دوشنبه 20 آبان 1398 - 13:49

راه کار رئیس پارک علم و فناوری یاسوج برای کاهش بیکاری جوانان استان

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری به لزوم اتخاذ تدابیر نو برای رفع معضل بیکاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت :در همه ی استانها تعامل خوبی بین کمیته امداد و پارک های علم و فناوری برقرار است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اهمیت اشتغال پایدار با اشاره به آمادگی کامل این نهاد برای همکاری با پارک علم و فناوری استان گفت :این آمادگی را داریم که از بین مدد جویان، افراد واجد شرایط و صلاحیت را شناسایی کنیم و و به شما معرفی کنیم. وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت مددجویان دانشگاهی و توانمند، می توان در بحث استارت آپ ها نیز حرفهای خوبی برای گفتن داشت.دکتر مبشری در پایان ضمن تشکر از زحمات و خدمات دکتر هاشمی گفت : از زمان حضور دکتر هاشمی در مجموعه پارک علم و فناوری  شاهد تحولات خوبی در حوزه علم و فناوری بوده ایم.

در ادامه ، دکتر هاشمی؛ رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن اشاره به آمار ارائه شده توسط دکتر مبشری گفت : بیش از  یک هفتم جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و این امر نشان دهنده ی رسالت سنگینی است که عزیزان در کمیته امداد بر عهده دارند و ماهم امیدواریم در راستای این همکاری بتوانیم در حد توان، قدم کوچکی برداریم.

دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر”اگر جوان بیکاری با دست خالی به خانه برود ،شرمندگی من از شرمندگی آن جوان کمتر نیست. ” تصریح کرد: بحث اشتغال جدی ترین بحث در کشور است و باید در این زمینه اقدامات شایسته تری انجام داد.

وی افزود : تحریم های ظالمانه باعث شد روند رو به رشد ی که در بحث اشتغال داشتیم کاهش پیدا کند.

دکتر هاشمی اذعان داشت :یکی دیگر از جدی ترین بحث ها که هم در استان و هم در سطح کشور  با آن مواجه هستیم، این است که به اقتصاد حوزه های دانش بنیان خیلی کمتر پرداخته ایم ، بعبارتی از علم برای تولید ثروت به خوبی استفاده نکرده ایم.

رئیس پارک علم و فناوری به ظرفیت قابل توجه پارک علم و فناوری در زمینه ایجاد و رونق کسب و کارهای خرد اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵۰ نفر در مجموع بصورت تمام وقت و نیمه وقت در شرکت های مستقر در پارک مشغول به کار هستند،که بالغ بر ۷۰ نفر از آنها بصورت تمام وقت هستند.

دکتر هاشمی گفت :  از محل فروش شرکت ها و واحدهای فناور، در ۶ ماهه اول امسال چیزی حدود 40میلیارد ریال فروش داشتیم، رقمی که معادل کل فروش سال گذشته است.

وی ادامه داد: ما در پارک علم و فناوری غیر از حمایتهایی که توانسته ایم از دیگر نهادها برای فناورآن بگیریم ،تا به حال موفق شدیم که بالغ بر یک میلیارد حمایت از فناوران در قالب تسهیلات ارزان قیمت  انجام دهیم.

دکتر هاشمی افزود: در ۶ ماهه اول امسال دوشرکت از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانش بنیان شدند.

وی با اشاره به طرح نیروگاه خورشیدی و طرح فروش دام  افشار گفت : این  دو طرح میتوانند طرح های خوبی برای همکاری باشند، تلاش ما بر اینست که اشتغال پایدار ایجاد کنیم نه اشتغال موقت که با ازبین رفتن آن شغل باعث سرخوردگی بیشتر شویم.

در ادامه فناوران مستقر در پارک علم و فناوری به ارائه طرح ها و نظریات خویش پرداختند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری دو سازمان توسط مدیران کمیته امداد و پارک علم و فناوری استان امضا شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312800
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما