پنجشنبه 25 مهر 1398 - 21:23

وعده استاندار به جوانان بومی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر یک روزه و پر‌کار‌خود به شهرستان گچساران از چند طرح اقتصادی در این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش بویرنیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به همراه برخی مسئولان استانی و نماینده مردم این شهر از واحد‌های تولیدی و اقتصادی و برخی طرحهای عمرانی این شهرستان بازدید کرد، گفت: معیشت مردم، رونق تولید و ایجاد اشتغال مهم ترین اولویت های اقتصادی دولت در سال ۹۸ است.

حسین کلانتری افزود: هدف از این بازدید بررسی مسائل و مشکلات معیشتی قشرهای مختلف گچساران و بررسی مشکلات طرحها و پروژه های این شهرستان است.

کلانتری ابراز کرد: عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌های آب و برق مجتمع گلخانه ای ماهور باشت در سال ۹۶ آغاز و هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال در زمینه های زیر ساخت های این طرح اقتصادی هزینه شده است.

کلانتری افزود: پس از اجرای زیر ساخت ها، این طرح به سرمایه گذاران با اولویت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و مردم بومی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات از برنامه‌های حمایتی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش است.

کلانتری اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۱۶۰نفر فراهم خواهدشد.

وی کارخانه گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه ۱۶۰ تن را یکی دیگر از طرح های اقتصادی این شهرستان اعلام کرد و گفت: فاز اول این طرح در قالب تولید دمنوش و اسانس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

کلانتری ابراز کرد: این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست اجراست.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول خواهند شد.

کلانتری میزان سرمایه این طرح از محل ستاد بنیاد برکت را ۳۲۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۰میلیارریال تسهیلات از محل طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافت.

وی افزود: طرح ساخت کارخانه گیاهان دارویی این شهرستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارخانه گیاهان دارویی در راستای اشتغال و رونق شهرستان گچساران بسیار تاثیر گذار است.

کلانتری گفت: احداث کارخانه گیاهان دارویی با اهداف توسعه کشاورزی، گیاهان دارویی و بومی منطقه بر اساس استانداردهای مورد نیاز در صنعت فرآوری گیاهان دارویی، تغییرالگوی کشت منطقه با استفاده حداکثری از منابع آبی و تضمینی خرید محصولات و ایجاد ارزش افزوده گیاهان دارویی و تأمین بخشی از نیاز کشور و صادرات منطقه ای ساخته می شود.

وی افزود: کارخانه روغن نباتی گچساران با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ در گچساران به منظور ایجاد رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان بهره‌برداری رسید.

کلانتری ابراز کرد: هم اکنون این طرح اقتصادی زمینه اشتغال ۹۳ نفر را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن روغن در سال را دارد گفت: کارخانه روغن نباتی گچساران هم اکنون قادر به تولید ۴۵ درصد از طرفیت تولید خود است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سلسله بازدیدهای یک روزه خود از برخی طرحها و پروژه های شهرستان گچساران از پتروشیمی در حال ساخت این شهرستان نیز بازدید کرد.

استاندار گفت:درصورت بهره برداری از آن بیش از یک هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

استاندار خاطر نشان کرد: این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده گفت: تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.

کلانتری افزود: پترو شیمی گچساران یکی از محورهای اصلی اقتصاد استان است.

حسین کلانتری ابراز کرد: هم اکنون بیش از ۴۳۰ نفر در این طرح اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در بخش خرید تجهیزات، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311730
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما