شنبه 11 مرداد 1399 - 14:55

نگاهي به سخنان رهبر انقلاب/چرايي نام آوردن چندباره از يک وزارتخانه/تکليف ساير ارکان دولت هم مشخص شد

روز گذشنه رهبر انقلاب در برنامه زنده تلويزيوني به مناسبت عيد قربان با مردم ايران سخن گفت.

به گزارش بويـرنيـوز،‌ مقام معظم رهبري در سخنان خود از وضع کنوني کشور و بايد و نبايدهاي آن گفتند، به موضوع کرونا و لزوم تبعيت از دستورات کارشناسان درماني و سلامت پرداختند و از تحريم ها و الزامات اقتصادي مهمي که بايد مد نظر همه ارکان دولتي و نيروهاي مسلح کشور باشد ايراد سخن کردند.

در ميان سخنان رهبر انقلاب در خصوص اقدامات بخش هايي از دولت چند نکته قابل تامل است:

ايشان از وزارت نيرو بعنوان يکي از دستگاه هاي دولتي که اقدامات مهمي را اين روزها در زمينه آب و برق تدارک ديده ياد کردند.

“کارهاي بزرگي در احياء زمين هاي نيازمند زهکشي عمدتاً در خوزستان و مقداري هم در ايلام شده، زمين هاي زيادي احياء شده و مورد استفاده قرار گرفته است

در دوران تحريم اين کارها انجام شده است.

طرح هاي وزارت نيرو که قبلاً هم من اشاره کردم طرح هاي مهمي است هم در زمينه آب و هم در زمينه برق”

اين سخنان به خوبي گواه اينست که با تکيه بر دانش و توان بومي مي توان کارهاي بزرگ و ارزشمندي کرد، اگرچه سختي هاي تحريم و فشار اقتصادي بر همه روشن است و البته مديران خوب را در همين تنگناها هم بايد شناخت.

در حدود 3 سال اخير بيشمار پروژه آب و برق با سرمايه گذاري هزاران ميلياردي به مردم ايران تقديم شده آنهم در شرايط سخت ترين تحريم ها و اين محقق نميشد مگر با باور به اينکه مي توان و مي شود با ظرفيت هاي داخلي به نبرد محدوديت ها و محروميت ها رفت.

مديريت وزارت نيرو يک الگو است براي ساير دستگاه ها، اينکه بتوان از دل تحريم هاي سخت اميد آفريني کرد شايسته تقدير است،‌همانطور که رهبر انقلاب در چند مورد از اقدامات اين وزارتخانه تقدير کرده اند.

اطلاع رساني به مردم هم خواسته ديگر رهبر انقلاب بود، ايشان فرمودند “البته نميدانم در چه حد اين اقدامات  به اطلاع مردم مي رسد” اين نشان مي دهد اقدامات و خدمات دولت و نظام بايد براي مردم تشريح شود، مردم بعنوان ولي نعمت دولت و حاکميت بايد در جريان امورات باشد و دانستن خدمات حق مردم است.

اتفاقاً اين مطالبه گري مردم هم هست، اگر کار براي مردم است بايد به آنها گزارش داده شود، از دل همين گزارش هاست که کم و کاست ها هم مشخص مي شود و ايراداتي باشد مرتفع مي شود.

در اين زمينه هم وزارت نيرو مثال زدني است، دکتر رضا اردکانيان از اين جهت هم مثال خوبي براي ساير دولتمردان است، او خود بلندگو و سخنگو شده است و هرجايي مردم،‌دولتمردان و نهادهاي حاکميتي بايد بدانند با صداي رسا اطلاع رساني کرده است، ‌اين روحيه ارزشمند که بدون ترس شفاف و صادقانه به مردم پاسخ داد و سخن گفت همان چيزي است که رهبر انقلاب از مسئولان انتظار دارد.

 

رسيدگي به نقاط محرومتر هم به خوبي در اين سخنان قابل توجه است، خدمات وزارت نيرو در دو استان کمتر برخوردار مثال زده شده و اين يعني بايد مناطق محرومتر و داراي مشکلات عديده تر به صورتي مناسب تر ديده شود، و البته معناي عدالت در خدمات هم همين است که همه مناطق بر اساس ظرفيت ها و کمبودها رسيدگي شوند، موضوعي که در حدود 3 سال اخير در وزارت نيرو نهادينه شده است.

حالا ميتوان فهميد چرا رهبر معظم انقلاب به صراحت از وزارت نيرو و طرح هاي آن نام برد و البته تقدير از اين مجموعه را به دفعات انجام داده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323863
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما