جمعه 27 تیر 1399 - 11:26

اماکن پرخطر کرونایی کهگیلویه و بویراحمد

در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار برگزار شد موضوعات مختلفی مطرح گردید از جمله این که اماکن پرخطر «کرونایی» کهگیلویه و بویراحمد کجاست.

به گزارش بویرنیوز در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار برگزار شد موضوعات مختلفی مطرح گردید.

بانشی معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه استان اکنون در قله کرونا قرار دارد گفت: با اقداماتی که انجام دادیم هر چند در قله هستیم سیر کاهشی را شاهدیم و بارقه‌ای از امید برای کاهش مبتلایان را به دلیل همکاری نسبتا خوب مردم در هفته پیش رو خواهیم داشت.

وی گفت: در هفته آینده پیش‌بینی کاهش موارد مثبت و بستری شدگان را خواهیم داشت و البته کاهش تعداد فوتی‌ها را در صورت بهبود اوضاع از دو هفته دیگر شاهد خواهیم بود.

بانشی به برخی از اماکن و فضاهای پر خطر استان و درصد رعایت فاصله‌گذاری در اماکن اشاره کرد و گفت: در بین همه دستگاه‌ها بیمارستان امام سجاد یاسوج وضعیت خوبی از لحاظ رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها دارد و بانک ملت و شهرداری یاسوج و دانشکده فنی دختران و فرمانداری بویراحمد وضعیت خوب بود در بنیاد مسکن و اداره‌کل راه و شهرسازی وضعیت نامطلوب بود و در بنیاد شهید و نوسازی مدارس و بانک انصار وضعیت خوبی را شاهد بودیم در حالی که بانک کشاورزی و ثبت احوال و کمیته امداد هم وضعیت خوبی دارند.

وی درصد رعایت فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌ها را از منظر بهداشت حرفه‌ای در کل استان 84.48 درصد ارزیابی کرد و گفت: سهم ادارات در این بین 88.16 درصد بوده است و در تهیه و توزیع مواد غذایی 73 درصد رعایت شده در اماکن عمومی 82.2 درصد در پلیس +10 نیز 70 درصد در مطب‌ها 72 درصد رعایت و از تعداد 889 آرامستان در استان 76 درصد رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی شده و این رقم در پاساژ‌ها 70 درصد بوده است.

در ادامه رئیس شبکه بهداشت شهرستان گچساران هم گفت: در حال حاضر یک پنجم آمار مبتلایان مربوط به کسانی است که در حوزه نفت درگیر بوده‌ا‌ند چرا که بسیاری از پرسنل در رفت و آمد بین استان‌ها هستند و تعداد 110 نفر از پرسنل نفت مبتلا شده‌‌اند.

فرماندار بویراحمد هم از ستاد کرونای استان خواست برای پی بردن بیشتر مردم به اوضاع کنونی محدویت هایی در سطح شهر یاسوج اعمال شود و آرامستان‌ها هیچ گونه تجمعی نداشته باشند.

شهردار یاسوج هم از ستاد کرونا خواست به دستگاه‌هایی که می‌خواهند جلسات خود را در آبشار یاسوج برگزار کنند تذکر داده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از دستگاه‌ها خواست تا پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند و پایش و نظارت بیشتری داشته باشند.

 

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322659
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما