دوشنبه 29 مهر 1398 - 7:23

ضربه های نظارت نادرست در کهگیلویه و بویراحمد/پنج میلیون دلار استان در آمریکا چه می کند؟!

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به تعطیلی پروژه بزرگ باطری‌سازی استان، گفت: هنگام محاسبه قرارداد، پنج میلیون دلار پول اضافی دست سرمایه‌گذار بوده که از همان موقع به آمریکا رفته و برنگشته است.

به گزارش بویرنیوز، جبار کیانی در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نحوه نظارت‌ها در تزریق منابع بانکی به واحد‌های صنعتی استان، اظهار داشت: برخی جاها نظارت کافی وجود نداشته به طوری که بیش از میزان کار انجام شده منابع تزریق شده ‌و در برخی جاها هم آنقدر نظارت‌ها زیاد بوده که منابع قفل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در پرداخت منابع بانکی به پروژه‌های اقتصادی استان بیش‌ترین آسیب را در رابطه با شناسایی اهلیت‌ها داریم، افزود: چند پروژه بزرگ و میلیاردی استان از جمله صنایع بسته‌بندی کنسانتره و پروژه باطری‌سازی تعطیل است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در پروژه باطری‌سازی، هنگام محاسبه قرارداد پنج میلیون دلار پول اضافی دست سرمایه‌گذار بوده که از همان موقع به آمریکا رفته و برنگشته است.

کیانی به ظرفیت استان در حوزه گیاهان دارویی اشاره داشت و بیان کرد: 6 تن شیره آنغوزه در استان تولید شده که برای خرید این محصول حدود دو میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز است تا از طریق گمرک استان صادر شود.

وی عنوان کرد: آنغوزه از محصولات استراتژیک در حوزه گیاهان دارویی است که تجارت بسیار پرسودی نیز دارد و بازار این محصول در هندوستان و فرانسه است بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود که تا در چند ماه آینده بحث فراوری و بسته‌بندی این محصول برای صادرات انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خواستار همکاری بانک‌ها با فعالان اقتصادی استان شد و ابراز کرد: اگر بانک‌های ما سال گذشته همت کرده و 100 میلیارد تومان پول برای پیمانکاران استان تامین می‌کردند امسال ما 100 میلیارد تومان تهاتر می‌کردیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311807
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. داوود گفت:

    ۵ میلیون یورو برده، لطفا اصلاح فرمایید.

دیدگاه شما