سه شنبه 21 آبان 1398 - 21:21

جبهه پایداری؛ رکورددار اتهام‌زنی‌های بی سند/ موج سواری تخریبی فرزندان آیت‌الله مصباح در آستانه انتخابات/ پرچم دار جریان دلواپس در پارلمان کیست؟

پایداری ها این روزها و در آستانه انتخابات مجلس از هر ابزاری برای قرار گرفتن در صدر اخبار بهره می‌گیرند، از انتشار اخبار کذب تا تهمت زنی ها بی سند و مدرک.

بویرنیوز پایداری‌ها را می‌توان مصداق عینی مثل “بدنامی بهتر از گمنامی است” دانست چه اینکه به هر وسیله‌ای چنگ می‌زنند تا در صدر اخبار باشند، از شایعه‌پراکنی تا اتهام‌زنی و طرح ادعاهای عجیب و غریب علیه مسئولان نظام که البته در چشم به هم زدنی تکذیب می‌شود.

در آستانه انتخابات مجلس، توپخانه تندروها اما پرآتش تر از گذشته فعال شده است. چه آنکه چند ماهی تا انتخابات مجلس باقی نمانده و پایداری‌ها با هر چه در توان دارند تلاش می کنند تا فضا را به هر نحو ممکن به نفع خود مدیریت کنند. این بار هم به سیاق گذشته دست به اتهام‌زنی و شایعه‌پراکنی زده‌اند، روشی مسبوق به سابقه و آزمون شده در کارنامه پایداری‌ها که البته تاکنون هم نتیجه ای در بر نداشته است.

تندروها از همان روزهای نخست شکست در انتخابات مجلس و حتی بعد از آن در انتخابات ریاست جمهوری تحرکاتی را هر چند بطئی آغاز کردند، از شایعه پراکنی درباره گرین کارت داشتن رئیس جمهور تا ادعای عجیب و غریب مبنی بر ارتباط حسن روحانی با MI۶. وزرا و اعضای هیات دولت هم بی نصیب از حملات پایداری‌ها نبودند به طوریکه هر از چندگاهی خبر از استعفا یا برکناری یک وزیر یا وجود کارت خوان در دفتر فلان وزیر و آپارتمان گرفتن نمایندگان مجلس از وزرا منتشر می شد.

ذوالنوری؛ پرچم دار جریان دلواپس در پارلمان

پایداری‌ها این روزها با توزیع شبنامه در مجلس علیه رئیس جمهور فضا را بهم ریخته اند. اقدامی که مجتبی ذوالنوری نماینده سرسخت جبهه پایداری پرچم دار آن شده است. روز گذشته بود که خبرهایی از توزیع شب نامه ای بی نام و نشان علیه رئیس جمهور در صحن علنی مجلس منتشر شد، شبنامه ای که در آن تاکید شده بود سخنان رئیس جمهور در یزد در تقابل با رهبری و همچنین موهن و تفرقه انگیز بوده است. اقدامی که صدای نمایندگان و هیات رئیسه مجلس را درآورد تا جایی که علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر برخی نمایندگان مبنی بر اینکه “هیات رئیسه نباید اجازه دهد که سخنانی تقطیع شده از رئیس جمهور و مقام معظم رهبری در کنار هم گذاشته و نشان دهند که این دو ضد یکدیگر عمل می‌کنند” اعلام کرد که این موضوع را در هیات رئیسه بررسی خواهند کرد. از سوی دیگر او در توجیه چنین اقدام تفرقه افکنی نه تنها عقب ننشست که تندتر از همیشه موضع گیری کرد و گفت وظیفه اش به زیر کشیدن رئیس جمهور است.

مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس امروز در حالی به عنوان نماد جریان دلواپس در مجلس اقدام به توزیع شبنامه علیه رئیس جمهور کرده که سال گذشته هم پیگیر طرح استیضاح رئیس‌جمهور شده بود. او اگرچه پیش از این نیز با موضع گیری های دلواپسانه خود هزینه هایی به کشور تحمیل کرده بود اما شاید مهم ترین مصداق اقدامات هزینه ساز ذوالنوری را بتوان پاس گل او به ترامپ علیه منافع جمهوری اسلامی ایران دانست. آنجا که مدعی شد که در جریان مذاکرات هسته‌ای برجام، آمریکا به ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان از جمله خانواده مقامات ایرانی امتیاز شهروندی آمریکا را اعطا کرده است، ادعایی که مورد استناد ترامپ هم قرار گرفت.

البته سابقه تندروی مجتبی ذوالنوری به پیش از حضور وی در مجلس باز می گردد و در پی همین تندروی ها بود که رهبرانقلاب خطاب به وی فرموده بودند: آقای ذوالنور آتش توپخانه شما خیلی شدید است؛ اینقدر شدید به مصلحت نیست.

کریمی قدوسی رکوردار نشر اکاذیب در پارلمان

حملات تندروها به دولت اما نه محدود به ذوالنوری است نه تمامی دارد، همین چند هفته پیش بود که در پی دستگیری روح الله زم سرشبکه آمدنیوز جواد کریمی قدوسی دیگر نماینده جبهه پایداری در مجلس ادعای ارتباط وابستگان به روحانی و وزرایش با آمدنیوز و دستگیری افرادی در نهاد ریاست جمهوری را مطرح کرد، ادعایی که البته بلافاصله از سوی قوه قضائیه و همچنین اعضای هیات دولت رد شد.

کریمی قدوسی اما در رشته توییت هایی به ادعاهای بی سند خود ادامه داد تا جایی که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری از قوه قضائیه خواست تا با ادعای این نماینده مجلس برخورد کند.

کریمی قدوسی که رکوردار نشر اتهام زنی است کمی پیش تر و در اوایل مرداد ماه سال جاری نیز با انتشار لیست دو تابعیتی ها تلاش کرد تا فضا را به نفع همفکران خود مدیریت کند اما باز هم تیرش به سنگ خورد. او بعد از طرح ادعاهایی درباره وجود افراد دو تابعیتی در میان مسئولان گفت که ” لیستی از دو تابعیتی ها را در اختیار رسانه ها قرار می دهد تا پیگیری های لازم صورت گیرد.” ادعایی که نه پیگیری و نه اثبات شد.

کریمی قدوسی در حالی همچنان و با وجود تکذیب های مکرر بر نشر ادعاهای بی اساس خود اصرار دارد که کارنامه او پر است از ادعاهایی که هیچ گاه به اثبات نرسید، از ادعاهایی عجیب تقلید صدای حسن روحانی توسط برادرش حسین فریدون تا ارتباط رئیس جمهور با MI۶ و مدیران و وزرای دو تابعیتی.

نودلواپسانی از جنس ابطحی

اما پایداری ها دست بردار نیستند و تلاش دارند با متشنج کردن فضا، شایعه سازی، ادعاسازی و … در آستانه انتخابات خود را مطرح کرده و بر سر زبان ها بیندازند. آنچنان که محمدجواد ابطحی دیگر مهره پایداری ها در مجلس ادعای کذب ارتباط مسئولانی در دولت با آمدنیوز را مطرح کرد. نماینده خمینی شهر چند روز پیش در گفت و گویی اعلام کرده بود که “اسم برخی از اشخاص ذی‌نفوذ در دولت مطرح است که با آقای زم ارتباط داشتند”.

ابطحی که در ابتدا با قاطعیت درباره موثق بودن منبع خبر خود چنین ادعایی را مطرح کرده و گفته بود در این زمینه ” اطلاعاتی به نمایندگان رسیده است” اما کمی بعد و پس از پیگیری ها درباره منبع خبر با عقب نشینی از موضع اولیه توضیح داد که “در مجلس جلسه‌ای در این خصوص نداشته‌اند و برخی از دوستانش این اطلاعات را به او داده‌اند.” این یعنی ادعایی که سندی برای آن در دست پایداری ها نیست.

وقتی نماینده پایداری ها در هیات رئیسه مجلس میدان دار می شود

این رشته سردراز دارد. پایداری ها در ادامه سیاست های خود این بار امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دیگر عضو جبهه پایداری را وارد میدان شایعه سازی و تهمت پراکنی کردند. همین او بود که در گفتگویی برای قرار دادن جبهه پایداری در صدر اخبار ادعایی جدید را مطرح کرد؛ ادعایی بی سند درباره تعیین قائم مقام اجرایی برای رهبری.

او مدعی شد: “برخی از دوستان ما(هیات رئیسه مجلس) معتقد بودند حالا که کار کشور به مشکل خورده، حضرت آقا قائم‌مقام اجرایی منصوب کنند و مسوولیت‌ها را به قائم‌مقام اجرایی بدهیم.” قاضی زاده در ادامه پیشنهاد دهندگان این طرح را طرفداران دولت اعلام کرد تا هم قطاران خود را از این اتهام مبری کند. چند روز بعد و در عین بی خبری اعضای هیات رئیسه مجلس از چنین طرحی در مجلس احمد امیرآبادی فراهانی از همفکران قاضی زاده هاشمی به کمک یار غار خود آمد و این پیشنهاد را منتسب به پزشکیان نایب رئیس مجلس دانست اما با همه این ادعاها بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تکذیب چنین ادعاهایی آن را موضوعی صد در صد انحرافی خواند و گفت: عده‌ای به دنبال این هستند که همواره در صدر اخبار باشند و قطعا در طرح چنین ادعاهای بی اساسی اهداف انتخاباتی نهفته است.

موج سواری تخریبی پایداری ها علیه نماینده زن مجلس

شاید بتوان اوج موج سواری تخریبی پایداری ها طی ماه های اخیر را شایعه سازی علیه یکی از زنان مجلس دانست. پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران که نطق‌ها و تذکراتش در صحن علنی مجلس به مذاق برخی ها خوش نمی‌آید و در جریان خودسوزی سحر خدایاری نیز انتقاداتی را نسبت به این ماجرا مطرح کرده بود هدف دیگر افراطیون شد تا با شایعه سازی دست به تخریب او بزنند. در این میان ارتش حساب‌های کاربری غیرواقعی یا به اصطلاح “اکانت‌های فیک”تندروها هم فعال شدند تا هرچه سریعتر به هدفی که در نظر دارند دست پیدا کنند.

ماجرا از این قرار بود که خبری با این مضمون که “یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران که علاوه بر ماساژ، به مشتری های خود خدمات جنسی نیز ارائه می دادند دستگیر شدند” در فضای مجازی شروع به باز نشر کرد، اما مساله مهم انتساب سرکردگی این باند به برادرزاده پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس بود. لشکر سایبری تندروها با ساختن هشتگ #آقازاده_ماساژور توپخانه خود را علیه این نماینده مجلس به راه انداختند. البته حملات در فضای مجازی فقط محدود به فیک نیوزهای مود حمایت تندروها نبود بلکه نمایندگانی همچون محمدمهدی زاهدی و موسوی لارگانی با انتشار توییت هایی در صفحات شخصی خود بر آتش این تهمت زنی ها دمیدند.

زاهدی در توییتی نوشت: “‏اتاق های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه سازی و ایجاد دوقطبی های نخ نما هستند. ‎دختر آبی را مستمسک قرار دادند، تا جائیکه ‎پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب ‎آقازاده ماساژور فرو رفته اند.”

موسوی لارگانی یکی دیگر از نمایندگان عضو جبهه پایداری در صفحه توئیترش خطاب به سلحشوری نوشت: “‏کسی می تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به جای پرداختن هجویّاتی نظیر ‎دروغ دختر آبی ، حواسمان بیشتر به اطرافیانمان باشد.”؛ نکته جالب این جاست که این ادعاها از سوی اشخاصی در فضای مجازی مطرح شد که بارها بر غیر قابل اعتماد بودن فضای مجازی و اتفاقا بر لزوم فیلترینگ گسترده تاکید دارند.

در حالی پایداری ها از هر تریبون های مختلف به ویژه فضای مجازی برای اتهام زنی و تهمت پراکنی بیشترین بهره می برند که اتفاقا همواره خود داعیه دار عدم اعتماد به فضای مجازی و آسیب زا بودن آن هستند. در همین زمینه مجتبی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری طی روزهای اخیر در سخنانی تاکید کرده که فضای مجازی در دست یک سری افراد شارلاتان و حقه باز افتاده است. ادعایی که با بررسی کارنامه پایداری ها این سوال را به ذهن متبادر می کند چه کسی با آلوده سازی این فضا بیشترین بهره را از آن برده است؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312885
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما