شنبه 16 آذر 1398 - 11:29

دو دیده در عدم دوز و عجب بین/زهی امیدها در نا امیدی

عمار بينا

يادداشت مخاطبين بويرنيوز -عمار بینا : بی رمقی، ناامیدی، استیصال و درماندگی تاکی؟؟

قریب به سی و اندی سال عمر از خدا گرفتیم, هرروز منتظر فردایی بهتر هرسال منتظر سالی بهتر وهربار درانتظار انتخابی بهتر و بازخوردی نه جندان مطلوب که بسا نامطلوب!!

برخورداری نسبی از حداقل قدرت معیشتی ، وجود زندگی آرام و بدور از دغدغه ی قوت و نان، سالهاست مهمان سفره های ما، زمزمه ی بیان ما و تفکرات ماست کشاورزی که زکات ده بوده امروز صدقه میگیرد.

کارمندی که خیرات و نذورات میداده است، امروز منتظر یافتن آدرسی برای حضور در صف نذری است حتی اگر کاسه ای آش یا لقمه ای نان و خرما باشد.

آیا رسالت ما کمک به کمال و قرب الهی تیست؟؟!! آیامیشود ذهنی راکه درگیر مسائل و مشکلات روزمرگیست بسوی تعالی وآرامش سوق داد !؟
ذهنی نگران است که با یکبار بیماری باید تمام داشته خانواده را در مسیر درمان و بهداشت به واقع حبه کند تا شاید جان و رمقی برای جان کندن داشته باشد.

” هل من ناصر ینصرنی”

وقتی که امام حسین(ع) دید که جوانان و دوستانش همه کشته شده و روى زمین افتاده‌اند تصمیم گرفت که خود به جنگ دشمن برود، پس چنین صدا زد: «هَلْ مِنْ ذَابٍّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله‏؟ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ یَخافُ اللهَ فِینا هَلْ مِنْ مُغِیثٍ یَرْجو اللهَ بِإِغاثَتِنا هَلْ مِنْ مُعِینٍ یَرْجو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعانَتِنا»؛ «آیا کسى هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ آیا خداپرستى هست که درباره ما از خداوند بترسد؟ آیا دادرسى هست که به امید پاداش خداوندى به فریاد ما برسد؟ آیا یاورى هست که به امید آنچه نزد خدا است ما را یارى کند؟».

در کشورایران که یکی از جوانترین جوامع دنیاست، و غنی ترین منابع را دارد، عنان کار و سررشته ی امور دردست خستگانی بازنشسته که موی سپیدشان حریم حرمت هاست اما بالواقع پیرانی فرتوت با جسمی مستهلک هستند.

در این میان گروهی نیز اغلب با کوله باری از رانت وروابط ناسالم، وامدار دیگرانی هستند که یابه ایشان وصل شده اند ویامتصلند و بار حجیمی از ارتباطات ناسالم و ناصواب را به ایشان تحمیل کرده و میکنند که متاسفانه چهره افراد غیور و زحمت کش و سرمایه های معنوی انقلاب را نیز خدشه دار میکنند.

همانگونه که بیان شد، قابل کتمان نیست که هستند افراد با تجربه و کارکشته ای که با خلوص نیت و عملکردی مثبت به این کشور وملت خدمت کرده و در حال خدمت هستند.

امروزه تحقیقات متعدد در سراسر جهان نشان نی دهد که بهترین کاراییه جسم و روح انسان و میتوان گفت نقطه عطف توانایی یک شخص از دامنه سنی سی تا پنجاه سال است.

نشاط و شادابی، شور و شعور، توانایی و پویایی، صبروخردورزی دراین دوره از زندگی انسان به بلوغ کافی ومنطقی رسیده. شاید بعضی از افراد معیار تجربه وکارآزمودگی را یکی از ارکان اساسی برای یک انتخاب بشمارند ، لیکن بیان میکنیم رویکرد ووضعیت فعلی استان ما نشان ازاین دارد که توانایی و لیاقت مدیران در سطح کلان و تجربیات ذی قیمت ایشان بازخوردی جز وضع فجیع فعلی ندارند

شخصی که ۳۰سال ولو بیشتر در سیستم مریض و ناکارامدی فعالیت کرده علاوه بر اینکه مستهلک شده وخسته و رنجور میباشد مسلما راهبردی منطقی و خلاقانه نیز نمیتواند ارایه دهد چراکه اگر خلاقیتی داشت دراین ۳۰ سال چنان به منصه ظھور میگذاشت که لااقل نتیجه ی ملموس دران حوزه برای مردم در پی داشته باشد. خلاقیت، ابتکار، توانایی پیگیری و رفع مشکلات ، نیازمند جسمی سالم، ذهنی شاداب و گامهایی استوار است. که اینها همه مفهوم ومنطوق جوانیست چه بسیارند فرهیختگان و روشنفکران و نخبگانِ جوانِ این استان که در عرصه های ملی و بین المللی صاحب سبک ، جایگاه و استانداردهای بالایی هستند.

چرا نباید از حضور این فرهیختگانِ جوان در تعالی بخشیدن به این امور و اعتلای ثروتمندترین پهنه ی جغرافیایی جهان یعنی استان کهگیلویه وبویراحمد و رسانیدن این خطه ی زرخیز به جایگاه واقعی خود استفاده کرد؟ استان کھگیلویہ و بویراحمد بالغ بر ۳۶درصدِ نفت وگاز ایرانه تک اقتصادیِ نفت محور را تولیدمیکند و جالب است بدانید یک درصد جمعیت و مساحت ایران را نیز شامل میشود ایرانی که در زمره ی بزرگترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان نفت وگاز دنیاست فقر و محرومیت به صورت مطلق جای جای این استان وحتی قله آن (دنا) را درنوردیده وچنان جوانان این استان را پیر نموده که در عوان جوانی آرزوی مرگ میکنند و رکورد دار خودکشی در ایرانند. محرومیتی فرمایشی که ناشی از بی لیاقتی و بیمسئولیتی مسئولان و عدم مطالبه گری مردم که آنهم بدلیل نا آشنایی آحاد مردم از حقوق قانونی خود منتج میشود.

حال بہ یاری خداوند و بعنوان جوانی کہ احساس مسئولیت میکند، بہ نمایندگی از جوانان رنجور و خستہ از گذشتہ ی تکراری این استان ، از جوانان فرھیختہ استان کہ میتوانند منجی این دیار زرخیز اما فقیر باشند ، درخواست دارم کہ با حضور خود در کارزار انتخابات مجلس ، راہ حلی برای معضلات موجود باشند و با حمایت جوانان و فرھیختگان استان نقطہ ی عطفی در تاریخ بہ یادگار بگذاریم ۔۔۔

ضمن اینکہ بہ کاندیداھایی کہ داعیہ ی ولایتمداری دارند گوشزد میکنیم کہ گام دوم انقلاب در بیانات مقام معظم رھبری چیزی بہ جز کنارہ گیری شما و تصدی امور بہ دست جوانان نبودہ و ھمچنین بہ دوستانی کہ داعیہ ی ولایتمداری نداشتہ اند نیز یادآور شویم کہ اصلاح امور در معرفی افرادی کہ ۳۰ سال ناکارآمدی خود را نشان دادہ اند نیست ۔۔۔

جوانگرایی و پوست اندازی در بدنہ سیستم تصمیم گیری و اجرائی مملکت تنھا راہ برون رفت از شرایط موجود خواھد بود ۔۔۔

والسلام علی من اتبع الھدی

عمار بینا

عضو شورای مرکزی و مشاور عالی دبیرکل حزب ھمبستگی دانش آموختگان ایران (ھدی)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314261
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما