سه شنبه 1 بهمن 1398 - 8:58

هدف اردکانیان از افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آبرسانی در اوج سیل سیستان و بلوچستان چه بود؟

یادداشت – محمود سپهر فعال رسانه:

دکتر اردکانیان؛ وزیر نیرو در عرض کمتر از یک هفته دو سفر به استان سیستان و بلوچستان داشت، سفر اول به همراه رئیس مجلس و سفر دوم به همراه رئیس جمهور انجام شد.


در سفر اول علاوه بر بازدید و ارزیابی مناطق سیل زده، افتتاح و کلنگ زنی ۳ پروژه آبرسانی روستایی در این استان انجام شد، اقدامی که البته با برخی حواشی همراه بود و بعضی ها آنرا نقد کردند و برخی بعکس آنرا تمجید کردند.

اردکانیان خود هم واقف به احتمال بروز حواشی بود اما ریسک همه نقدها و حتی حمله ها را پذیرفت، هدف او از افتتاح و کلنگ زنی در این شرایط القای این مسأله بود که دولت و نظام در سخت ترين شرایط هم علاوه بر انجام وظایف ذاتی، توسعه و آبادانی را به دست فراموشی نسپرده اند.

او مخصوصاً فقط و فقط به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های آبرسانی روستایی در این استان اکتفا کرد، دلیل این موضوع روشن است، از قدیم تا کنون همواره نقدهای جدی پیرامون وضعیت آب روستایی در سیستان و بلوچستان وجود داشته، وزیر نیرو هم خوب این را میداند او عملیات افتتاح و کلنگ زنی ۳ پروژه آبرسانی روستایی که قرار است مشکل ۳۵۰ روستا را حل کند به صورت نمادین اجرا کرد تا وعده و پیام مهمی به مردم این استان بدهد.

از طرفی وزیر نیرو ۱۱ درصد بودجه آب روستایی را نیز به این استان اختصاص داد تا قدم عملی برای آبدار کردن همه روستاهای سیستان و بلوچستان برداشته شود و به گفته او با اتمام پروژه های در دست اجرا به زودی جشن اتمام آبرسانی به روستاهای این استان را همه با هم به تماشا خواهيم نشست.

در شرایطی که همه می‌دانیم فروش نفت در پایین ترین حد ممکن است و بعلت مشکلات سیاسی و منطقه ای عملاً اوضاع اقتصادی هم خوب نیست اما وزیر نیرو با پویش ابتکاری #هرهفتهالفب_ایران که نشانی از تلاش در جهت پیشرفت زیرساخت آب و برق و بهبود فضای زندگی در ایران است، بنا دارد امید و اعتماد به دولت و نظام را در مردم تقویت کند.

حضور چند باره وزیر نیرو در استان های کمتر برخوردار و توجه او به مسائل استان های محروم، نوید بخش شناخت مشکلات این مناطق و عزم جدی برای اجابت خواسته های به حق مردمي است که شايد مهم ترين گلايه شان عدم توجه مقامات ارشد دولت بوده است.

بدون شک اشکالات در این مسیر ملی هست اما باید قدردان دکتر اردکانیان بود که در شرایط دشوار اقتصادی و سیاسی با بهبود مهمترین زیر ساخت های عمران و آبادانی یعنی آب و برق آنهم به دستان با کفایت جوانان مستعد کشور به دنبال ایجاد مکانی بهتر برای زندگی تک تک ایرانیان شریف و نجیب است.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های هرهفتهالفب_ایران در اوج سیل سیستان و بلوچستان بهترین نشان عمل به وعده های وزیر نیرو بوده، وزارت نیرو وظایف ذاتی اش در سیل را فراموش نکرد وصل برق تمامی روستاهای سیل زده و تأمین آب برای روستاها در کنار تلاش برای رفع شکستگی ها و تخریب ها توسط شرکت های آب و برق پیگیری شد، آنطرف در استان سيل زده هرمزگان هم آب و برق مردم به سرعت وصل و آبرساني سيار فعال شد و در همین شرایط سخت مراسم نمادین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آب سيستان و بلوچستان انجام شد تا مردم مطمئن شوند وزیر نیرو بر سر عهد خود با مردم حتی در بحراني ترين شرایط هست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316097
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما