شنبه 19 بهمن 1398 - 16:38

اقدام مردم دارانه رئيس دستگاه قضاي کهگيلويه و بويراحمد/هشدار به نامزدهاي انتخابات

دیروز جمعه 18 بهمن ماه 98 در اقدامی خارج از وقت اداری به دنبال منویات مقام  معظم رهبری و طرح تحول در قوه قضائیه، حسب تأکیدات ریاست معزز قوه قضائیهف در راستای یک حرکت جهادی انقلابی، نشست فصلی رؤسا و دادستانهای حوزه های قضایی استان که در روزهای کاری هفته برگزار می شد، امروز برگزار گردید.

این حرکت جهادی برای اولین بار در سطح دادگستری های کشور در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد.
بیشتر از 36 روز پیش بود که ریاست معزز قوه قضائیه حضرت آیت اله رئیسی در اقدامی، نشست رؤسا و دادستان های دادگستری استان ها را در روز جمعه 13/10/98 برگزار کرد.

به همین منظور و به جهت جلوگیری از ایجاد وقفه در رسیدگی به پرونده ها که به دنبال آن، تجدید وقت در رسیدگی ها، اطاله ی دادرسی بعضاً وارد شدن فشارهای اقتصادی به اصحاب پرونده، وکلاء، کارشناسان و ضابطین دادگستری خواهد بود، نشست فصلی حوزه های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این روز برگزار گردید.

عبور از قانون خط قرمز دادگستری استان در انتخابات

در این 4 ماه چیزی جز  محبت و صداقت در استان و تعامل و همراهی ندیدم

چنانچه پشرفت و توفیقی حاصل شده است از همین همدلی و  مهربانی ها است

آنچه که موجب پیشرفت و تحول دریک نظام مدیریتی می شود دوستی و رفاقت است

اختلاف موجب عدم پیشرفت در یک مجموعه است.

به گزارش بويرنيوز، دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل این دادگستری در این نشست فرا رسیدن دهه مبارک فجر تبریک گفت و ضمن دعوت از همکاران بمنظور حضور پر زنگ در راهپیمایی عظیم یوم الله 22 بهمن ،هدف از برگزاری نشست در روز جمعه را، پرهیز از ایجاد خدشه در رسیدگی های قضایی در سطح استان بیان  کرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع انتخابات اشاره و با بیان این نگاه اولیه ی دادگستری کل استان در بحث انتخابات، نگاه پیشگیرانه (انذار و تذکر) به نامزدهای و لیدرهای آنان و همه ی افرادی که در هیئت های اجرایی بود و به فرمانداری ها و بخشدارای ها  و رسانه ها تذکرات بسیاری داده شد.

وی افزود :کمیته رصد فضای مجازی جلسات متعددی با اصحاب رسانه داشتند و تخلفات و جرائم انتخاباتی در صدا و سیما تبیین و جلساتی  که با رسانه برگزار شد  موجب شد وضعیت بسیار بهتر شود.

دکتر نگین تاجی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام تبلیغات و بروز برخی بداخلاقی ها از سوی نامزدها و لیدرهای آنان تصریح کرد: هر اقدامی غیرقانونی از طرف نامزدها، لیدرها و طرفدارشان که سلامت و امنیت انتخابات را تهدید کنند، موجب اقدام سریع دستگاه قضایی استان می شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات اشاره نمود و افزود: توهین ها نشر اکاذیب و هرگونه تهمتی خط قرمز دستگاه قضایی خواهد بود.

وی ضمن اشاره ماده 75  قانون انتخابات که جرایم توصیف و میزان مجازات ها را تعیین کرده، به توجه به بروز برخی بد اخلاقی ها از سوی نامزدها و لیدر های آنان ،اظهار داشت: دستگاه قضایی هرگز اجازه نخواهد داد که در ایامی که حتی تبلیغات آزاد است، راه اندازی کاروان و نصب بلندگوها که موجب مزاحمت مردم و شهروندان شود ، در  سطح شهر و خارج از شهر  ممنوع است و بطور کلی این قرمز ما در دستگاه قضایی است. وظیفه ما انقلابی گری است عملکرد ما در سطح استان ثابت کرده که به هیچ قوم و قبیله ای و جناحی وابستگی نداریم.

دکتر نگین تاجی در ادامه به رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان در خصوص برخی بی قانونی ها از سوی نامزدهای انتخابات تأکید کرد و گفت: رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی هر اقدام غیرقانونی از جانب کاندیداها و لیدرها آنان و هر موضوعی که امنیت و سلامت انتخابات را به خطر می اندازد ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: مشاهده می شود در زمانی که تبلیغات آزاد نیست ،نامزدها در حسینیه ها و اماکن عمومی به امر تبلیغات می پردازند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سخنرانی ها باید به گونه ای باشد که موجب تشویش اذهان عمومی نشود. در همان ایامی که تبلیغات آزاد است ،حق ندارند در سطح شهرها و خارج از آن ،کاروان انتخاباتی راه بیندازد.

مقام ارشد قضایی استان تمکین نامزدها و طرفداران آنان را در تمکین به قانون یادآوری کرد و اظهار داشت: خط قرمز دستگاه قضایی در انتخابات پیش رو قانون و قانونگرایی بدون نگاه جناحی و طایفه گرایی است.

دکتر حسن نگین تاجی در ادامه نشست فصلی رؤسا، دادستانهای حوزه های قضایی با اظهار اینکه در انتخابات پیش رو نگاه دستگاه قضایی نگاه پیشگیرانه بوده و تذکرات لازم به نامزدها و فرمانداری ها داده شده است، اظهار داشت: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد نشر اکاذیب و افتراء، به راحتی در فضای مجازی منتشر و در رسانه ها، نامزدها و رقبا به همدیگر توهین و یا تهدید کنند.

وی افزود: خط قرمز در دستگاه قضایی قانون و قانون گرایی است. وظیفه ی ما انقلابی گری است که انجام دادیم عملکرد ما در سطح استان نشان داده که با هیچ کسی تعارف نداریم و هیچ مبحث قومی و قبیله ای در دستگاه قضایی، حتی جناحی مطرح نیست.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران دستگاه قضایی استان ، هر اقدام غیرقانونی که امنیت و سلامت انتخابات را تهدید کند، ورود می کنند، افزود: عملکرد دادگستری در سطح استان نشان داده که با هیچ جناحی و قومی و قبیله ای و هیچ کس تعارفی ندارد آنچه که برای ما اهمیت دارد بحث سلامت و امنیت انتخابات است.

دکتر حسن نگین تاجی تصریح کرد: سلامت و امنیت انتخابات، از اینکه کسی قبول می شود بالاتر است و مهمترین مقوله،در نظام جمهوری اسلامی ایران، مقوله ی امنیت است.

وی در ادامه به  تغییر و تحولات برنامه محور در نظام قضایی اشاره کرد و گفت: هرگونه تغییر و تحولی الزاماتی دارد و مهمترین آن، تغییر در روشها و ابزار و اخلاق محوری است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما به دنبال الزام های برنامه تحول دستگاه  قضایی در استان بر مبنای برنامه محور خواهیم بود و در سال آینده، شایسته است همکاران گرامی، برمدار موضوع تحول و تغییر و الزامات آن ،همراه ما باشند
وی افزود: نباید دچار روزمرگی شویم. این روزمرگی با نگاه تحول سازگار نیست.

دکتر حسن نگین تاجی اظهار کرد: شور و نشاط در بین همکاران قضایی و اداری زمانی خودش را نشان می دهد که مدیر، از مشکلات حقوقی و مالی که همکاران دارند، مطلع باشد.

این مقام قضایی افزود: اینکه چه راهکاری برای کاهش ورودی پیدا کنیم، یکی از اولویت های ما خواهد بود.

وی افزود: در حوزه کاهش ورودی پرونده ها به دادسرا و محاکم، جلسه ای گرفته اید چه راهکاری برای  ورود پرونده های آب و برق و گاز به دادسرا داشته اید. در خصوص نهاده های ارفاقی که کی باید استفاده شود،چه تدبیری دارید؟ در خصوص مجازات های جایگزین حبس چه اقدامی کرده اید؟

آیا دنبال آن هستیم  که متهمان پرونده ها همه به زندان بروند؟

در دادن احکام حبس، وضعیت جسمی و جنسیت فردی را در نظر بگیرید.

رئیس شورای قضایی استان از رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان که بمنظور حل مشکل مجتمع گردشگری تنگ تامرادی،سپیدار یاسوج مشکلی که دستگاههای اجرایی نتوانستند آن را حل کنند و دستگاه ورود کرده و مشکل آن مجتمع حل گردید ،از آقای نیک مرام تشکر کرد./دادگستري

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316574
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما