یکشنبه 22 تیر 1399 - 11:23

استعفای میرسلیم از کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ با نامه انتقادی از هیات رئیسه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از کاندیداتوری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در اعتراض به نحوه‌ی تصمیم‌گیری هیات رییسه استعفا داد.

به گزارش بویرنیوز، سید مصطفی میرسلیم که پیش از این کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ شده بود در نامه‌ای به هیات رییسه ضمن اعلام انصراف خود از کاندیداتوری نوشت:

«حساسیت و اهمیت اقدامات کمیسیون اصل ۹۰ ایجاب می‌کند که شایسته‌ترین فرد برای ایفای خدمات مدیریتی آن انتخاب شود و لذا قانون‌گذار وظیفه تشخیص آن فرد را برعهده هیات رییسه محترم قرار داده است و تایید آن با رای مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد. تشخیص شایستگی را هیات رییسه محترم باید بر مبنای ملاک‌هایی که به وظایف کمیسیون اصل ۹۰ بر می‌گردد با تدوین جدول امتیازات داوطلبان انجام می‌داد و کارشناسانه مشخص می‌کرد که چه نامزدهایی مناسب‌ترند. این کار را نباید خود نامزدها مدعی شوند چون قبیح است و نباید به صحن مجلس شورای اسلامی واگذار کرد، زیرا گرفتار رایزنی‌های غیررسمی خارج از قواره‌های شایسته‌سالاری می‌شود.

نتیجه این‌که هیات رییسه در معرفی شایسته‌ترین نامزد یا نامزدها کوتاهی کرده و این نقطه قوتی برای آن هیات محترم محسوب نمی‌شود. البته یادآوری می‌کنم که همه نامزدها با حسن ظنی که به یکدیگر دارند از تصمیم برحق هیات رییسه استقبال می‌کردند اما این روش هیات رییسه مبنی بر معرفی همه نامزدها به مجلس شورای اسلامی و از سرباز کردن مسئولیت، نوعی توهین به نامزدهای ریاست کمیسیون محسوب می‌شود گویا همه پافشاری در نیل به ریاست دارند.

موفقیت های آینده آن هیات رییسه را در ارایه خدمات مدیریتی به جا  و بموقع از خدای متعال مسئلت میکنم»

پیش از این هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که پنج کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ (میرسلیم، نبویان، پژمانفر، شجاعی و سیدنظام‌الدین موسوی) همگی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند تا نمایندگان یک نفر را از بین آنها انتخاب کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322304
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    تمامیت خواهی شروع شد

  2. بویراحمد گفت:

    با این صحبتها معلوم شد رای نمایندگان بر اساس فراکسیون وحزبی میباشد واقای تاجگردون را همین ها بی دلیل رد کردند .خدا عاقبت هممونو بخیر کنه

دیدگاه شما