سه شنبه 4 شهریور 1399 - 10:15

وقتی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد خودشان مقید به پروتکل های بهداشتی نیستند/بخاطر افتتاح چند پروژه مروج عادت های بد نشوید!+عکس

در حالی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی راهکار اساسی در مقابله با شیوع کروناست اما به نظر می‌رسد این مهم از نگاه مسؤولان مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش بویرنیوز، در روزهایی که کرونا همچنان مساله اول کشور است و پرهیز از تجمعات تنها راهکار مقابله با این ویروس مرگبار توصیه می‌شود برخی رفتارها از سوی مسؤولانی که خود باید پیشگام در عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی باشند نقض آشکار پروتکل‌هایی است که اتفاقا بارها و بارها در گفته خودشان تکرار هم می‌شود.

مناسبت‌هایی از قبیل هفته دولت فرصت‌هایی برای معرفی خدمات ارزنده نظام اسلامی به مردم است و در این روزها معمولا طرح و پروژه‌هایی افتتاح و یا شروع می‌شود تا عملکرد نظام و دولت به خوبی نشان داده شود.

حضور گروهی مسؤولان و مدیران در چنین برنامه‌هایی همواره بوده و این رویه نادرست متاسفانه در شرایط کرونایی نیز هماند روزهای عادی و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به چشم می‌خورد.

راه‌اندازی کاروان‌هایی از خودروهای اداری و ترافیک حضور مدیران و مسؤولان به ویژه در دوران کرونا که برگزاری مراسماتی از قبیل جشن ازدواج محدودیت جمعیت حداکثر 10 نفره دارد چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.

این در حالی است که حضور بسیاری از مدیران در بسیاری از برنامه‌ها ضرورتی ندارد و باید پاسخگوی استهلاک خودروی اداری و اتلاف وقت ارباب رجوعی که ساعت‌ها در اداره منتظر رسیدن مدیر است باشند.

اگرچه افتتاحیه پروژه‌های هر نهاد و دستگاهی مستلزم حضور مسؤول متولی است تا توضیحاتی درباره روند اجرا و بهره‌برداری از آن ارائه دهد اما این حجم از حضورها به هیچ وجه نیاز نیست و لازم است تغییر رویه داده شود.

شلوغی بیش از حد مسؤولان و مردم در برنامه‌های افتتاحیه خبرنگاران را هم در تهیه خبر و تصویر مناسب چار مشکل می‌کند؛ گاه شلوغی بیش از حد اجازه ثبت یک تصویر مناسب را سلب می‌کند.

تجربه مراسمات عزاداری محرم نشان داده همراهی مردم برای رعایت اصول بهداشتی و پایبندی به مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا بیشتر شده و می‌طلبد مسؤولان نیز همه محدودیت‌های تجمعات را با جدیت دنبال کنند و با کارهای غیر ضرور عامل ایجاد تجمعات نشوند.فارس

 

شهرستان کهگیلویه در وضعیت هشدار کرونا قرار دارد ادامه غفلت و بی‌توجهی‌ها بیم رسیدن به جایگاه قرمز را دو چندان کرده است؛ قبل از اینکه چهره شهرستان با سیلی کرونا سرخ شود همه مردم و مسؤولان خود را ملزم به رعایت محدودیت‌ها بدانند.

غفلت از کرونا همین است که محدودیت‌های کرونایی را نادیده بگیریم و برای عبور از خط قرمزهایی که ستاد مدیریت کرونا ترسیم کرده است خود را شماتت نکنیم.

در بویراحمد نیز همین وضعیت حاکم است و این شهرستان نیز وضع خوبی ندارد.

صرف ماسک بر صورت داشتن بدون رعایت هیچگونه فاصله اجتماعی این دید را به دیگران هم می دهد که با پوشیدن ماسک و بدون رعایت فاصله از دیگران میتوان از کرونا مصون بود درحالیکه چنین نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325230
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما