شنبه 3 اسفند 1398 - 16:32

نمکی: کرونا را شکست می‌دهیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به مردم اطمینان داد که ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

سعید نمکی روز شنبه در بیست وهشتمین مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده در ریاست جمهوری افزود:‌ ۲۶ روز پیش و در اولین لحظاتی که صدای گام های کرونا را در اطراف کشور شنیدم و اصرار بر اعمال محدویت های داشتم، یگانه مردی که به حمایت برخواستند دکتر جهانگیری بود.

وی به سابقه فعالیت خود در حوزه سلامت کشور و نیز مهار برخی بیماری ها اشاره کرد و افزود: به عنوان یک کهنه سرباز حدود ۳۰ سال مدیریت سلامت بخش کشور را داشته ام و اعلام می کنم کرونا از سر ممکلت رد خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور گفت: با وجود گسترگی این سیلاب ها، هیچ موردی اپیدمی نداشتیم و این امر تحسین سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت.

نمکی ادامه داد: در اوج تحریم ها، ویروس «اچ وان ان ۱» را که به مراتب کشندگی بیش از کرونا داشت، با وجود ۱۳ هزار و ۲۰۰ مبتلا مدیریت کردیم و با وجود اینکه در آمریکا ۱۰ هزار مرگ بر اثر این بیماری رخ داد، مانند یک کشور پیشرفته با کمترین ابتلا آن را مهار کردیم.

و با اشاره به راه اندازی بسیج ملی «کرونا را شکست می دهیم» در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت:‌ مطمئن باشید بزودی مردم پیام مهار این بیماری را به نحو احسنت خواهند شنید.

باید بتوانیم از محضر نخبگان در جامعه بهره ببریم

وزیر بهداشت گفت:‌ نخبگان علمی کشور باید بدانند هیچ جا سرزمین مادری آنها نیست و هیچ  دامنی مهربان تر از دامن مادر و وطن نیست و باید بتوانیم از محضر نخبگان در جامعه  بهره ببریم.

نمکی افزود:‌ در جلسات همواره زبان و دلم هماهنگ کار کرده و گفتارهای خود را یک نوع بیان کرده ام، ‌ بنابراین نخبگان  بینظیری در مملکت هستند و اینها افتخاری هستند برای ما، ‌ غصه ما از این است که خیلی از این برگزیدگان و نخبگان ما پا در رکاب رفتن  دارند.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ متاسفانه هر روز موجی از بهترین برگزیدگان را داریم تقدیم بانک ژنتیک کشورهای توسعه یافته می‌کنیم.  این غصه بزرگی است برای ما که دل به اعتلای این کشور و نسل آینده کشور بستیم.

نمکی گفت:‌ قسمت عمده این مساله بر می گردد به اینکه ما شاید در نگهداری این فرزندان توانمندی کافی را نداریم. همواره می گویم با نخبگان و با ویژگان عرصه علم  این کشور به نحو ویژه عمل کنیم.

بیست وهشتمین مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317327
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما