یکشنبه 13 بهمن 1398 - 10:22

داغ یک پروژه بر پیشانی شهر یاسوج

سه سال پیش قرار بود موسسه کوثر مجتمع بزرگ تفریحی تجاری و رفاهی در یاسوج احداث کند اما این مکان پس از سه سال به پارکینگ تبدیل شد.

داغ یک پروژه بر پیشانی شهر یاسوج/موسسه اقتصادی کوثر اراده‌ای در پروژه تامین اجتماعی نداشت

به گزارش بویرنیوز،  ۶ مرداد ماه سال ۹۵ بود که استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که با گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین گستر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر داشت از ساخت بزرگترین مجتمع تفریحی، تجاری و رفاهی در زمین تامین اجتماعی خیابان فردوسی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد که با مشارکت موسسه اقتصادی کوثر پروژه‌ای با هدف ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر احداث شود.

اما از آن زمان تاکنون که بیش از ۳ سال می‌گذرد از طرح بزرگی که قرار بود در مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۸۵ هزار متر مربع در ۶ طبقه و کمتر از سه سال احداث شود جز سازه‌های نارنجی خبری روح و روان این مردم را به ریخته و تنها در حد خاکبرداری بوده چیزی نمانده است.

سال ۹۵ قرار بود سازمان اقتصادی کوثر با ۳۰۰ میلیارد تومان دو سالن سینما، رستوران و پارکینگ احداث کند و از یک زمین بکر در مرکز شهر یاسوج گلستانی بسازد که هم شغل ایجاد می‌کند و هم وضعیت یاسوج را دگرگون کند.

یادم می آید در همان نشست  از مدیرعامل گروه سرمایه گذاران عمران و ساختمان معین کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر به عنوان خبرنگار فارس در این زمینه سوال پرسیدم  و از عزم این سازمان برای به نتیجه رسیدن این پروژه خبر داده شدند.

اما حالا احداث بزرگترین مجتمع، تفریحی ، تجاری و رفاهی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد داغی بر پیشانی مرکز استان شده و چیزی به جزء اعصاب خرد  مردم و زشت شدن چهره شهری چیزی به همراه نداشته است.

بعد از گذشت این همه سال حالا باید قید داشتن مرکز تفریحی و  رفاهی و اشتغال این بخش را زد چرا که به گفته عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ عزم و اراده در  پروژه تامین اجتماعی توسط موسسه کوثر و تامین اجتماعی نبود.

وی عنوان کرد: به همین دلیل پروژه را در اختیار شهرداری قرار دادیم تا به عنوان پارکینگ استفاده کند و مردم هم بیش از اندازه معطل آن نشوند.

اما کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به دیدار هفته گذشته خود با رئیس سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری یک پروژه بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این دیدار اشاره شد که تامین اجتماعی زمینی برای سرمایه‌گذاری در اختیار قرار دهد و بخش خصوصی استان هم پای کار بیاید تا با مشارکت تامین اجتماعی پروژه بزرگی در استان احداث شود.فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316467
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تکلیف پنج هزارمترخیابان خواری بین این پروژه را مشخص بفرمایید.

  2. یزدگرد گفت:

    درود رسانه وزین بویرنیوز
    فکر کنم همین چند روز پیش بود که جناب استاندار فرمودند با ملاقاتی که با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جناب سالاری داشتند قول دادند که پروزه رو بطور جدی فعال فرمایند . خواست مردم استان عموما و شهرستان های بویراحمد و دنا خصوصا از جناب کلانتری پیگیری جدی پروژه های معطل مانده استان هستش از توسعه و افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج راه های مواصلاتی به مرکز استان خصوصا محور یاسوج اقلید که وصل بشه به بزرگراه اصفهان شیراز و پارک بزرگ جنگلی یاسوج با مشارکت وزارت محترم نفت و این پروژه تجاری اداری تامین اجتماعی . حقیقتا چشم مردم به فعال نمودن این پروژه هاس و از جناب استاندار بطور جد مطالبه میکنیم باشد که ایشون فراموش نفرمایند انشاالله ….

  3. ناشناس گفت:

    قراربود…قراربود…قراربود که….کدام قرارجای خودمی مانده این ….!؟!خیلی کارهاقراربودبشودونشد..افسوس که…..

  4. ناسناس گفت:

    باسلام. شما فقط نگران یاسوج هستید شهرستان بی صاحب بنام دهدشت وتوابع آن وجود دارد هرکس دستش به دهانش می رسد به یاسوج گچساران واستان های همجوار مهاجرت می‌کنند دریاسوج مرکز استان همه امکانات فراهم است وشهرستان گچساران به برکت نعمت اللهی که نمایند باسواد وتوانمند که دارد وضعیتش خوب است اما دهدشت وتوابع هيچ امکاناتی ندارد جز بیکاری جوانان فقر مشکلات اجتماعی بایید رسیدگی شود

دیدگاه شما