یکشنبه 8 تیر 1399 - 15:10

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | ابتلای جهانی از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت | ایران در رتبه ششم فوتی‌های روزانه؛ هشدار در ۵ استان

تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۹۹ هزار نفر ثبت شد.

بویرنیوز: تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۹۹ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش بویرنیوز، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مثبت شدن تست کرونای ۲ هزار و ۴۵۶ تن طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۶ تا ۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۹ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید. لاری گفت: تا کنون ۱۸۰ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته وی، ۲۹۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری همچنین با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به‌ویژه در تجمعات، گفت: استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بیشترین موارد ابتلا و بستری به کووید۱۹ را داشته و در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • ابتلای بیش از ۳۵۰ هزار نفر از ساکنان قاره آفریقا به کرونا

سازمان بهداشت جهانی از ابتلای بیش از ۳۵۰ هزار نفر از ساکنان قاره آفریقا به ویروس کرونا خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد بیش از ۳۵۰ هزار نفر در قاره آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تاکنون ۳۵۶ هزار و ۴۴۲ نفر در قاره آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۹۱۵۶ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

مکزیک در رتبه اول، هند دوم، آمریکا سوم و ایران با ۱۲۵ مرگ در رتبه ششم آمار فوتی‌ها طی ۲۴ ساعت قرار دارند.
  • شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بیش از نیم میلیون نفر رسید

گسترش تصاعدی ویروس کرونا در هند همچنان ادامه دارد و شمار مبتلایان به این ویروس به بیش از ۵۰۸ هزار نفر رسیده است. به گزارش تسنیم به نقل از هندوستان تایمز، گسترش افسارگسیخته ویروس کرونا در هند همچنان ادامه دارد و شمار زیادی از مردم این کشور را درگیر خود کرده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت هند شمار مبتلایان به کرونا در این کشور ۵۰۸ هزار و ۹۵۳ نفر شده و تاکنون ۱۵ هزار و ۶۸۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

همشهری

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320849
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما