دوشنبه 16 تیر 1399 - 17:41

زنان خانه‌دار بیشترین آمار مبتلایان کرونا را در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌دهند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان را در بین زنان خانه‌دار با ۶۴۰ نفر ابتلا عنوان کرد و گفت: پس از آن، افراد دارای شغل‌های آزاد با ۵۳۰ ابتلا در رده بیشترین اقشار مبتلا هستند.

بویرنیوز: پرویز یزدان‌پناه پیش از ظهر امروز در نشست ویدئوکنفرانس ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد با معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در این استان، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 42 هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی استان داشتیم، دو هزار و 513 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و دو هزار و 368 نفر ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه از 10خرداد تاکنون تعداد مبتلایان به بیماری در استان سه تا چهار برابر افزایش یافته، افزود: هم‌اکنون 60 بیمار کرونایی و 145 مورد  مشکوک یا قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعداد بهبودیافتگان کامل بیماری کرونا را یک هزار و 282 نفر عنوان و بیان کرد: هم‌اکنون 532 نفر در قرنطینه قرار دارد.

یزدان‌پناه گفت: تاکنون 22 نفر از همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمانی با بیماری کرونا درگیر شده‌اند اما خوشبختانه مرگ و میری نداشتیم.

وی بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان را در بین زنان خانه‌دار با 640 نفر ابتلا عنوان و ابراز کرد: پس از آن، افراد دارای شغل‌های آزاد با 530 ابتلا در رده بیشترین اقشار مبتلا به کرونا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد میانگین سنی مبتلایان کرونا در این استان را 36 سال عنوان و بیان کرد: در این میانگین سنی، نوزاد یک ساله تا سالمند 92 ساله هم وجود داشته است.

یزدان‌پناه ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان گچساران در وضعیت قرمز؛ بهمئی، لنده و مارگون در وضعیت سفید؛ بویراحمد و دنا در وضعیت نارنجی؛ باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: 81 درصد کسانی که جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند، بی‌سواد بوده و 20 نفر بیماری زمینه‌ای داشتند که نشان می‌دهد باید از طبقات با آگاهی کمتر و وضعیت اقتصادی نامساعدتر حمایت بیشتری انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوزه روستایی جایی است که آسیب‌پذیری زیادی داریم، گفت: موارد مثبت در شهرستان دنا، معمولا کارگرانی هستند که از عسلویه می‌آیند.

یزدان‌پناه عنوان کرد: برخی از مواردی که در شهرها مثبت است و باید در قرنطینه خانگی باشند متاسفانه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور در خیابان و حتی مناطق روستایی سبب آلوده کردن سایر افراد می‌شوند.

وی از سفر معاون درمان دانشگاه به گچساران برای بررسی علل افزایش مرگ و میر در این شهرستان خبر داد و گفت: در مورد تجمعات از روز نخست مرتب توصیه کردیم که با رعایت دستورالعمل‌ها باشد اما ستاد کرونا باید تصمیم قاطعی بگیرد که برای استان لازم‌الاجرا باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر به تجمعات نظم ندهیم، هر کاری هم که انجام دهیم نتیجه‌ای نمی‌گیریم، ضمن اینکه سازمان صمت باید فشار بیشتری به اصناف برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وارد کند.

تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321767
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما