جمعه 13 تیر 1399 - 19:31

از اجرای بسته تحولی آجر به آجر تا ایجاد زیرساخت اینترنتی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح آجر به آجر را از اقدامات خوب وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: در حال ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی در روستاها هستیم.

بویرنیوز: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در پاسخ به نیازهای زمان و مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای دستیابی به آموزش و پرورش در طراز جمهوری اسلامی ایران، تدوین و تصویب شده است زیرا نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری یکی از شش زیرنظام اصلی نظام تربیت رسمی عمومی است که ماموریت اصلاح و ایجاد تحول در حوزه فضا، تجهیزات و فناوری در آموزش و پرورش را عهده‌دار است.

از همین رو و برای استفاده از استراتژی جمع‌سپاری در گسترش مشارکت‌های مردمی در نوسازی مدارس بسته اجرایی تحولی “آجر به آجر” با هدف فرهنگ‌سازی امر مدرسه‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی طراحی شده که رقم در نظر گرفته شده استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۱۵ میلیارد تومان و در سال آینده ۲۴ میلیارد تومان است.

در همین خصوص کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۵۱ پروژه طرح مشارکت‌های مردمی است که ۵۰ درصد این پروژه‌ها خیری است.
وی عنوان کرد: ۲۱۲ کلاس درس را تحویل دادیم که از این تعداد ۱۲۳ کلاس درس با مشارکت‌های مردم احداث شده است.

وی بیان کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال ۹۸، ۱۱ میلیارد تومان بود که ۸ میلیارد از این مبلغ تحقق یافت.

همچنین جبار کیانی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شرکت توسعه عمران را برای جمع‌آوری سرمایه خرد پیشنهاد داد.

وی عنوان کرد: اگر این شرکت تشکیل و هر خانواری ۵۰هزار تومان سرمایه‌گذاری کند می‌توانیم پروژه‌های بزرگی را اجرا کنیم.

هادی زارع‌پور هم با اشاره به سرانه ۸.۲ درصدی آموزشی گفت: بخشی از این فضل فرسوده و مستهلک است و از مجموع ۷ هزار و ۵۰۰ کلاس درس دو هزار و ۷۰۰ کلاس همچنان نیاز به تخریب و مقاوم‌سازی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه در هیچ جای دنیا دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند، به طرح آجر به آجر اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی شود که هر کسی بتواند در این طرح ولو یک آجر هم باشد کمک کند.

وی با اشاره به مشکلات عدیده آموزش و پرورش در سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس گفت: ضعف مشارکت در حوزه مدرسه‌سازی ایراد جدی است که امیدواریم با کمک رسانه شاهد استفاده از ظرفیت مردم در این حوزه باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح آجر به آجر برای نوسازی مدارس گفت: در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش همه این مسائل دیده شده است.

حسین کلانتری با اشاره به اقدامات خلاقانه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش سناریو تعریف کرده است و از دیگر اقدامات شایسته وزیر همین طرح آجر به آجر است.

وی عنوان کرد: در دیدارم با وزیر آموزش و پرورش بر روی چند موضوع از جمله تجهیزات آموزش و پرورش، استانداردسازس وسائل گرمایشی به تفاهم رسیدیم.

وی با اشاره به وضعیت کرونا و سناریوهای تعریف شده برای بازگشایی مدارس گفت: اگر سال تحصیلی جدید کرونا مانع بازگشایی مدارس شد و آموزش‌ها از طریق شبکه شاد ادامه داشت با توجه به جمعیت روستایی زیرساخت‌های روستایی را کار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در نشست با وزیر این موضوع هم بررسی شد که در مناطق روستایی برخی خانواده‌ها توان خرید تبلت برای فرزندان خود را ندارند که قرار شد با کارخانه داخلی تولید تبلیت برای رفع این مشکل رایزنی شود.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321385
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما