پنجشنبه 16 آبان 1398 - 23:11

دیدار سید ضیا هاشمی و رئیس جمهور کره جنوبی + عکس

«مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی در دیدار «سید ضیا هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تاکید کرد سئول برای بازگشت روابط تهران و سئول به دوران اوج، تلاش می کند و به چشم انداز روابط ایران و کره جنوبی خوش بین است.

به گزارش بویرنیوز، دکتر «سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز پنجشنبه در دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی، به اوج گرفتن روابط دو کشور پس از ریاست جمهوری «مون جائه این» اشاره کرد و گفت: روابط تهران و سئول در دوره جنابعالی از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیار شکوفا شد اما پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، مراودات ایران و کره نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

هاشمی تاکید کرد با توجه به اینکه کره جنوبی، کشوری مستقل و قدرتمند است، می توان انتظار داشت که تهران و سئول بتوانند در مسیر توسعه مناسبات خود گام بردارند.

مدیرعامل ایرنا همچنین سیاست های ترامپ که باعث اخلال در مناسبات بین المللی و جنگ تجاری در سطح جهانی شده است را سیاستی بسیار ناپسند عنوان کرد.

“مون جائه این” رییس جمهوری کره جنوبی نیز در پاسخ، ضمن تایید سخنان هاشمی درباره مراودات تهران و سئول گفت: برای توسعه روابط ایران و کره جنوبی، در حال تلاش هستیم و شخصا امیدوارم شاهد گسترش مناسبات دو طرف باشم.

رئیس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد که به توسعه روابط دو کشور، خوش بین است.

«سید ضیاء هاشمی» در جریان دیدار تعدادی از مدیران عامل خبرگزاری های آسیایی با رئیس جمهوری کره جنوبی در حاشیه مجمع عمومی اوآنا در سئول با «مون جائه این» گفت و گو کرد.

هاشمی روز پنجشنبه همچنین با مدیران تعدادی از خبرگزاری ها و رسانه های آسیا و اقیانوسیه دیدار و در زمینه راهکارهای عملی برای گسترش همکاری ایرنا با این رسانه ها رایزنی کرد.

هفدهمین مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)، از روز گذشته (چهارشنبه) در سئول آغاز شد این اتحادیه با 44 عضو از 35 کشور آسیا و اقیانوس آرام، بزرگترین سازمان رسانه ای قاره است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312448
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما