دوشنبه 15 مهر 1398 - 0:18

تعداد مبتلایان به HIV در روستای چنارمحمودی اعلام شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بنا بر گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با انجام آزمایش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت روستای لردگان ، کمتر از ۵ درصد مردم این روستا مبتلا به ویروس HIV هستند و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش بویرنیوز، اقبال عباسی روز یکشنبه در دیدار با مردم این روستای لردگان که در چند روز اخیر اخباری مبنی بر شیوع ویروس HIV بین اهالی منتشر شده بود، افزود: نتایج این آزمایشات حاکی از آن است که بیش از ۹۵ درصد مردم سالم هستند و نباید در این خصوص نگران باشند.

استاندار، در این دیدار معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشتند، ادامه داد: آزمایشات علمی نشان می‌دهد آماری که در فضای مجازی مطرح می‌شود صحت ندارد و به قصد ناامید کردن مردم این موضوعات را مطرح‌ کنند و آنها را به راه‌اندازی تظاهرات تحریک می‌کنند در حالیکه مردم نباید به این آمارها توجهی داشته باشند.

عباسی با تاکید بر اینکه رفع مشکل مردم با همکاری و همراهی آنها با مسئولان سریع‌تر به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: ما به دنبال حل مشکل هستیم از همین رو از مردم می‌خواهیم به مسئولان و تیم‌های بهداشتی اعتماد کنند و مطمئن باشند این مشکل برطرف می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ مسئولی قصد توهین به مردم این روستا را نداشته است، افزود: کسی به اهالی این منطقه قصد توهین نداشته و اگر توهینی صورت گرفته من از مردم عذرخواهی می کنم.

عباسی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان رفع این مشکل و یافتن راهکار است، مسئول مربوطه از نزدیک با مردم دیدار می‌کنند تا دغدغه‌های آنها را بشنوند و در کنار مردم باشند.

وی افزود: داروهای قوی و استاندارد تهیه شده و به مردم عرضه می شود از همین رو مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در چند روز اخیر اخباری مبنی بر ابتلای اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس HIV در فضای مجازی منتشر شد که باعث اعتراض و تجمع اهالی روستا در چهارشنبه هفته پبش شد.

شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311170
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. hossein گفت:

    65 نفر کمه یعنی؟

دیدگاه شما