یکشنبه 1 تیر 1399 - 11:57

نماینده بویراحمد خواستار رعایت عدالت در توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد شد

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون خواستار رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی و استفاده از نیروی انسانی کارآمد از تمامی شهرستان‌ها شد.

به گزارش بویرنیوز، مهدی روشنفکر در بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: توزیع عادلانه در تخصیص اعتبارات مد نظر سازمان مدیریت باشد زیرا هیچ گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان به اینکه نزدیک به 50 درصد جمعیت استان در 3 شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون زندگی می‌کنند، عنوان کرد: با توجه به جمعیت و پراکندگی مناطق روستایی در این 3 شهرستان ضروری است توزیع اعتبارات مطابق قانون و عادلانه و بر اساس شاخص‌های واقعی صورت گیرد و به مناطق با محرومیت بیشتر، رسیدگی نیز بیشتر باشد.

روشنفکر با اشاره به ایجاد شهرستان جدید مارگون و بخش‌های سپیدار و زیلایی ، ادامه داد: ضروری است اعتبارات لازم پیش بینی شود و همچنین شاخص‌های توزیع برای این شهرستان بر اساس واقعیت‌های موجود شهرستان باشد تا خدای ناکرده در سال‌های آینده حقی از این شهرستان تضییع نشود.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود از نیروی انسانی تمامی شهرستان‌های استان در سطوح رئیس گروه‌ها و کارشناسان معاونت بودجه به عنوان یک معاونت برنامه ریز و تصمیم ساز استفاده شود زیرا با توجه به شناختی که از مناطق خود دارند می‌توانند نظرات کارشناسی و پیشنهادات بهتری برای برنامه ریزی داشته باشند.

روشنفکر با تاکید بر اینکه انسان‌های توسعه یافته می‌توانند کمک کار توسعه باشند، خاطرنشان کرد: در زمینه کار مردم با کسی تعارف ندارم حتی اگر آن فرد برادرم باشد زیرا معتقدم مدیران ناکارآمد دلیل بسیاری از رنج‌های مردم هستند.

وی بیان کرد: چپ، راست و میانه برایم مهم نیست و فارغ از هرگونه نگاه سلیقه‌ای از مدیران اثربخش برای سازمان و سودمند برای مردم و نظام تمام قد حمایت می‌کنم زیرا مدیران باید از مرحله حرف زدن بیرون بیایند و اقدام و عمل کنند.

روشنفکر با تاکید بر اینکه باید دنبال حل مسله باشیم، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود سرمایه‌های بزرگ خداوندی در بخش‌های مختلف از جمله آب، جنگل، نفت و گاز هنوز از محرومیت رنج می‌برد هرچند در 4 دهه گذشته به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات فراوانی ارائه شد.

به گزارش بویرنیوز، روشنفکر در این نشست خواستار گزارشی از وضعیت پروژه‌های بزرگ عمرانی، پروژه‌های جهش تولید و نشست گذشته شورای برنامه ریزی شد که بعد از توضیحات رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از آمادگی خود برای پیگیری مستمر با هدف جذب اعتبارات خبر داد.

انتهای پیام/

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320607
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوا زیلایی مارگون لوداب میمند لما سادات محمودی گفت:

    امیدواریم با همفکری و هم کاری و همیاری،مشکلات و معضلات و مسائل شهرستان بویراحمد و دنا و جدیدا مارگون حل و فصل شود در بخش های محروم تر می بایست عدالت بیشتری تخصیص اعتبارات و بودجه صورت بگیرد. شدتفقر محرومیت در نواحی محروم مارگون زیلایی پاتاوه سادات محمودی بسیار بالا هست.امکانات و زیرساخت های توسعه و عمران و آبادی بسیار کم صورت گرفته‌است یا بهتراست بگوییم اصلا صورت نگرفته است.در بخش پاتاوه و سادات محمودی زیلایی مدارس و هنرستان و آموزشگاه فنی و حرفه نداریم.امکانات رفاه اجتماعی وجود ندارد.سیاست اجتماعی فراگیر کمک کننده حتی در مرحله نظری و ارادی هم در بدنه مدیریتی استان وجود ندارد.مقوله های مربوط به جاده و راه و مخابرات و اینترنت و حوزه بهداشت و پزشکی و درمان و حوزه امدادی کماکان وجود دارد.فضاهای ورزشی در این نواحی وجود ندارد.مسایل اجتماعی مثل خودکشی در میان جوانان و فقر و بیکاری ناشی از بی عدالتی در بخش ها و روستاهای محروم بویراحمد و دنا کماکان وجود دارد.عدالت و انصاف و برابری وجود ندارد.البته استان د محرومیت تاریخی به سر می برد به تبع آن بخش های محروم تر مثل نواحی دنا مارگون لوداب زیلایی سادات محمودی میمند در فقر و محرومیت شدیدر و جدی تر هستند.مسایل اجتماعی در بخش های محروم استات خیلی جدی باید در نظر گرفته شوند.

  2. ناشناس گفت:

    خبر امیدوار کننده ای بود

  3. تلزالی گفت:

    احسنت بردکتر روشنفکر اکثر جمعیت استان در یاسوج متمرکز شده اند ولی اعتبارات کمتری در توزیع بهش تخصیص میدن هر چند مشکل اصلی استان مشکل راه که مهمترین محور توسعه میباشد هستش و در این بخش اعتبار خوب لازمه ولی مروز استان هم گردش پذیره باید زیرساختها آماده باشه .احسنت بر دکتراحسنت

  4. بویراحمد گفت:

    آبشار مارگون به اسم شیراز ثبت شده اونوقت شهرستانش و مردم محرومش باید از استان کهگیلویه و بویراحمد تغذیه بشن؟؟؟؟!! بویر نیوز لطفا نشر بدین

  5. محمد گفت:

    همه امید استان در مورد اعتبارات استانی، به تاجگردون هست.

  6. ناشناس گفت:

    قرار بود این مسائل را حل کنی نه انتقاد کنی

  7. کاکا خان گفت:

    2*26

دیدگاه شما