چهارشنبه 15 آبان 1398 - 18:21

مرگ غم انگیز یک‌ نوزاد در بیمارستان امام سجاد یاسوج/ کمیته بررسی تشکیل شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح جزئیات درمان نوزاد ۲۹ هفته‌ای در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت: کمیته بررسی دلیل مرگ این نوزاد تشکیل شده است.

به گزارش بویرنیوز، غلام‌عباس سبز در گفت‌وگو با تسنیم در یاسوج اظهار داشت: این نوزاد به صورت نارس یعنی در زمان 29 هفته‌ای به دنیا آمد که از همان روز اول درمان وی در بیمارستان امام سجاد(ع) آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این نوزاد نارس 63 روز در بیمارستان بستری بوده و مراحل درمان وی انجام می‌شد، افزود: این بیمار دچار مشکلات متعدد بوده است.

سبز ابراز کرد: این بیمار شب گذشته متعاقب استفاده از دستگاه بخور، متاسفانه دچار سوختگی حدود 20 درصد شده و علی‌رغم اقدامات متعدد درمانی صبح امروز درگذشت.

وی خاطرنشان کرد: به محض وقوع این اتفاق به دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کمیته بررسی دلایل مرگ این نوزاد تشکیل و از شب گذشته تاکنون چندین جلسه در این راستا برگزار شده و رسیدگی به موضوع به جد در دستور کار است.

سبز با ابراز همدردی با خانواده این نوزاد بیان کرد: با کسانی که در موضوع قصور داشته‌اند، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی و قاطع می‌شود و در این زمینه با کسی تعارفی با کسی نداریم و جزئیات بعد از بررسی کامل و دقیق در صورت نیاز اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، رسانه ها پیشتر استفاده از دستگاه بخور بزرگسالان برای این نوزاد و بی مبالاتی و بی دقتی پزشک را عامل سوختگی شدید این نوزاد و مرگ او عنوان کرده بودند.

باید با بررسی صادقانه مسأله با خاطیان احتمالی برخورد کرد تا برخی ها به خود اجازه ندهند با سلامت مردم بی مسئولیت برخورد کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312396
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه مارگون لوداب زیلایی گفت:

    در نبود امکانات و تجهیزات و فقر عمومی در استان و در نبود سیاست و برنامه جامع و کلان جهت ریشه شکنی مشکلات و معضلات استان، در سایه نبود مدیریت جامع و دلسوز و فراگیر در استان مردم این استان دچار مصایب و مشکلات زیاد می شوند.

دیدگاه شما