چهار الی پنج میلیون میزنند برای حق شهریه بدون سایر….
    اگر قراره مدارس مجازی باشه چرا اینقدر هزینه می گیرند .مردم استان اکثر درآمدشان بسیار کم است انتظار است متولیان امر چاره ای اندیشیده تا
    کمک به مردم شود .

دیدگاه شما