دوشنبه 6 مرداد 1399 - 10:03

چند نکته براي مردم کهگيلويه و بويراحمد/ بايد و نبايدها در محرم و صفر

با تصميم رئيس جمهور قرار است مراسمات عزاداري ابا عبداله الحسين (ع) در همه شهرها چه قرمز و چه سفيد برگزار شود.

به گزارش بويرنيوز، قرار است با رعايت پروتکل هاي بهداشتي مراسمات عزاداري محرم و صفر در همه استان ها چه آنهايي که در وضعيت قرمز کرونايي هستند و چه آنهايي که وضعيت به مراتب بهتري دارند برگزار شود.

قطعا در اينچنين اجتماعاتي رعايت موارد بهداشتي سخت و در برخي اوقات انجام آن غير ممکن مي شود اما حداقل در نظر گرفتن چند مورد را براي سلامتي خودتان مراعات فرمائيد.

افرادي که داراي بيماري هاي زمينه اي هستند و سيستم ايمني ضعيفي دارند لزومي براي حضور فيزيکي در اين اجتماعات ندارند، شبکه هاي تلويزيوني و گزارشات زنده و غير زنده از مراسمات محرم و صفر مي تواند جايگزين خوبي باشد تا نياز به حضور اين دست افراد در سطح شهر نباشد.

استفاده از ماسک را فراموش نکنيد، حضور در اين اجتماعات قطعاً خطرات خود را هم دارد،‌حتماً‌ از ماسک استفاده کنيد و از ديگر افراد فاصله بگيريد خصوصاًً اگر کسي ماسک استفاده نکرده سعي کنيد فاصله بيشتري را با او حفظ کنيد.

از آوردن کودکان به ويژه آنهايي که سيستم بدني ضعيف تري دارند خودداري کنيد، با اين کار هم مقداري از شلوغي مي کاهيد و هم سلامت آنها را تضمين ميکنيد.

مسئولان هم بايد مراسمات را در فضاهاي باز برگزار کنند و اگر جايي قرار است در فضاي بسته مراسمي برگزار شود حتماً ‌تعداد افراد به گونه اي باشد که بتوان فاصله اجتماعي مناسبي را اعمال کرد.

در اين ماه ها با توجه به شرايطي که در آن قرار داريم و البته تاکيد مسئولان وزارت بهداشت بهترين نذر مي تواند نذر سلامت با اهداي ماسک و مواد ضد عفوني کننده و البته تشويق همه به رعايت مسائل بهداشتي باشد.

به گزارش بويرنيوز، محرم و صفر که حقيقتا اسلام را زنده و پاينده نگه داشته اند همواره مورد احترام جدي و خاص تمامي مردم استان بوده و هست و هر ساله در اين ماه ها آئين هاي سوگواري محلي و متنوع و ‌نذورات مختلف در جاي جاي نقاط استان برگزار مي شود که ديدنش خالي از لطف نيست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323551
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما