دوشنبه 16 تیر 1399 - 14:40

قابلیت جدید گوگل کروم مصرف باتری را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد

بخش عمده‌ای از شارژ باتری دستگاه‌ها در زمان وب‌گردی با مرورگرها به خصوص مرورگر کروم مصرف می‌شود. گوگل قصد دارد تا در مرورگر کروم 86 به شکل آزمایشی تعداد دفعات فعال شدن تایمر JavaScript در پس زمینه صفحات وب را محدود کند. طبق ادعای گوگل، انجام این کار میزان شارژ دهی باتری دستگاه‌ها را تا 28 درصد افزایش می‌دهد.

بویرنیوز: به طور معمول بخش عمده‌ای از شارژ باتری دستگاه‌ها در زمان وب‌گردی با مرورگرها به خصوص مرورگر کروم مصرف می‌شود. گوگل قصد دارد تا در مرورگر کروم 86 به شکل آزمایشی تعداد دفعات فعال شدن تایمر JavaScript در پس زمینه صفحات وب را محدود کند. طبق ادعای گوگل، انجام این کار میزان شارژ دهی باتری دستگاه‌ها را تا 28 درصد افزایش می‌دهد.

گوگل قصد دارد تا با استفاده از این قابلیت مانند مرورگر سافاری تعداد دفعات فعال شدن تایمر جاوا اسکریپت در پس زمینه صفحات وب را به 1 بار فعال شدن در دقیقه محدود کند. این قابلیت در نسخه‌های Windows ،Mac ،Linux ،Android و Chrome OS مرورگر کروم فعال خواهد شد.

توسعه دهندگان پس از استفاده از ابزار DevTools با هدف بررسی کارهای انجام شده توسط وب سایت‌های محبوب در پس زمینه، متوجه شدند که پس از باز شدن صفحات وب در مرورگر کروم تایمر جاوا اسکریپت بیش از حد معمول فعالیت می‌کند و این موضوع به شکل قابل توجهی شارژ باتری دستگاه‌ها را تخلیه می‌کند.

در واقع با فعال شدن تایمر جاوا اسکریپت در مرورگر شاهد ردیابی موارد خاص مانند بررسی تغییر وضعیت پیمایش در صفحات وب، گزارش ورودی‌ها، تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات صورت گرفته با تبلیغات هستیم که تکرار پیش از حد این موارد به شکل قابل توجهی باتری دستگاه را مصرف می‌کند. حال گوگل قصد دارد تا میزان کارهای غیر ضروری جاوا اسکریپت را با محدود کردن میزان فعالیت آن در پس زمینه کاهش دهد.

بدون شک کاهش تعداد دفعات فعال شدن تایمر جاوا اسکریپت در پس زمینه صفحات وب هیچ تاثیر منفی در تجربه کاربری شما نخواهد داشت. همچنین گوگل تاکید کرده است که اعمال این محدودیت برای وب‌سایت‌هایی که از WebSockets برای نظرسنجی‌های طولانی مدت، ارسال پیام و یا بروزرسانی استفاده می‌کنند، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

گوگل به منظور آزمایش این قابلیت به صورت هم‌زمان 36 صفحه وب خالی را در نسخه آزمایشی مرورگر کروم 86 باز کرد و در انتهای بررسی متوجه شده که این قابلیت در مقایسه با حالت عادی، میزان شارژ دهی باتری لپ‌تاپ را تا 28 درصد (حدود 2 ساعت) افزایش داده است.

در آزمایشی دیگر، گوگل 36 صفحه از وب‌سایت‌ یوتیوب را باز کرد و به ترتیب تمام قابلیت‌های مربوط به کاهش مصرف باتری لپ‌تاپ مانند انرژی سیوینگ و کاهش نور صفحه نمایش را غیر فعال کرد. طبق بررسی‌های انجام شده توسط گوگل، میزان شارژ دهی دستگاه در این حالت تا 13 درصد (حدود 36 دقیقه) افزایش یافته است. در حال حاضر تیم گوگل در حال بهینه‌سازی و آزمایش این قابلیت بر روی مرورگر کروم است و زمان دقیق عرضه نسخه پایدار آن مشخص نشده است.

شهر سخت افزار

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321711
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما