یکشنبه 3 فروردین 1399 - 10:03

سومین بیمار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد فوت کرد و ما همچنان بیخیال!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فوت سومین بیماری کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، سومین بیمار مبتلا به کرونا در یاسوج نیز از دنیا رفت و جمع فوت شدگان این ویروس در کهگیلویه و بویراحمد را به عدد ۳ رساند.

طبق آخرین آمارها تاکنون تست آزمایش ۷۳ نفر مثبت اعلام شده است.

البته این آمار را نمی‌توان قطعی و دقیق دانست، برخی ها مبتلا هستند و علائم ندارند و برخی هم ترجیه می‌دهند در خانه بمانند و به مراکز درمانی مراجعه ای نداشته باشند.

با این وجود اما همین روز گذشته بود جمعیت زیادی از مردم کهگیلویه و بویراحمد در فضای باز و در کنار هم به تفریح پرداختند، درست است طبیعت پاک است اما این حجم حضور در کنار یکدیگر خود عامل انتقال می شود و اگر فردی بدون علائم در جمع ها حضور داشته باشند می تواند فاجعه بار باشد.

تأسف بار است بسیاری از مردم استان خود را شجاع تر از بقیه می دانند و دستورالعمل ها را جدی نمی‌گیرند، برخی ها نیز با این ادعا که تا خدا نخواهد چندان توجهی به قواعد و محدودیت ها ندارند.

این عقاید ابدا درست نیست، همه شجاع هستند اما در شرایط فعلی برای جان عزیزانمان و نه صرفاً خودمان هم که شده باید همه موارد را رعایت کنیم.

و در جواب آن افرادی هم که ادعا دارند بدون خواست خدا اتفاقی نمی افتد هم باید گفت، درست است اما همین خداوند عقل را داده که ما بر اساس آن اقدام کنیم و خواست خدا همین عقل و شعور بوده که اگر استفاده کنیم از خسران به دور هستیم و اگر آن را کنار بگذاریم هم باید منتظر اتفاق بد باشیم.

به گزارش بویرنیوز، طی روزهای اخیر روند ابتلا در کهگیلویه و بویراحمد در حال افزایش است و به نسبت جمعیت عدد بزرگی را هم نشان می دهد از طرفی حضور مسافران هم مزید علت شده و موجبات نگرانی های شده، خواهش ما از مردم رعایت موارد بهداشتی و در خانه ماندن است و مسئولان هم کنترل ورودی ها را جدی تر بگیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318219
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سیسخت گفت:

    اسامی ومحل سکونت افرادفوت شده رااعلام کنیدتامردم اگاهی بیشتری نسبت به محیط اطراف خودداشته باشند.الان سیسخت کسی که مثبت شده نمیگن کاروبارش چی بوده و…این یعنی خیانت به مردم…

  2. سید یعقوب افشون گفت:

    خدا به داد این مردم بی عقل واین مسولان بی تدبیر برس

  3. پاتاوه گفت:

    چه فایده تامدتی این ویروس نهفته است.بایک تب ستج که شق القمرنمیشه.هیچ پاشنه آشیلی هم نداره وازهرجایی که فکرش راکنی سرایت میکنه…والانمیدونم چرابعضی ها عذرمیخوام نمی تمرگن خونشون؟🤔😁

  4. مرزبان گفت:

    دو نکته بسیار مهم وجود دارد در این نوشتار به جا اول شجاعت اخلاقی و واقعی این است که بتوانی برای نجات و رعایت حقوق هم شهریها و هم زبان ها و هم کیشان و ایل و شهرت از خواسته های غیر منطقی خود بگذری و بی دلیل از منزل خارج نشویم و اگر کسی بیمار است حتما حقوق دیگران را رعایت کند دوما اگر کسی ادعای شجاعت و مردانگی را دارد باید جلوی ورود مسافران مشکوک به کرونا و مربوط به مناطق الوده را بگیرند جلوگیری از ابتلای خود و مردم شهر و صبر و ماندن در خانه و راهنمایی و کمک به آنان که شدت عوارض و خطرات این ویروس را نمیدانند و جلو گیری از ورود مسافرانی که سلامت مردم برایشان مهم نیست عین شجاعت و مردانگی است و اگر هر کس فقط در فکر خود باشد همین وضع موجود میشود رسالت تاریخی مسولین و مردم جلوگیری از ورود و خوشگذرانی مسافران مناطق آلوده کشور در یاسوج و بقیه مناطق است نباید اینگونه میشد ولی حالا که شده باید فورا از گسترش آن جلوگیری کرد و رنجیره سرایت و اپیدمی آن را گسست

  5. ... گفت:

    والا خهکلون هرروز پرش آیمه که ایرن تفریح باید جلوشونه بگریت

دیدگاه شما