سه شنبه 14 مرداد 1399 - 17:55

اتریشی‌ها بر روی چه قابلیت‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند

اتریشی‌ها روز گذشته در یک سفر کاری به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند تا با ظرفیت‌های این استان برای سرمایه‌گذاری آشنا شوند.

به گزارش بویرنیوز، پایتخت طبیعت روز گذشته میزبان سفیر و رایزن بازرگانی سفارت اتریش در جمهوری اسلامی ایران بود تا بر اساس روابط خوبی که بین دو کشور وجود دارد آنها بتوانند در استان پر ظرفیتی مانند کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته استفان شلتس بنگاه‌های اتریشی علاقه‌مند به همکاری با طرف‌های ایرانی هستند و خود دولت اتریش هم به دنبال راه‌حلی برای مورد به مورد همکاری با ایران با توجه به تحریم‌های خصمانه تجاری آمریکا است.

اما اتریشی‌ها بر روی چه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی از استان می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند؟ همانطور که همه می‌دانند کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی در بخش‌های مختلف دارد که به خوبی به این موارد پرداخته نشده است.

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در خصوص مهمترین قابلیت‌های که اتریشی‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، گفت: پتانسیل‌های استان در بخش ذخایر نفت و گاز، آب، محصولات کشاورزی، محصولات دامی، گیاهان دارویی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین ذخایر معدنی است که همه این موارد به سفیر و رایزن اتریشی معرفی شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم ادامه داد: طبق گفته سفیر، اتریشی‌ها بیشتر در حوزه صنایع کوچک و متوسط فعالیت دارند و اعلام آمادگی کردند براساس ظرفیت‌های استان با ما همکاری کنند.

وی همچنین عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم از شرکت‌های اتریشی در استان استفاده ببریم و همچنین زمینه برای صادرات کالاهای تولید استان به این کشور و سایر کشورهای اروپایی فراهم شود.

این مسوول ایجاد ارتباط میان کهگیلویه و بویراحمد و اتریش را منوط به ارتباط دو کشور همچنین سرمایه‌گذاری‌ها و معادلات بین‌المللی دانست تا در یک فرآیند زمانی مطلوبی کارها به پیش برده شود.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324124
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما