دوشنبه 16 تیر 1399 - 23:32

رفت و آمد مردم استان به استان‌های مجاوری که در وضعیت قرمز و هشدار هستند، وضعیت را سخت کرده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بازگشایی های اخیر سبب شد شرایط کنونی کرونا در کشور نسبت به یک ماه و نیم گذشته تغییر یابد و در این رابطه سهل انگاری ها در رعایت دستورالعمل های بهداشتی نقطه آسیب زا در مقابل با کرونا شده است.

بویرنیوز: حسینعلی امیری امروز دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با استاندار و اعضای ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: مقایسه آمار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد با دیگر استان ها گویای این است که شرایط استان نسبت به دیگر استان ها بهتر بوده و این آمار در یکی از جلسات دولت به طور مطلوبی مورد توجه اعضای هیات دولت قرار گرفت.

وی افزود: این دستاورد به دلیل تلاش و جدیت مسئولان و مدیران استانی در امر مقابله با ویروس کرونا و همکاری و همراهی مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بدون شک چنانچه همکاری و همیاری مردم در هر مسئله ای نباشد، هر چه قدر هم خوب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

امیری بیان کرد: نقش مردم استان در تبعیت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد پیشگیری، قابل تحسین است و آن ها از عملکرد مطلوب کادر بهداشت و درمان در این شرایط سخت کرونایی رضایت کامل دارند.

وی عنوان کرد: این رضایت مردم از کادر بهداشت و درمان ناشی از تلاش شبانه روزی و خدمات مطلوب آن ها بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: هم اینک در برخی مناطق کشور شاهد ابتلای روز افزون مردم به ویروس کرونا هستیم و حتی در این استان با وجود تلاش های صورت گرفته میزان فوتی ها از ۹ نفر (مجموع فوتی های کرونایی استان از ابتدا تا اواسط خرداد ماه) به ۲۱ نفر در ماه جاری رسیده است.

وی ابراز داشت:  رفت و آمد مردم این استان به استان‌های مجاور که برخی در وضعیت قرمز و برخی هشدار هستند، وضعیت را سخت کرده است و آنچه در آمار مقایسه‌ای هفته گذشته دیده ایم شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است و این امر از مهم‌ترین عوامل افزایش ابتلا به بیماری کرونا در مدت اخیر بوده است.

امیری از مردم استان خواست با توجه به شرایط چهار استان همجوار (فارس و بوشهر در وضعیت هشدار خوزستان و اصفهان در وضعیت قرمز) از سفر به این استان ها بپرهیزند و سفر های غیر ضرور را عقب بیاندازند.

وی افزود: تمامی کشور های دنیا درگیر این بیماری هستند و در ایران قضیه طوری مدیریت شد که مشکلات کمی پیش رو داشتیم و زیرساخت هایی که در سالهای گذشته تاکنون در بخش بهداشت و درمان ایجاد شد در این شرایط بحرانی توانست به نحوی مفید واقع شود که ما مشکلی نداشته باشیم در حالی که در این شرایط بسیاری از کشور های مدعی و پیشرفته در مقابله با ویروس کرونا با بحران جدی مواجه هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: یکی دیگر از دلایلی که در ۱۰ روز اخیر آمار مبتلایان افزایش یافته و یا برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفته است به خاطر سهل‌انگاری‌ در رعایت دستورالعمل‌ها بوده است.

امیری ابراز داشت: اولویت سلامت شهروندان است و در این شرایط کرونایی استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور کاهش ابتلای افراد به ویروس کرونا، بسیار موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: الزام استفاده از ماسک در مکان های عمومی ابلاغ شده است و امید است تمامی مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دولت مجبور نشود برای بار دیگر محدودیت‌های قبلی را بازگرداند.

معاون پارلمانی رئیس جمهو عنوان کرد: دغدغه دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید وجود دارد و در این رابطه مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه ها بر اساس دستور العمل های ستاد ملی کرونا، باید به نحوی برنامه ریزی کنند که دانش آموزان و دانشجویان با عقب ماندگی در دروس مواجه نشوند و درس آن ها تعطیل نشود.

وی افزود:تاکنون هیچ دارویی برای مهار ویروس کرونا کشف نشده است و سازمان بهداشت جهانی نیز معتقد است که در شرایط کنونی نمی‌توان پایانی را برای ویروس کرونا اعلام کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تا تاریخ دهم خرداد ماه شرایط مطلوبی از لحاظ تعداد بیماران کرونایی و حتی تعداد فوتی ها در این استان وجود داشت اما به دلیل بخشی از آزاد سازی ها و برداشتن محدودیت ها و جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی شمار مبتلایان افزایش یافته است.

حسین کلانتری افزود: ۷۰۵ تصمیم در ستاد استانی کرونا برای کاهش تلفات و آسیب های مربوط به کرونا گرفته شد که ۶۹۶ مورد از آن ها اجرایی شده و ۹ مورد دیگر در دست اقدام است.

وی بیان کرد: از مجموع تعداد کرونایی های استان ۶۴۰ نفر زن خانه دار و ۵۳۰ نفر دارای شغل آزاد بوده اند و میانگین سنی افراد از کودک یک ساله تا بیمار ۹۲ ساله بوده است.

کلانتری عنوان کرد: مهم ترین عامل افزایش کرونا در این استان رفت و آمد مردم به استان های همجوار از جمله فارس، بوشهر، خوزستان و اصفهان بوده و در مرحله بعد برگزاری مجالس عروسی و عزاست.

وی ابراز داشت: چنانچه تالارها و باغ های موجود در استان (۳۲ مورد) دستورالعمل های بهداشتی را در برگزاری مراسمات مورد توجه قرار ندهند، کسب و کار آن ها تعطیل خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: منازلی که مراسمات عروسی و عزا که در آن ها برگزار می شود نیز رصد می شوند و در صورت نیاز با عروس و داماد و صاحب مراسم برخورد های قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ظرف سال های گذشته دولت خدمات ارزنده ای به حوزه بهداشت و درمان ارائه کرده است با این وجود کمبود های موجود در استان در حوزه بهداشت و درمان احصا و برای رفع آن ها اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا . و به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۳۷ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۸ نفر در  ساعات گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر  رسیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321812
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رجبی گفت:

    آقای استاندار محترم
    لطف کنید دستور دهید منازلی که به صورت سوئیتی اجاره داده میشود را پلمپ کنند .جنوب کشور هجوم آورده به سمت یاسوج .چاره ای بیندیش .ممنونم

  2. ناشناس گفت:

    جناب معاون ریاست جمهور لطفا درباره موضوع اختصاص حداقل یک حوزه امتحانی کنکور دکترا برای کهگیلویه بزرگ راکه شامل چهار شهرستان می باشد پیگیری نمایید تا داوطلبان مجبور به مسافرت به مناطق قرمز مثل بهبهان .اهواز و…….نباشند. متشکرم

دیدگاه شما