شنبه 13 مهر 1398 - 11:25

اقدامات گسترده وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر و جزئیات)

وزیر نیرو و معاونین و مدیران وزارت خانه سفر یک روزه ای را به استان گکهگیلویه و بویراحمد آغاز کردند.

به گزارش بویرنیوز، در این سفر برخی از طرح های مهم حوزه آب و برق در نقاط مختلف استان افتتاح و برخی دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد.

با حضور وزیر نیرو، عملیات اجرایی پست برق 132 کیلوولت دژکوه در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، این پروژه شامل نصب يک دستگاه ترانس به ظرفيت 30 مگاولت آمپر و چهار فیدر خروجی 33 کیلوولت است.
پست برق 132 کیلوولت دژکوه، با هدف افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق جهت مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، افزایش پایداری، کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه توزیع در منطقه، افزایش پایداری و کاهش محدودیت های شبکه توزیع منطقه، افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع و جبران افت ولتاژ شبکه 33 کیلوولت منطقه به اجرا در می‌آید.
این طرح با سرمایه گذاری 151 میلیارد ریال توسط شرکت‌های داخلی اجرا و در ساخت آن از فناوری ایرانی بهره گرفته می‌شود.
افتتاح فاز اول و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پست برق چرام در کهگیلویه و بویراحمد
همچنین با حضور وزیر نیرو و ‌به صورت همزمان، مراسم افتتاح فاز اول و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پست برق چرام و ورود و خروج خط 132 کیلوولت بهبهان – یاسوج برگزار شد.‌
به گزارش  بویرنیوز، فاز نخست پست برق 132 کیلوولت چرام که عملیات اجرایی آن از سال 96 آغاز شده بود، شامل نصب یک دستگاه ترانسفورماتور 132.33 کیلوولت به ظرفیت 50 مگاولت آمپر، یک دستگاه فیدر ورودی و چهار دستگاه فیدر خروجی است. فاز نخست این پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 130 میلیارد ریال احداث شده است.
برپایه این گزارش، فاز دوم این پست برق نیز که امروز با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، عملیات اجرایی آن آغاز شد، شامل نصب دو دستگاه ترانسفورماتور 132.33 کیلوولت هر کدام به ظرفیت 50 مگاولت آمپر، دو دستگاه فیدر ورودی و هشت دستگاه فیدر خروجی خواهد بود.

وزیر نیرو در همین مراسم همچنین با کلنگ‌زنی خط 132 کیلوولت بهبهان – یاسوج، عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کرد.
افزایش ظرفیت تامین انرژی برق مورد نیاز شهرستان چرام و مناطق مجاور، افزایش پایداری، بهبود وضعیت ولتاژ منطقه و افزایش تعداد فیدرهای 33 کیلوولت و قابلیت مانور در شبکه توزیع از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.
ارزش سرمایه‌گذاری فاز دوم این پست برق 480 میلیارد ریال برآورد می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
این گزارش حاکی است، تمامی مراحل طراحی، خدمات مهندسی، تامین تجهیزات و اجرای عملیات این پروژه در فاز نخست توسط شرکت‌های داخلی انجام شده و در فاز دوم نیز شرکت‌های توانمند داخلی نسبت به تکمیل آن اقدام خواهند کرد.
پروژه آبرسانی به 40 روستای کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید/ افتتاح همزمان تصفیه‌خانه آب شرب سرفاریاب
مجتمع آبرسانی به 40 روستای دهدشت شرقی و تصفیه‌خانه آب شرب سرفاریاب در کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو بهره‌برداری شدند.
به گزارش بویرنیوز،  اجرای یک باب مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی، ۱۸ کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه و اجرای ۳۰۰۰ متر مربع محوطه سازی بخشی از مشخصات مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی است. با اجرای این طرح، ۴۰ روستا با جمعیت ۱۵۷۲۰ نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.
اردکانیان همزمان تصفیه‌خانه متعارف آب شرب سرفاریاب را نیز به بهره برداری رساند.

تصفیه خانه متعارف آب شرب سرفاریاب با ظرفیت تصفیه ۷۲۰ متر مکعب آب شرب در شبانه روز، جمعیت ۵۳۰۰ نفری شهر و روستاهای سرفاریاب را تحت پوشش قرار می دهد. برای اجرای این طرح، ۸۸ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی و ردیف ملی – عمومی هزینه شده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311020
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما