سه شنبه 16 اردیبهشت 1399 - 13:13

اظهار نظر وزير نيرو در خصوص قيمت آب و برق در سال جاري

گروه استان‌ها ـ وزیر نیرو در پاسخ به به سئوال خبرنگار تسنیم درباره جزئیات افزایش قیمت آب و برق در سال ۹۹ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بويرنيوز، رضا اردکانیان  در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالي مبنی براینکه آیا درسال 99 افزایش قیمت آب و برق را در کشور شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: از 2 سال پیش هیئت وزیران با توصیه و تاکید رئیس جمهور، وزارت نیرو را در افزایش سالیانه تعرفه‌های آب و برق که هر سال مقداری نسبت به سال قبل اضافه‌تر می‌شد به رقم 7 درصد محدود کردند.

وی افزود: یعنی وزارت نیرو بیشتر از 7 درصد که در سایر کالاها بیش از این رقم که افزایش مرسوم است، در این چند سال و امسال افزایش تعرفه بیش از این رقم 7 درصد نخواهیم داشت و حتی به کسانی که از الگوی مصرف چه در آب چه در برق کمتر مصرف کنند پاداش هم می‌دهیم.

اردکانیان تصریح کرد: بخش برق در سال قبل به صنایع بزرگ که همراهی در تلاش برای رساندن خاموشی‌ها به صفر درصد، مصرف برق بیش از 200 میلیارد تومان پاداش دادند و به بخش خانگی هم که کمتر از الگوی مصرف استفاده داشتند، بالغ بر حدود 106 میلیارد تومان بود که به صورت اعتباری برای عدم پرداخت قبض در ماه‌های بعد بوده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بنابراین افزایش ما بیش از 7 درصد نیست درحالی که همانطور که می‌دانید کل قیمت اّب و برق یک قیمت یارانه‌ای است اما متقابلا کسانی هم که به هردلیل مصارفی بیش از الگوی مصرف دارند براساس مصوبه هیئت وزیران از 2 سال پیش که تغییری نکرده 16 درصد افزایش است و این 16 درصد نه باهدف درآمد بلکه با هدف اینکه این نوع مصرف‌کننده را به سمت خوب مصرف‌ها گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد مصرف‌کننده‌ها یا به حد الگوی مصرف یا کمتر از آن استفاده می‌کنند، گفت:‌ما هم غیر از این دو رقمی که اعلام کردم افزایش قیمتی نخواهیم داشت و ناشی از قبوض کاغذی افزایشی انجام نمی‌شود، هراز چندگاهی کسانی که وقت زیادی دارند با خبری جامعه را ملتهب می‌کنند.

اردکانیان خاطرنشان کرد: اگر هم موردی بوده با دفتر مستقیم وزیر نیرو موضوع را مطرح کنند و شخصا دنبال خواهم کرد و تاکنون موردی هم وجود نداشته است البته می‌پذیریم ممکن است احتمال اشتباهی باشد که به طور قطع اصلاح خواهد شد و مطابق قانون برخورد خواهد شد.تسنيم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما