چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 - 0:57

نستهن مقدم، شهردار منظم و کوشای یاسوج اما مظلوم !

فروزان آبسالان

بویرنیوز، یادداشت فروزان آبسالان،دانش آموخته برنامه ریزی شهری:

نستهن مقدم شهردار شهر یاسوج این روزها در صدر اخبار مربوط به شهر یاسوج است. در روزهایی که شاید داغ‌ترین خبرها مربوط به ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن باشد، در شهر یاسوج و شاید بویراحمد و دنا خبرهای مربوط به شهردار شهر یاسوج و اعضای شورای شهر یکی از داغ‌ترین خبرها است.

دکتر نستهن مقدم در سال نود و شش حکم شهردار شهر یاسوج را در شرایطی دریافت کرد که با انبوه مشکلات مواجه و باید دست و پنجه نرم می‌کرد. نستهن مقدم شاید فکرش را نمی‌کرد روزی اعضای موافق وی کمر به تخریبش ببندند و او را در اوج و هجمه‌ی مشکلات تنها بگذارند! اعضایی که در روزهای اولِ انتخاب شهردار، با ژست‌های پیروزمندانه جلوی دوربین‌ها، پشت تریبون و میکروفن‌ها خود را ناجی شهر می‌خواندند و مقدم را مقدمه‌ی آغاز تحولی برای توسعه‌ی شهری و آبادانی می‌دانستند.

مقدم از آغازین روز تاکنون، بدون توجه به حاشیه‌ها و بدون توجه به حرف و حدیث‌ها، لحظه‌ای از پای ننشست و دست از تلاش برنداشت تا شاید یاسوج، این زیبای خفته و دربند را برهاند و نوید حیاتی مسرت بخشش دهد.

اما متاسفانه بعد از عملکرد درخشان و قابل تحسین دکتر مقدم، عده‌ای شمشیر کینه و تسویه‌ حساب سیاسی را از رو بستند و در تخریب، تزریق فشار و انتقال انرژی منفی به مدیریت و بدنه اداری و عملیاتی شهرداری ذره‌ای کوتاهی نکردند.

همواره دکتر مقدم را انتخاب طایفه‌ای قلمداد می‌کردند، نقدها و تحلیل‌های متعدد و متنوع منتشر کردند که نستهن مقدم آمده است تا شهرداری را دو دستی تقدیم طایفه‌اش نماید و او را به انواع و اَشکال مختلف مورد هجوم قرار دادند، اما حقیقت متفاوت از توهمات ذهنی این افراد بود. زیرا بررسی بیوگرافی و وابستگی‌های جغرافیایی، قومیتی، سیاسی و اجتماعی معاونین، مدیران و روسای بخش‌های مختلف شهرداری یاسوج خلاف این موضوع را ثابت کرد. کارنامه مقدم شفاف و مبتنی بر قانون‌مداری و شایسته‌سالاری است. گذر زمان و بررسی عملکرد نستهن مقدم نشان داد که ایشان در مدیریت خود همواره توجه به اصول مدیریت، تخصص و مهارت را بر عهد اُخوت و معامله‌های معمول و مسبوق به سابق ترجیح داد و نشان داد که گرچه یک دست صدا ندارد اما نباید دست از تلاش بردارد و به اُمید امدادهای غیری بماند!

مقدم چهره‌ای محجوب، مدیری بی‌حاشیه، شخصیت‌ پاکدست، محبوب و آرام این روزهای شهر یاسوج، در بسیاری از موارد سنت‌شکنی نمود و بسیاری از تحرکات اشتباه را اصلاح یا حذف کرد و در برابر خواسته‌های نامعقول مقاومت کرد، تن به پروژهای بی‌کیفیت نداد و مردم را با شانتاژ رسانه‌ای فریب نداد.

گرچه به نظر حقیر بزرگترین ضعف دکتر مقدم عدم دلخوشی و عدم توجه به تبلیغات و مانور رسانه‌ای است؛ اما اگر همانند گذشتگان در هر قدمش صدای شات دوربین‌ها کلاغ‌ها را از خواب می‌پراند، امروز حداقل در اذهان عموم، نستهن مقدم با توجه به فعالیت‌های انجام گرفته محبوبیتی فراوان داشت.

دکتر نستهن مقدم همچنان مقدم بر حاشیه‌ها و مقدم بر پُست‌پرستانی است که بیش از آنکه به فکر شهر باشند به فکر شهرت خود می‌باشند.

بی‌شک برای توسعه‌ی شهر و خدمت به شهروندان، نباید فشار و استرس به شهردار وارد کرد؛ بلکه باید بر طبق رسالت و وظیفه،‌ شهردار را برای موفقیت، ارائه خدمات بیشتر، توسعه شهر و افزایش رفاه شهروندان یاری کرد و تسویه حساب‌ها و تقابل‌های سیاسی را فراموش کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318953
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    نویسنده محترم جان خودت پنج مورد از این عملکرد درخشان گل و بلبل نام ببر ، آیا ایشان توانست درامد شهرداری را تغییر دهد ؟ ایشان در زمینه ترافیک ، زیباسازی ، عمران ، توسعه شهر ، ساخت وساز ، حمل ونقل عمومی ، آتش نشانی و… چه اقداماتی انجام داده چهار مورد نام ببر

دیدگاه شما