دوشنبه 16 تیر 1399 - 15:21

عروسی در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه تجمع برای برگزاری مراسمات عروسی و عزا حتی در منازل شخصی ممنوع بوده و نیروی انتظامی باید شخص متخلف را به دادگاه معرفی کند.

بویرنیوز؛حسین کلانتری روز دوشنبه ۱۶ تیرماه  در نشست ویدئوکنفرانس ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار کرد: در ۶۱ جلسه گذشته این ستاد، ۷۰۵ تصمیم برای کاهش آسیب‌ها و مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان گرفته شد که ۶۹۶ مورد اجرایی و ۹ مصوبه در دست اقدام است.

وی افزود: تا ۱۰ خرداد، شرایط مطلوبی به لحاظ کنترل بیماری داشتیم به طوری که مجموع آمار مبتلایان این بیماری در استان، ۶۸۰ نفر و کل فوتی‌ها ۹ نفر بود و بهترین وضعیت کنترل بیماری را در کشور داشتیم اما برخی آزادسازی‌ها و جدی گرفته نشدن رعایت دستورالعمل‌ها توسط گروه‌های مختلف، سبب افزایش ابتلا به این بیماری شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر این، استان ما در مجاورت چهار استان بوشهر، خوزستان، فارس و چهارمحال و بختیاری قرار گرفته که دو استان در وضعیت قرمز و دو استان در وضعیت هشدار است و مجموع این عوامل در یک ماه گذشته، سبب افزایش حدود سه برابری مبتلایان در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

کلانتری بیان اینکه: وضعیت شیوع بیماری در کشور در هر یک صد هزار نفر، ۲۸۷ نفر بوده که این آمار در استان ما به ۲۸۱ نفر در هر یک صد هزار نفر رسیده که تقریبا با میانگین کشوری برابر است.

وی با اشاره به اینکه میانگین آمار فوتی‌ها در کشور حدود ۱۴ فوتی به ازای هر یک صد هزار نفر و در استان ما سه نفر فوتی در هر یک صد هزار نفر داریم، گفت: به طور میانگین در کشور به ازای هر یک صد هزار نفر از دو هزار و ۲۰۰ نفر  است کرونا گرفته شده، این در حالی است که در استان ما به ازای هر صد هزار نفر از دو هزار و ۴۰۰ نفر، تست گرفته شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: تاکنون ۱۷ هزار نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در استان گرفته شده و مجموع فوتی‌ها ۲۱ نفر بوده که از این تعداد، ۲۰ نفر بیماری زمینه‌ای داشتند.

کلانتری با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده و هشت بیمار هم تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، عنوان کرد: مجموع آمار مبتلایان در استان از ابتدای  شیوع بیماری، یک هزار و ۹۸۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی، سه عامل قرار گرفتن در بین چهار استان با وضعیت هشدار و قرمز، بازگشایی‌ها و مجالس ترحیم، تدفین و تشییع و مجالس عروسی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در استان بوده است، گفت: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا، تالارهایی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند پلمب شده و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجباری بودن استفاده از ماسک در ادارات و نهادهای استان بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد و عنوان کرد: معاون توسعه را موظف کردیم که از همه ادارات و نهادها سرکشی کند، هیچ کارمندی حق ندارد بدون ماسک در ادارات حضور یابد و در صورت عدم استفاده از ماسک، از ورودش جلوگیری شده و به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه و نهادی حق ندارد به ارباب رجوعی که از ماسک استفاده نکرده، خدمات ارائه دهد، گفت: دستگاه‌هایی که عملکرد آنها در بحث مدیریت بیماری کرونا مطلوب نباشد در جشنواره شهید رجایی اجاره رقابت به آنها داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: کمبودها و نواقصی در استان وجود دارد که امیدواریم در اعتباری که برای مدیریت بیماری کرونا اختصاص داده شده، بتوانیم بخشی از این نیازمندی‌ها و زیرساخت‌ها را تامین کنیم که این موارد را به صورت حضوری گزارش می‌دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نظام سلامت در استان ما نوپاست و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های درمانی استان‌های همجوار را ندارد، ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌ها و تیم پزشکی ما محدود است و مردم باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که اگر پرسنل ما خسته شدند چه کسی باید به مردم خدمات ارائه دهد؟ بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تکلیف است.

وی با تاکید بر تقویت بخش کرونایی بیمارستان گچساران از لحاظ پزشک مقیم، گفت: ما دنبال رفتار مقابله‌ای نیستیم اما سلامت مردم برای ما اولویت دارد و جایی که دستورالعمل‌ها رعایت نشود باید برخورد صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر جایی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند که تالار یا باغ‌تالاری خلاف دستورالعمل‌های ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا عمل می‌کند، سریع نیروی انتظامی وارد عمل شده و به دستگاه قضایی معرفی شود.

کلانتری عنوان کرد: هرگونه تجمع برای برگزاری مراسمات حتی در منازل شخصی ممنوع بوده و نیروی انتظامی باید شخص متخلف را به دادگاه معرفی کند.

وی بیان کرد: مصوب کردیم دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه، لیست کرونایی‌های هر شهرستان را محرمانه به فرماندار هر شهرستان اعلام کند و به فرمانداران تکلیف کردیم که بر روی افرادی که قرار است در قرنطینه خانگی باشند، نظارت داشته باشند، ضمن‌ اینکه تاکید کردیم بسته‌های حمایتی به این افراد داده شود که نیازی نباشد به سطح خیابان بیایند.ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321728
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صدو گفت:

    کاش زودتراز اینا این تصمیمو میگرفتن

  2. مهرداد گفت:

    آخه چرا ما عادت داریم وقتی به وضعیت قرمز و شرایط سخت میرسیم تصمیم میگیریم مکن تو این شرایط کرونا چه ضرورتی داشت یه عده عروسی بگیرن ،چه ضرورتی داره تو ای وضعیت خاکسپاری با جمعیت بالای هزار نفر باشه حتما باید مسولین محترم ما در همچنین موقعیت هایی قرار بگیرن تا همچین کاری بکنم ،هنین حالا تا دیر نشده تو را خدا جلوی مسافرین از شهرهای قرمز که همه هم مرز با ما هستن رو بگیرید مثل خوزستان و فارس نگذارید کار به جای باریک کشیده بشه .

  3. شهروند گفت:

    اگر واقعا اقای استاندار راست میگن و برپایی عروسی ممنوع شده یک شب همین روستاها و باغهای اطراف شهر یه سرکی بکشند ببینند چند تا عروسی هست
    به ارایشگاهها سر بزنند ببینند چند نفر در حال اماده شدن و رفتن به عروسی هستند
    یه سری به باغهای ابشار بزنند ببینند چند تا جادر برپا شده اونم پلاک خوزستان

  4. ناشناس گفت:

    شما حتي توان كنترل در شهر را نداريد الان چندين شب هست همسايه ما ساز و دهل داره والا قبل كرونا هم اينقدر جمعيت تو خونه ها نبود براي يك عروسي و اينقدر طولاني
    اگر مرد عمل هستيد بسم ا… بررسي بفرماييد

دیدگاه شما