یکشنبه 5 مرداد 1399 - 20:15

معضل بزرگ سد معبر در مرکز کهگیلویه و بویراحمد/مردم خواهان برخورد شهرداری با قانون شکنان هستند

در روزهای اخیر شاهد انتشار گسترده فیلم برخورد مأموران شهرداری یاسوج با یکی از مغازه داران این شهر هستیم.

به گزارش بویرنیوز، دلیل برخورد همان معضل همیشگی سد معبر و تصرف پیاده رو توسط مغازه دار بوده است که البته نوع و شدت برخورد توسط مردم نکوهش شده است اما همه ماجرا همین برخورد و مظلوم نمایی آن مغازه دار و موج انتقاد به شهرداری نیست.

این مسأله زوایای دیگری هم دارد:

در یاسوج دستفروش های نیازمندی هم هستند که در برخی ساعات اقدام به بساط در پیاده رو می کنند اما شهرداری از آنجاییکه این افراد نیازمند و از قشر ضعیف هستند و تنها راه امرار معاششان نیز از این گذر است، معمولاً برخورد چندان جدی با آنها ندارد اما فردی که با او برخورد شده مغازه دار در یکی از بهترین نقاط شهر است و نه یک دستفروش نیازمند!

مردم اتفاقاً خواهان برخورد جدی با مغازه داران مرکز شهر هستند، این افراد که حتی حاضر به ارائه اجناس خود با قیمت مناسب نیستند چرا باید علاوه بر فضای مغازه مسیر عبور و مرور مردم را هم مختل کنند؟ مگر سود آنها برای مردم چیست؟

در خصوص نوع برخورد اما مسأله هست، انتظار از شهرداری یاسوج اولاً برخورد یکسان با همه دستفروشان و مغازه داران است باید همه آنهایی که در مرکز شهر مغازه ای دارند طبق قانون حریم را رعایت و از تصرف پیاده رو و اختلال در عبور و مرور مردم حذر کنند.

از طرفی متأسفانه عمده مغازه داران به راحتی حاضر به از دست دادن فضای رایگان پیاده رو ها نیستند و قطعاً هر برخورد و اقدامی تنش زا می شود و برای مدیریت درست شرایط باید هم جریمه سنگین در نظر گرفت و هم دستگاه قضا و پلیس هم ورود کنند و یک بار برای همیشه بی نظمی در پیاده رو های یاسوج را سامان دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323535
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما