چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 10:28

باید مشخص شود چه کسانی و با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند/همانها مسئول جان مردمند

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر این مساله که باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است، گفت: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی بر اساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است؟

به گزارش بویرنیوز، اعتمادآنلاین نوشت: ویروس کرونا  به سرعت در حال آلوده کردن سایر شهرها و استان‌های کشور است و برخی از جمله غلامرضا حیدری و علی مطهری، نمایندگان مردم تهران در مجلس، بر این عقیده‌اند که برای جلوگیری از شیوع کرونا، باید از همان ابتدا شهر قم که منشاء بروز کرونا و کانون آلودگی بود قرنطینه می‌شد.

اگرچه عده‌‌ای آن زمان اعلام کردند که اعتقادی به قرنطینه قم ندارند (بیشتر بخوانیم) و این روش را غیرعلمی دانستند، ولی هنوز مشخص نیست دلیل اصلی قرنطینه نشدن قم خواست وزارت بهداشت بوده یا مقاومت افراد و گروه‌هایی در قم؟

قرنطینه کانون‌های آلوده هنوز هم می‌تواند مفید باشد

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، درباره ضرورت قرنطینه کردن کانون‌های آلوده به ویروس کرونا گفت: طبق نظر متخصصان و تجربه‌ای که در چین رقم خورد، قرنطینه شهرها و کانون‌های آلوده در حال حاضر هم می‌تواند مفید باشد، ولی کار درست این بود که همان زمان که ویروس کرونا در قم پیدا شد، قرنطینه این استان را شروع می‌کردند تا آلودگی به سایر نقاط کشور سرایت نکند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر این مساله که باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است، گفت: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی بر اساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است؟

آیا تولیت آستان حضرت معصومه در قرنطینه نشدن قم دخیل بوده است؟

مطهری ادامه داد: در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند؛ مثلاً آیا تولیت آستان حضرت معصومه در این قضیه دخیل بوده است یا نه. این موارد باید بررسی شوند و اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آنهاست و حتماً باید پیگرد قضایی انجام شود که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: این سوالات همواره مطرح است که چرا قم همان روز قرنطینه نشد؛ آیا وزارت بهداشت هم همین نظر را داشته است یا آنها خواستار قرنطینه بودند و گروهی مقاومت کردند و این کار حیاتی انجام نشد.

قطعاً ورود ویروس چند روز قبل از 30 بهمن بوده است

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود خبر ورود کرونا به کشور با تاخیر و همزمان با خبر فوت 2 نفر مبتلا به کرونا در قم اعلام شده است، توضیح داد: 30 بهمن خبر ورود کرونا به قم و فوت 2 نفر اعلام شد. قطعاً ورود ویروس چندین روز قبل بوده است. درباره تاخیر یا عدم تاخیر در اعلام خبر اطلاعات کافی ندارم.

مطهری با تاکید دوباره درباره ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده به ویروس کرونا، گفت: جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است. الان هم قرنطینه شهرهای آلوده لازم است. البته همکاری مردم در اولویت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در پایان گفت: درباره قرنطینه شهرها متخصصان و پزشکان باید نظر بدهند. بر اساس نظر آنها، معتقدم کاری که قبلاً می‌توانستند با قرنطینه قم انجام دهند و انجام ندادند، وضعیت را به اینجا رسانده است. بنابراین برای مهار آن باید هزینه بیشتر و تلاش چندبرابری صرف شود و خوشبختانه پزشکان و پرستاران ما از جان‌شان مایه گذاشته‌اند و به فضل خدا از این بلا عبور خواهیم کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317957
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما