سه شنبه 29 بهمن 1398 - 9:37

لزوم ورود جدي تر براي مديريت فضاي ملتهب انتخابات در کهگيلويه و بويراحمد

بويرنيوز – شيرين بانو زرين از فعالان سياسي و اجتماعي کهگيلويه و بويراحمد در يادداشتي به فضاي ملتهب انتخابات در کهگيلويه و بويراحمد پرداخت و نوشت:

بسمه تعالی

با سلام و تحیات خدمت جناب آقای حسین کلانتری ،استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد .

در این روزهای پرتنش انتخاباتی ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به حضرتعالی و ارگان های امنیتی که از هیچ تلاشی برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان فرو گذار نبوده اید

جناب آقای کلانتری همانطور که استحضار دارید ؛نرخ مشارکت در انتخابات نشان دهنده نشاط سیاسی و امید به آینده است و در این میان استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه بالاتر از متوسط کشور در امر حضور مردم در انتخابات بوده است .

عده ی تحلیل گران این دیدگاه را دارند که این حضور پررنگ به خاطر بافت طایفه ی و قومی قبیله ی این استان می باشد و همین مسئله تامین امنیت انتخابات را در این استان بسی دشوار نموده است ،وظیفه ایجاد امنیت برای معرفی کاندیداها و زمنیه سازی حضور حداکثری مردم با امنیت کامل بر عهده ارگان های مسوول می باشد ، برنامه های امنیتی هرشهرستان باید به درستی از الان تدوین شود و این برنامه ها باید قبل، حین و بعد از انتخابات را پوشش دهد.

بی شک حضرتعالی و مدیران زیر مجموعه تدابیر لازم در زمینه امنیت و پیاده سازی آرامش در این روزهای پرتنش را با برنامه‌ریزی پیش برده اید .اما باید عرض کنم ،شواهد اینگونه نشان نمی دهد . اگر دقایقی به فضای مجازی سری بزنید، از معروف ترین بازیگران سینمای کشور که تعداد فالورهای اینستای آنها بیش از چند میلیون است و حتی از جمعیت استان ما هم بیشتر می باشند و همچنین فعالان اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور وضعیت این روزهای استان ما را به نظاره نشسته اند و ناهنجاری هایی که در این استان وشهر بوجود آمده را به مباحثه نشسته اند ، رفتارهای نادرست و رقابت های ناسالم انتخاباتی چه از طرف کاندیدای محترم و چه حامیان کاندیدا باعث زیر سوال رفتن فرهنگ و شان این مردم اصیل گشته است .

اینکه هر حامی و هواداری برنو به دست گرفته است و در کوچه و خیابان تیراندازی و قدرت نمایی میکند یعنی چه ؟

خرید و فروش رای ، بنزین رایگان ، هدایای مختلف و دعوا بر سر این هدایا ،همه و همه باعث ایجاد اضطراب و از بین رفتن اعتبار فرهنگی و اجتماعی مردم شده است . این استان از سرمایه های انسانی تحصیل کرده و معروف در جایگاههای علمی به خود می بالد ، اما این روزها باید عملکرد نادرست عده ی هنجار شکن تیتر همه فضاهای مجازی شود که با بیل و سنگ به جان هم افتاده ند !

بی شک وضعیت امنیتی کشور و تمهیداتی که ممکن است متوجه امنیت انتخابات باشد صورت گرفته و اطلس امنیت انتخابات مبتنی بر این انتخابات در کشور تهیه شده و در اختیار حضرتعالی و مدیران امنیتی زیر مجموعه قرار گرفته است ،آیا لازم نمی بینید از همین امروز نیروهای امنیتی مستقر شوند و با نظارت و دقت لازم نقاطی که آسیب پذیری بیشتری دارند و به لحاظ اختلافات بین کاندیداها و یا درگیری های قومی و قبیله ای باعث بروز تنش های در شهر و کوچه و خیابان میشوند مشخص و سطر بندی بشود تا در انتخابات امنیت بیشتری داشته باشند.

خطوط قرمز تبلیغاتی که کاندیداها باید این خطوط قرمز تبلیغاتی را رعایت کنند را مشخص کرده اید ؟ آیا در صورت بروز تخلف اعمال قانون صورت میگیرد ؟

آیا لازم نمی بینید از همین امروز نیروهای امنیتی رو مستقر کنید در نقاطی که ناهنجاری بیشتری مشهود است . جای تاسف است که به نام این استان کلیپی به کل کشور انتشار یابد و دعوا بر سر پتویی باشد که هدایای کاندید هست و با بیل به جان همدیگر افتاده باشند . عدم نظارت کافی و اخطارهای لازم باعث گردیده عده ی هنجار شکن در مناطقی از استان به اقداماتی دست بزنند که شان و شوکت مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد بازیچه اینچنین رفتارهای خلاف شخصیت اجتماعی شهروندان گردد. و آگاهی دارید در این وضعیت های پیش آمده نام آن فرد یا افراد مدنظر قرار نمیگیرد و فرهنگ و اجتماع این مردم شریف نشانه گرفته می شود .

امیدواریم با صیانت از آرای مردم و ایجاد امنیت که مهمترین اصول برای مجریان انتخابات می باشد.

این مدت باقی مانده از تبلیغات انتخاباتی را با مدیریت و نظارت بهتری به سرانجام برسانید .

والسلام

شیرین بانو زرین

۲۸ /۱۳۹۸/۱۱

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317054
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    اینجاست که خلاء نبود شخصیتی چون آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی به سنگینی احساس میشود

  2. ناشناس گفت:

    نماینده ولی فقیه کنونی هم با بیاناتشان به صورت مکرر از وضع موجود ابراز نگرانی کردن .
    ضمنا در این اشفته بازار همه چیزو باهم قاطی نکنید .
    ایت الله حاج نصیر حسینی نماینده شایسته و به حق ولایت فقیه مخالف چنین رفتارای هستند . نیاز نیست که همه چیزودر بوق و کرنا بیان کرد .
    تذکرات لازم به مسئولین ذیربط داده شده و میشود

  3. ناشناس گفت:

    حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای سید نصیر حسینی کی آیت الله شد که ما نمی دانیم؟!!!!!!!!!!!!!

  4. ناشناس گفت:

    احسنت شیرین بانو

  5. پاتاوه گفت:

    زهی خیال باطل که قوم گرایی وجناح بازی ازاین استان رخت بربندد!

دیدگاه شما