یکشنبه 8 تیر 1399 - 12:32

کرونا | کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار/افزايش فوتي ها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شرایط کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد.

بويرنيوز- دکتر پرویز یزدان‌پناه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: طی روز شنبه هفتم تیرماه ۹۵ مورد نمونه داشته ایم که بیش از ۱۵ درصد از این تعداد مثبت بوده و همه موارد نیز از شهرستان بویراحمد بوده اند.

وی اظهارکرد: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تا روز شنبه هفتم تیرماه به ۳۹ نفر رسیده در حالی که تا دیروز جمعه این تعداد ۳۲ نفر بوده است. در واقع تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به دهم خرداد ماه افزایش ۲.۵ برابری داشته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵ بیمار کرونایی با وضعیت حاد در بخش ICU بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری هستند. تاکنون ۱۰۰۳  بیماران کرونایی در این استان بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه امروز شنبه هفتم تیر ماه یک مورد فوت ناشی از کرونا با ۷۰ سال سن در استان داشته ایم که بیماری زمینه ای آسم و قلبی و عروقی مبتلا بود، ادامه داد: با این مورد مجموع فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴ مورد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد، عنوان کرد: وضعیت شهرستان‌های چرام و گچساران پرخطر و در حالت نارنجی، شهرستان‌ بویراحمد در وضعیت متوسط‌خطر و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت کم خطر هستند اما تعداد مبتلایان استان افزایش ۲ تا ۳ برابری داشته است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد حتما از ماسک استفاده کنند، تاکید کرد: مردم فاصله فیزیکی را رعایت کنند، در تجمعات از جمله تشییع جنازه، فاتحه خوانی، آرامستان‌ها و عروسی‌ها حضور پیدا نکنند و به مسافرت درون استانی و استان‌های همجوار نروند.

وی اظهارکرد: مردم از مراکز خرید، صنوف و فروشگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، خرید نکنند و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مگر در موارد ضروری حضور پیدا نکنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تجمعات عزا، و تشییع جنازه، عروسی، حضور در اصناف و مراکز خرید و ادارات به ترتیب بیشترین عامل مبتلا شدن مردم استان به کرونا بوده اند.

به گزارش بويرنيوز، طبق اعلام رسمي فوتي هاي کرونا در استان به 14 مورد افزايش يافته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320824
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما