شنبه 25 مرداد 1399 - 12:38

زيرساخت هاي لازم براي صنايع در همه شهرک هاي صنعتي کهگيلويه و بويراحمد فراهم است

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان از واگذاری ۱۲.۵ هکتار در قالب ۳۲ قرارداد به متقاضیان احداث واحدهای صنعتی و مجریان طرحهای صنعتی خبر داد .

به گزارش بويرنيوز، سید هاشم موسوی در جمع خبرنگاران از آخرين اقدامات زيرساختي براي توسعه صنايع در شهرک هاي صنعتي کهگيلويه و بويراحمد خبر داد و گفت:

رسالت اصلی شرکت شهرکهای صنعتی فراهم نمودن زمین و زیرساختهای مناسب سرمایه گذاری بمنظور استقرار و احداث واحدهای تولیدی می باشد.

در سطح استان ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی که واگذاری در ۱۳ شهرک ان انجام شده و ۳۳۱ واحد تولیدی را که عمدتا کوچک و متوسط هستند را شامل می شود.

همه ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی که عملیات واگذاری در آن انجام شده زیرساختهای مناسب سرمایه گذاری اعم آب برق گاز خیابان کشی و جدول کشی و … را دارا بوده به گونه ای هیچ واحد تولیدی به دلیل نداشتن زیرساخت تا کنون تعطیل نشده است

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲.۵ هکتار زمين در قالب ۳۲ قرارداد به متقاضیان احداث واحدهای صنعتی و مجریان طرحهای صنعتی در سطح شهرک ها نواحی صنعتی واگذار شده است.

با توجه توپوگرافی کوهستانی استان و وضعیت اراضی در اختیار شهرک ها نواحی صنعتی نیاز مبرم تملک اراضی جدید و الحاق به شهر ک و نواحی صنعتی و همچنین پیش بینی بلندمدت برای تعریف عرصه های صنعتی منظور جذب و حمایت از امر سرمایه گذاری در استان بعنوان راهکار رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال دربستر توسعه صنعتی را داریم که تحقق این مهم مستلزم همفزایی همکاری و همراهی تمامی متولیان امر علی الخصوص دستگاههای مرتبط همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دستگاه های خدمات رسان می باشد.

از دیگر برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توازن منطقه ای و استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای برنامه ریزی وپیگیری بمنظور اختصاص زمین و احداث ۷ ناحیه صنعتی در ۷ شهرستان استان بوده تا از این منظر هم بتوان با جذب سرمایه های منطقه ای و بومی در هر اقلیم زمینه رشد و توسعه آن مناطق را ایجاد و اینده روشن ان چشم دوخت.

در سال جهش تولید مجموعه شرکت شهرکهای استان حسب منویات مقام معظم رهبری نسبت به انجام پایش و عارضه یابی و پالایش مشکلات و موانع واحدهای تعطیل و راکد و واحدهای زیر ظرفیت با هدف شناسایی موانع و معضلات و ارائه راهکار و نسخه متناسب با هرعارضه در واحدهای تولیدی با استفاده از توان مشاورین و همکاری دستگاهای متولی و دستگاههای پیگیر حمایت کننده اقدام نموده که تاکنون قریب ۴۰ واحد راکد که امکان برگشت به چرخه تولید و راه اندازی مجدد را دارند شناسایی شده که ۲۵ واحد در هدفگذاری راه اندازی مجدد بعنوان تعهد در شاخص عملکردی تعریف گردیده و بحمدالله تاکنون ۵ واحد اشتغال ۴۴ نفر در ۵ ماهه سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

در زمینه حمایتهای نرم افزاری حوزه صنایع کوچک برنامه های حمایتی شامل دوره های آموزشی تورهای صنعتی شرکت و یا بازدید از نمایشگاه های داخلی و خارجی ، انجام مطالعات و پروژه های حوزه بازار و توسعه بازار واحدهای تولیدی ،استارتاپهای مرتبط با حوزه تولید، کلینیک های تخصصی حوزه صنعت، و سایر حمایت‌های در حال اجرا و اقدام می باشد.

با توجه به آماده بودن زیرساخت ها و زمینه سرمایه گذاری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی ضمن دعوت از فعالین اقتصادی و صنعتگران بمنظور استقرار و استفاده از این ظرفیتها، آمادگی داریم در سریعترین زمان نسبت به اختصاص زمین و زیرساخت مناسب با رعایت کامل ضوابط و شرایط همکاری و همراهی لازم رابه انجام رساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324750
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ما که سالهاست دنبال زمین هستیم هنوز گیرمان نیامده.ولی زمینهای خالی از حتی سکنه الحمدالله به وفور در شهرکهای سرابتاوه و…است ودارند زیر ساختهایشان از بین می رود ومالکان برای خودشان می فروشند.

  2. ناشناس گفت:

    حتما برادر پيگيري نكرديد براي زمين دنبال حاشيه نرويد از روزي كه مهندس موسوي مدير عامل شهرك صنعتي شده در قسمت واگذاري و حمايت از صنعتگران در اين چند سال واقعا بي سابقه بوده از لحاظ حمايت و فروش زمين

دیدگاه شما