پنجشنبه 18 مهر 1398 - 18:31

مخالفت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با ریاست یزدانپناه در علوم پزشکی استان

19 اردیبهشت ماه 98 بود که با ابلاغ سعید نمکی، سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به پرویز یزدان پناه رسید اما خبرها از مخالفت با ادامه کار او در مدیریت دانشگاه به گوش می رسد.

۱۹ اردیبهشت ماه ۹۸ بود که با ابلاغ سعید نمکی، سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به پرویز یزدان پناه رسید تا اورنگ ایلامی بعد از دو سال ریاست در این دانشگاه غزل خداحافظی را بخواند و نه تنها از دانشگاه علوم پزشکی که از طبابت در یاسوج نیز منصرف شود و به شیراز کوچ کند.

به گزارش بویرنیوز، صدای دنا نوشت: بعد از استعفای حسن قاضی زاده هاشمی، دولت تدبیر و امید سعید نمکی را به عنوان وزیر بهداشت و درمان به مجلس شورای اسلامی معرفی نمود و نمایندگان مجلس نیز با رای اعتماد او را راهی شهرک قدس نمودند تا در ساختمان وزارت بهداشت و درمان ساکن شود.

سعید نمکی از همان آغاز با هدف اجرای برنامه های خود دست به تغییراتی زد و تعدادی از روسای دانشگاههای علوم پزشکی استانها را تغییر داد تا بتواند با تیم مدیریتی جدید در استانها به چشم انداز برنامه های خود نزدیک شود.

در همین راستا بود که روسای دانشگاههای علوم پزشکی یاسوج، لرستان ، گیلان، البرز، ایلام ، اراک ، همدان و هرمزگان از سمت خود خداحافظی نمودند و سرپرست این دانشگاهها منصوب گردید.

این تغییر در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به رفتن اورنگ ایلامی و ابلاغ حکم سرپرستی پرویز یزدان پناه در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ گردید. تغییری که از سال گذشته در رسانه ها مطرح گردیده بود و تایید و تکذیبه های فراوانی را به دنبال داشت.

صدای دنا در ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ از  جایگزینی یزدان پناه به جای ایلامی خبر داد. خبری که چندان به مذاق حامیان ایلامی خوش نیامد و شاید پرویز یزدان پناه نیز باور نداشت که روزی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح و منصوب شود.

اما تا کنون وضعیت ریاست سرپرست دانشگاههای لرستان، گیلان ، البرز، ایلام، اراک و همدان که همگی بعد از انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بودند مشخص شده است و روسای این دانشگاهها با حکم سعید نمکی منصوب شده اند. این در حالی است که  بعد از گذشت تقریبا ۵ ماه از ابلاغ حکم سرپرستی، هنوز خبری از حکم ریاست او بر این دانشگاه نشده است تا این موضوع تا کنون در هاله ای از ابهام باقی بماند و سرپرستی پرویز یزدان پناه به روزهای پایانی خود نزدیک شود چرا که طبق تبصره ۲ ماده ۴   آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها وموسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ، « وزیر هر یک از وزارتین می‌تواند تا تایید حکم رئیس پیشنهادی موسسه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی را حداکثر به مدت شش ماه به عنوان سرپرست موسسه منصوب نماید» و برخی از اخبار رسیده حکایت از مخالفت با ادامه کار  یزدانپناه در مدیریت دانشگاه دارد.

همگان نیک می دانند که دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی بهداشت و سلامت یکی از نهادهایی است که بیشترین ارتباط با اقشار مختلف را دارد و به همین جهت حساسیت کارها و ماموریت های این دانشگاه برای جامعه حیاتی و مهم است.

کهگیلویه و بویراحمد استانی با شرایط خاص منطقه ای و جغرافیایی بیش از سایر نقاط کشور نیازمند توجه ویژه بهداشتی و درمانی است که اداره شدن دانشگاه این استان با عنوان سرپرست می تواند به موضوع سلامت و بهداشت در این منطقه آسیب جدی وارد نماید.

گفتار درمانی در برابر بکارگیری غیر قانونی نیرو

قبل از آمدن پرویز یزدان پناه موضوع بکارگیری فله ای و غیر قانونی نیرو در دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی استان موضوعی بود که در افکار عمومی اعلام شده بود و شاید جامعه انتظار داشت که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بتواند این مهم را به سرانجام برساند و با اخراج نیروهای بکارگرفته شده غیرقانونی، در برابر بی عدالتی و تبعیض قد علم کند و در راستای اجرای عدالت،  بکارگیری نیرو را طبق قانون و با برگزاری آزمون محقق نماید اما آنچه که تا کنون از عملکرد پرویز یزدان پناه در این زمینه دیده شده تنها گفتار درمانی بوده است، هر چند خودش بکارگیری این نیروها را غیر قانونی می داند اما اقدامی موثر برای تعیین تکلیف این نیروها تا کنون صورت نگرفته است تا همچنان دانشگاه علوم پزشکی، در صدر جدول تبعیض در بکارگیری نیروها در استان  قرار داشته باشد.

انتصابات انتقاد برانگیز

انتصابات در دانشگاه علوم پزشکی استان  در همان آغاز به کار پرویز یزدان پناه  از دیگر موضوعاتی بود که رسانه ای شد و انتقاداتی را نیز به دنبال داشت. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج چندان به این انتقادات اهمیتی نداد و تغییرات در تیم مدیریتی خود را با شدت ادامه داد.

یزدان پناه که از همان آغاز،  قانون را در همه موارد گوشزد می کرد و رعایت قانون را به عنوان اصلی ترین محور برنامه های خود اعلام می نمود در ادامه کار به تغییر معاونت های خود اقدام کرد.

کارشناس ارشد پرستاری معاون توسعه و مدیر منابع دانشگاه شد

او در اولین گام  جلال پوران فرد را از مرکز فوریت های پزشکی استان برداشته و  به عنوان معاونت توسعه و مدیریت منابع  دانشگاه منصوب کرد. این انتصاب در حالی صورت می گرفت که  پوران فرد دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری و دانشجوی  دانشگاه تهران بوده است . این انتصاب در حالی صورت گرفت که در قسمت د ماده ۵ آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها وموسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، داشتن حداقل ۵ سال سابقه خدمت در دانشگاهها با مدرک دکترا در وضعیت هیات علمی و همچنین دارا بودن مدرک تحصیلی تخصصی و با تجربه علمی را شرط معاونت اعلام کرده بودند و در تبصره ۲ همان ماده ذکر می کند که « در شرایط استنثایی، داشتن مرتبه مربی ب مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مرتبط برای معاونت توسعه مدیریت و منابع …» را عنوان می کند که بنظر می رسد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این زمینه دچار تخلف قانونی شده است.

دانشجوی دانشگاه شیراز معاون دانشجویی و فرهنگی

یزدان پناه، معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه را نیز به دستان ابوالقاسم هادی نیا سپرد. هادی نیا نیز دانشجوی دانشگاه شیراز بود و که برخی ها بر این باوند که که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه نیز قانون را رعایت نکرد و او را به عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی  منصوب نمود.

متخصص زنان و زایمان معاون آموزشی دانشگاه

پرویز یزدان پناه سپس به سوی معاونت آموزشی دانشگاه خیز برداشت و فرزانه آرامش را به عنوان معاون آموزشی دانشگاه منصوب کرد در حالی که آرامش یک روز سابقه مدیریت آموزشی را در کارنامه خود نداشت و از آنجا که متخصص زنان و زایمان در یاسوج بود قطعا کار در مطب و معاونت می تواند اختلال جدی در امور معاونت آموزشی دانشگاه ایجاد نماید.

معاون بهداشتی بدون یک روز مدیریت بهداشتی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بدون از توجه به همه انتقاداتی که در زمینه این انتصابات صورت گرفت به سراغ معاونت بهداشتی دانشگاه رفت و محمد مهدی بانشی را نیز بدون از یک روز سابقه مدیریتی در مراکز بهداشتی به سرپرستی  این معاونت مهم و تاثیر گذار نشاند.

بیمارستان چرام و واگذاری به پیمانکار قبلی / نمره صفر عدل هاشمی برای دانشگاه علوم پزشکی استان 

تعطیلی پروژه ها و به نتیجه نرسیدن پروژه هایی که حتی در زمان ایلامی تا ۹۵ درصد پیشرفت اعلام شده بودند باعث گردید تا پرویز یزدان پناه در این زمینه نیز حرفی برای گفتن نداشته باشد هر چند که موضوع بیمارستان چرام بعد از رسانه ای شدن و واکنش نماینده کهگیلویه در مجلس باعث گردید تا یزدان پناه،  تخلف در واگذاری این پروژه و دخالت برخی از دستگاهها را علت راکد بودن این پروژه اعلام کند اما بعد از مدتی خبر واگذاری این پروژه به همان پیمانکار قبلی رسانه ای شد تا یزدان پناه نه تنها برای تغییر پیمانکار موفق نباشد که مخالفت نماینده کهگیلویه را در سبد خود قرار دهد به طوری عدل هاشمی پور نمره صفر را برای عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد.

غلامرضا تاجگردون و قفل بر درب ام آر آی گچساران

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت نیز در اعتراض به عملکرد یزدان پناه ، به قول خوش کاری خلاف قانون انجام داد و قفلی بر درب مرکز ام آر آی  گچساران آویزان نمود. هر چند که تاجگردون خود از غیرقانونی بودن اقدامش سخن گرفت و در نهایت عذرخواهی نمود اما این رفتار او باعث گرددی تا ایرج حریرچی  قائم مقام وزیر بهداشت به یاسوج سفر کند و موضوعات دانشگاه علوم پزشکی استان را از نزدیک ببیند.

غلام محمد زارعی و عدم شرکت در عملیات اجرایی بیمارستان سی سخت

غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا هم که از عملکرد پرویز یزدان پناه دل خوشی نداشت علیرغم حضور در همه مراسمات کلنگ زنی و افتتاحیه پروژه ها به مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان سی سخت نیامد تا مخالفت خود را با ادامه کار پرویز یزدان پناه اعلام کند .

هر چند که این موارد می تواند بخشی از دلایل عدم صدور حکم ریاست پرویز یزدان پناه باشد و بنظر می رسد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با ادامه مدیریت یزدان پناه در دانشگاه علوم پزشکی مخالف باشند اما با توجه به وضعیت استان و پایان مهلت سرپرستی  وی در دانشگاه علوم پزشکی استان لازم است تا مدیران ارشد و نمایندگان تلاش نمایند تا هر چه سریعتر وضعیت مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی استان مشخص شود چرا که هر گونه تعلل و تاخیر در فرآیند  کار می تواند مانعی بر سر راه توسعه استان باشد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311336
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    در بیمارستانهای استان بخصوص گچساران،مسءولیتها به نیروهای قراردادی با هیچگونه سابقه ولی بقول خودشان با پشت سیاسی قوی واگذار شده که حتی پایشان را از گلیمشان درازتر هم میکنند و ندای منم منم سر میدهند.وا مصیبتا

  2. صدای مردم گفت:

    احسنت به این همه نکته سنجی بویرنیوز و وای به حال ما مردم ساده و بدبخت که اینا متولی حال و احوال ما شدن

  3. مخاطب بویر گفت:

    نمیدونم این همه اطلاعات بخشنامه ای رو کی بخورد بویر داده از کجا معلومه اینا که همش وگفتی درس باشه بویر جان
    اولش خوب به به و چه چه می‌شد به مدیریت ایشون چطو یهو همه چی برعکس شد
    همینکه خدمات بهداشتی درست و به موقع به جامعه تزریق میشه برا ما توده های مردم کافیه
    چرا نماینده ها همش تو کار مدیرا دخالت میکنن و افراد منتصب به خودشون میخوان تحمیل کنن به دستگاه ها

    عکس اسکرین شات گرفتم از کامت ببینم پخش میکنید

  4. کهگیلویه بزرگ گفت:

    خدا رو شاهد میگیرم به وضوح در واگذاری بیمارستان چرام تقلب و تخلف صورت گرفت و بازهم پیمانکار ضعیف قبلی طبق روابط برنده مناقصه شد خنده دار شده وضعیت مناقصات استان

  5. ناشناس گفت:

    درود متن جامع و کاملی بود و امیدوارم که افراد کار آمد و دلسوز سکان دار مدیرت شوند

  6. سایه گفت:

    آخ از بخت ما…

  7. گچساران گفت:

    یزدانپناه اصلا لیاقت مدیریت نداره

  8. همکار گفت:

    درود بر بویرنیوز
    ولی اولا که تا همین الان هم تا دلتون بخواد دکتر یزدانپناه باج داده به نماینده ها و هیچ خبری از قانون نیست نمونه واضحش معاون توسعه جدید و حفظ معاون درمان قبلی! دوم اینکه الان هم دارند لابی می کنند و سبک و سنگین می کنند برای به دست آوردن دل نماینده ها اونا هم براشون باج مهمه نه هیچ جیز دیگه باج دادن حلال مشکلاته و حالا خواهیم دید که این مرحله هم میگذره و ایشون رئیس می شه اما دخالت ها روز به روز داره سیستم دانشگاه را ضعیفتر و ضعیفتر می کنه و کمتر از یکسال دیگه رسانه ها شروع می کنن به معرفی گزینه های جایگزینی.

  9. تیزبین گفت:

    نقطه ضعف علوم پزشکی معاونت جدیدشه که نمیدونم چرا اسمشو گذاشتن معاونت پشتیبانی اما مث نظامی برخورد میکنن منظورم دکتر پورانفر هست. ضعف دوم که دکتر یزدانپناه مطیع پورانفر هست پورانفر هم طوطی نماینده ی… یه موضوعی هم بود به اسم معترضان که حقشون ضایع شد دو بار به اسمشون مجوز گرفتن اما هنوز الافن.

  10. یه همکار دیگه گفت:

    جناب همکار باج حفظ معاون دارو و غذا هم که تابلو هست…!

  11. احسان گفت:

    سلام به بویر نیوز یه کم از انصاف حرف بزنید یه کم از مردخدا باید ترسید شما حقایق را نمیگید چرا همه چی تو دست نمایندگان هست هر کاری دلشون میخواد میکنن امثال یزدانپناه وسیله هستند

  12. باشتک گفت:

    این آقا به درد مدیر خانه بهداشت روستایی هم نمیخورد فقط فقط خوش شانس بود، که نماینده ها بی خیال مصلحت مردم بیچاره هستن

دیدگاه شما