جمعه 13 دی 1398 - 13:42

معاون سیاسی وزیر خارجه: آمریکا مسئول عواقب ترور سردار سلیمانی است

معاون سیاسی وزیر خارجه، اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را اشتباه بزرگ دولت این کشور توصیف کرد و گفت: واشنگتن، مسوول عواقب ترور سردار قاسم سلیمانی است.

سید عباس عراقچی، جمعه صبح در پیامی تویتری نوشت: «ایران همه برای سردار سلیمانی است. بدون شک، این اقدام یک اشتباه محاسباتی خطیر دیگر از سوی رییس جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ است. ایالات متحده مسوولیت همه عواقب را بر عهده دارد.»

صبح امروز (جمعه) سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی و شهادت سردار سلیمانی، حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق‌العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315458
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید گفت:

    باید خون ترامپ سگ صفت ریخته شود تا دلم اروم بگیرد

دیدگاه شما