شنبه 25 مرداد 1399 - 11:16

آغاز محرومیت‌زدایی از شرونگ رونگ

گروه جهادی مکتب سلیمانی روستای دورافتاده شرونگ رونگ از توابع بخش دیشموک را عرصه خدمت جهادی خود قرار داده تا رنگ محرومیت از دل این روستا بزدایند.

حاج قاسم سلیمانی سردار متفاوت در عرصه اجتماع بود؛ اگرچه بخش عمده‌ای از وقتش در مناطق جنگی می‌گذشت اما او خود را تنها به حوزه نظامی محدود نمی‌کرد روحیه کار جهادی یعنی خدمت متواضعانه از کمک به سیل زدگان تا زلزله زدگان و دیگر عرصه‌ها داشت.

مکتب سلیمانی رسالت خود را  از زمین آغاز کرد و در آسمان به اوج رسید راه سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می‌گذرد.

به گزارش بویرنیوز؛ رهبر معظم انقلاب از پنج ویژگی حاج قاسم و درس‌های نهفته در آن گفتند «ویژگی اول ایشان «تدبیر» شهید سلیمانی بود که او را اهل تدبیر، فکر، محاسبه و دقت در اندیشه دانستند. ویژگی دوم «عمل» ایشان بود که در مرحله تدبیر متوقف می‌ماندند و اهل اقدام بودند. ویژگی سوم «شجاعت» بود؛ میان اقدامات انواعی وجود دارد که اقدامات ایشان دارای ویژگی شجاعت بود. ویژگی چهارم «اخلاص» بود که تدبیر، عمل و شجاعت ایشان تماما همراه با اخلاص بود و ویژگی پنجم این بود که تمام این چهار عامل قبلی در حوزه «انقلاب و انقلابی‌گری» خلاصه می‌شد.»

یکی از راه های تقویت روحیه جهادی شرکت در اردوهای جهادی است، زیرا جهادگران در چند روزی که با رفتن به اردوهای جهادی در مناطق محروم حضور دارند، شرایط زندگی مردم محروم را از نزدیک می‌بینند و نسبت به خدمت رسانی به مردم و انجام کارهای روی زمین مانده احساس مسئولیت پیدا می کنند و روحیه جهادی در آنها تقویت می‌شود.

گروه‌های جهادی با هدف دستگیری از مردم در مناطق محروم تشکیل می‌شوند و دغدغه سازندگی دارند.

فعالیت برخی از گروه‌ها محدود به توزیع ارزاق و خدمات‌رسانی در عرصه فرهنگی و اجتماعی است گروه جهادی مکتب سلیمانی اما علاوه بر این موارد افق نگاهشان را بالاتر برده و حالا علاوه بر فعالیت در عرصه فرهنگی و اجتماعی ذهنشان درگیر عمران و آبادانی در دل روستاهای دور افتاده است.

جهادگران گروه «مکتب سلیمانی» با تاسی از آرمان‌های حاج قاسم راه خدمت از کوچه محرومین در پیش گرفتند،آستین همت برای خدمت به مردم مناطق دور دست شهرستان کهگیلویه بالا زده و طعم شیرین محرومیت‌زدایی را در دورافتاده‌ترین روستا یعنی «شرونگ رونگ» می‌چشند.

حجت‌الاسلام سید علی اکبر رضویان در خصوص فعالیت‌های گروه می‌گوید« رسالت فرهنگی، اجتماعی و عمرانی مکتب سلیمانی را از روستای شرونگ رنگ در بخش دیشموک آغاز کردیم.»

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی افزود: روز عید غدیر با برپایی سفره اطعام غدیر مردم با صفای روستا را با شور و عشق علوی دور سفره محبت علی جمع کردیم، در کنار هم از فضایل مولا علی گفتیم و همه با هم میهمان سفره اطعام غدیر بودیم خانه‌هایشان را مزین کردیم به تابلوهای «یا علی» و «علی ولی الله» و هربار با هم یا علی می‌گفتیم که محفلمان معطر به ذکر مولا باشد
آری شور و عشق و معرفت حال هوای عیدمان را زیبا کرد.»

وی گفت: در گفت‌وگوهایی که با مردم داشتیم مردم از خدمات و رسیدگی‌های مدیران و مسؤولان گلایه‌مند بودند و آنجا که خدمتی شده بود هم قدردان بودند و این حکایت از شرافت این مردم باصفا داشت.

رضویان با بیان اینکه بخشی از محرومیت‌ها ناشی از ناکارآمدی و مدیریت‌های ضعیف است، اضافه کرد: خوب است نمایندگان و دولتمردانی که در ایام انتخابات با وعده‌های آن چنانی رأی همین مردم را جمع می‌کنند و بر کرسی قدرت تکیه می‌دهند کمی به خود بیایند و از خدا بترسند و به فکر خدمت به این مردم باشند.

این فعال فرهنگی گفت: در این روستا در فصل باران به علت خاکی بودن جاده و صعب العبور بودن مسیر عبور و مرور در روستا مختل می‌شود بنابراین با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط گروه جهادی مکتب سلیمانی با احداث حداقل هشت عدد آب‌رو به صورت لوله‌ای بتنی مدفون این مشکل را رفع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بهسازی جاده و احداث پل در اولویت گروه جهادی در این روستا است، گفت: مشکلات دیگری نظیر مدرسه، روشنایی روستا و … در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324735
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما