شنبه 2 آذر 1398 - 16:18

جزئیات شگردهای عجیب زن لیدر اغتشاش در یاسوج

فرمانده مقاومت بسیج سپاه شهرستانسرهنگ شاهینی گفت : در اتفاقات مربوط به اعتراضات مردم شهر یاسوج خوشبختانه خساراتی نداشتیم و با هوشیاری و همکاری مردم این اعتراضات مانند برخی مناطق به آشوب کشیده نشد.

به گزارش بويرنيوز ، سرهنگ شاهینی افزود : در اعتراض مردم یاسوج عده ای لیدر وجود داشتند که تلاش های زیادی برای انحراف این اعتراضات به سمت اغتشاش و آشوب داشتند که با هوشیاری مثال زدنی مردم موفق به اجرای نقشه های خود نشدند.

شاهینی ادامه داد : پس از شروع اعتراضات نیروهای امنیتی و انتظامی به رصد کامل افراد جهت دهنده به این تجمعات اعتراضی پرداختند که با مواردی جدید از اقدامات سازماندهی شده مواجه شدند.

وی افزود : دستگیری لیدرهایی که بسیار منسجم و حساب شده در میدان عمل می کردند نشان می داد که برنامه ریزی بسیار دقیقی با مدیریت واحد این اقدامات را رهبری می کند‌.

سرهنگ شاهینی گفت : در اعتراض شهر یاسوج ، لیدرهایی که شناسایی و پس از آن دستگیر شدند دارای ویژگی های خاصی در عملکرد خود برای مدیریت صحنه بودند.

این مقام مسئول در سپاه ادامه داد : در این اعتراضات ، مهمترین برنامه ریزی استفاده از ظرفیت بانوان با توجه به شرایط خاص بانوان در جامعه اسلامی بود بدین گونه که دستگیری این لیدرهای زن نیازمند شرایط خاص و استفاده از نیروهای امنیتی زن بود که خود باعث اتلاف وقت و ایجاد فرصت اقدام برای این افراد بود.

شاهینی گفت : در شهر یاسوج یکی از زنان لیدر با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد که شگردهای زیادی را به کار می برد.

وی افزود : این زن در حین اقدام برای تهییج معترضان ، طی انجام ماموریت خود ، ۴ بار لباس خود را عوض می کرد و با شکل و شمایل جدید وارد جمع معترضان می شد!

سرهنگ شاهینی ادامه داد :  با رصد کامل تحرکات این زن ، لوازم تغییر چهره مانند کلاه گیس هایی با رنگ های متفاوت ، لباس هایی با ویژگی های متفاوت مثلا لباس های زنان محجبه یا لباس های زنان بی حجاب و حتی از خودروی وی مقدار زیادی بنزین کشف شد.

وی افزود : این زن که نقش بسیار موثری در جهت دهی اعتراضات داشت ، هنگام تعویض لباس در محل اعتراضات ، تعدادی از افراد دور وی حلقه می زدند تا سریع تغییر لباس و چهره دهد!

سرهنگ شاهینی ادامه داد : تحرکات این لیدرها کاملا مستند رصد می شد و فیلم اقدامات آنان تهیه و در حال تهیه مستند آن برای ارائه و آگاهی مردم هستیم .

این مسئول سپاه افزود : تعدادی از افرادی که در محل اقدامات هنجارشکنانه انجام می دادند ، چندان آشنایی با هم نداشتند اما به گونه عجیبی همدیگر را پوشش می دادند و با لیدرها همکاری می کردند!

سرهنگ شاهینی گفت : شواهد نشان می دهد لیدرها در صحنه و میان مردم چندین نفر بودند که در یاسوج موارد دیگری هم شناسایی و تعیین هویت شده اند و پس از هماهنگی با مقام قضایی در حال اقدام به بازداشت آنان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم هوشیاری خانواده ها گفت : متاسفانه در این اعتراضات برخی جوانان با سن پایین وجود داشتند که هیچگونه اطلاعی از پشت پرده ماجرا نداشتند اما در جو احساسی ایجاد شده توسط لیدرهای با برنامه قرار می گرفتند و اقدام به تخلفاتی می کردند که جرم محسوب می شوند .

سرهنگ شاهینی با اشاره به نکات مطرح شده ، از خانواده ها خواست ، نسبت به ورود فرزندان خود به چنین تجمعاتی حساسیت داشته باشند و شرایط سوء استفاده افراد با برنامه های ایجاد اغتشاش را از فرزندانشان ندهند.

وی همچنین ضمن تشکر از آموزش و پرورش و فرهنگیان در همکاری با سپاه ، گفت : معلمین می توانند نقش مهمی در آگاهی بخشی و تبیین شرایط برای دانش آموزان داشته باشند و اقدام آنان در این زمینه بسیار ارزشمند است . باید دانش آموزان را آگاه کنند که در چنین تجمعاتی احساسی عمل نکنند.

سرهنگ شاهینی افزود : وجود گرایش های سیاسی متعدد ، طبیعی است اما در چنین شرایطی که اصل نظام و امنیت جامعه مطرح است ، اصولگرا و اصلاح طلب کاملا بی معنا است و اینجا همه وظیفه دارند از امنیت جامعه دفاع کنند.

وی ادامه داد : برخی افراد هم از کنار اعتراضات می گذشتند و خیلی راحت اعلام می کردند ، دولت پاسخ دهد! در حالی که اینجا بحث دولت مطرح نیست ، اینجا بحث نظام ، انقلاب و امنیت مردم است و همه باید مسئولانه عمل کنند ضمن اینکه حق اعتراض آنان به تصمیم دولتمردان هم محفوظ است. در چنین مواقعی پیش کشیدن مسائل سیاسی و جناحی اصلا منطقی و پذیرفتنی نیست.

شاهینی افزود : شرایط معیشتی و اقتصادی چندان رضایت بخش نیست و دولت باید به وعده های خود هر چه سریعتر عمل کند چرا که وظیفه همه مسئولان عمل به وعده هایی است که به مردم می دهند.

شاهینی به اقدام خودجوش مردم شهر یاسوج در راهپیمایی هم اشاره کرد و گفت : واقعا راهپیمایی مردم یاسوج ارزشمند و قابل تقدیر است و توانست جلوی موج سواری معاندین و بدخواهان را بدهد اما باز هم عده ای سعی داشتند همین راهپیمایی را کوچک بیان کنند مثلا خانمی با جایی تماس گرفته و گزارش می داد در این راهپیمایی ۲۰۰ نفر هم نیامده اند! و شعار خاصی هم نمی دهند!

شاهینی در پایان گفت : مردم عزیز ما نگاهی به برخی کشورها که تحت تاثیر فضای احساسی قرار گرفته اند و اکنون آرزوی امنیت را دارند بیاندازند و قدر این امنیت را بدانند ضمن اینکه دولتمردان هم به شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم توجه داشته باشند و به وعده های خود عمل کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313277
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما