دوشنبه 16 دی 1398 - 17:56

وداع میلیونی مردم ایران با سردار دلها، وداعی که نظیرش را برای یک شخصیت نظامی ندیده ایم

گروه سیاسی– در روزهای اخیر شاهد تشییع باشکوه و سرافرازمندانه پیکر پاک شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش در کشور بودیم.

” پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز “– اهواز، مشهد، تهران، قم و فردا کرمان استان هایی هستند که پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش در آنجا تشییع شد، در سایر استان ها نیز مراسماتی برای گرامیداشت مقام این شهدا و وداع با این شهیدان ارزشمند برگزار شد.

این برای اولین بار است که پس از فوت جانسوز امام خمینی، خیابان های ایران شاهد خروش میلیونی مردم ایران در خیابان ها است، و می توان گفت اولین شخصیت نظامی است که این حجم از ارزش و اعتبار را برای یکایک ایرانیان دارد.

پیام این وداع بی نظیر و میلیونی چه بود؟

شهید قاسم سلیمانی از نظامیانی بود که هیچگاه لباسش را آلوده به سیاست نکرد، او وارد هیچ دعوا و جناح سیاسی نشد، برای او مهم مردم و میهن بود، او برایش مهم بود کشور جایگاه امنی برای زندگی تک تک مردم باشد.

حاج قاسم سلیمانی به دنبال موفقیت مقاومت اسلامی در منطقه بود، او برایش مهم بود همه کشورهای مسلمان به اتکای توان و مردم خود تصمیم بگیرند، توسعه یافته شوند و البته متحدانه به سمت آرمان های اسلامی پیش بروند.

او می دانست جانش در خطر است اما حتی از کمک به سایر کشورهای اسلامی در بیرون راندن داعش بعنوان میهمان ناخواده منطقه که دست نشانده همین مدعیان صلح و دوستی است ، اَبایی نداشت.

حاج قاسم سلیمانی هم مردم دار بود و تلاشش هم اتفاقاً جذب همه آحاد جامعه و نه یک قشر خاص بود، او موفق هم بود، مردم او را جدای از شخصیت نظامی، بعنوان پدر و الگوی فرهنگی می دیدند و این نشات گرفته از مناعت طبع، صداقت و اخلاص او داشته است.

به راستی این روزها ایران عزادار از دست دادن این فرزند برومند خود است، امروز همه مردم ایران، فرقی ندارد چه آنهایی که شیفته نظام و انقلاب هستند و چه آنهایی که زاویه دارند و برخی ها هم که گله مند هستند، همه و همه در سوگ این شخصیت آزاده و ارزشمند گریستند، مردم از یاد نمی برند بیداری های گاه و بی گاه این فرمانده را که موجبات خواب راحت آنها در طول همه این شب و روزهای نامتلاطم منطقه را سبب شده بود.

شهید سلیمانی خود را جدای از مردم نمی دید، روابط او با مردم گره با صداقت و خلوص داشت، او فارغ از هر جناح و حزبی سرافرازی ایران و اسلام را میخواست، بدون شک این مردمی بودن او بود و البته صداقت و درستی راهی که میرفت که این روزها همه مردم ایران را به خیابان ها کشانده است.

خوشا بحال او که حتی شهید شدنش مایه برکت برای یک دنیا بود، خون او موجب اتحاد بیش از پیش مردم شد و ایران را در راه توسعه و آبادانی و خودکفایی به نیروهای ارزشمند خود بسیار مصمم تر از قبل کرد، بدون شک بیداری بیش از پیش کشورها به سست بودن و دروغگویی برخی مدعیان منفعت گرای صلح و دوستی دنیا را نیز باید ره آوردهای این شهادت بدانیم.

به راستی او یک سرباز وطن بود…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315586
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما