چهارشنبه 10 مهر 1398 - 13:59

عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در جذب اعتبارات تبصره 18 و اشتغال روستائی/استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ از این وضع نگرانم!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در جذب اعتبارات تبصره 18 و اشتغال روستایی گفت: از این وضعیت نگرانم.


به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری در نشست شورای اشتغال، اقتصاد و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه جذب اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه در استان رضایت‌بخش نیست، گفت: درست است که سال 98 به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدم اما نسبت به اعتبارات سال 97 بی‌تفاوت نیستم و موظف به بررسی اعتبارات جذب شده سال گذشته هستم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در خصوص عملکرد ضعیف دستگاه‌ها کمیته‌ای تشکیل و علت ضعف دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد، درست است تحریم هستیم اما می‌توان از ظرفیت‌های قانون برای ایجاد اشتغال به خوبی استفاده کرد.

وی از جذب اعتبارات اشتغال روستایی هم ابراز نارضایتی کرد و گفت:  بهترین عملکردمان در حوزه اشتغال روستایی است اما از این حوزه هم راضی نیستم چرا که  بسیاری از اعتبارات روستایی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌ها پرونده خود را به بانک می‌فرستند اما پیگیری نمی‌کنند سرنوشت این پرونده چه شده است، افزود: در حوزه‌ای قرار بود 600 پرونده پرداخت شود اما فقط یک مورد پرداخت شده است آیا خود شما مدیران که بر روی این صندلی‌ها نشسته‌اید قانع هستید؟

کلانتری با تأکید مجدد بر آسیب‌شناسی اعتبارات ماده 18 و اشتغال روستایی گفت: مدیران دستگاه‌ها و مدیران بانکی ما در جذب اعتبارات سال 97 مانده‌اند و با این روند سهمیه دوم اعتبارات اشتغال روستایی از طریق وزارت کار به استان اختصاص داده نمی‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جذب اعتبارات اشتغال روستایی ما 100 درصد نیست، وزیر از این شرایط راضی نیست و به ما گفته با این شرایط نمی‌توانیم اعتبارات سال 98 به شما اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نمی‌دانند از محل تبصره 18 چه میزان اعتبارات در سال 97 و 98 داشته‌اند، گفت: علت عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در این دو حوزه مشخص و گزارش آن را برایم ارسال کنند. حتی نشست آینده اشتغال فقط با دستور کار بررسی ضعف دستگاه‌ها در جذب اعتبارات این دو حوزه برگزار شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جذب همین اعتبارات تبصره 18 و اشتغال روستایی است که منجر به ایجاد اشتغال و رونق واحدهای تولیدی راکد می‌شود البته بیشتر این کم‌کاری‌ها به خود دستگاه‌ها برمی‌گردد که پرونده‌های ارسالی به بانک را پیگیری نمی‌کنند.

کلانتری با بیان اینکه بانک‌ها در جذب اعتبارات روستایی و تبصره 18 همکاری کنند، گفت: اگر منابع بانکی استان برگردد از هیچ بانک و دستگاه‌ اجرایی نمی‌گذرم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از این وضعیت نگرانم، افزود: البته نمی‌شود زحمات انجام شده را نادیده گرفت و باید از تمام ظرفیت برای ایجاد اشتغال استفاده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310893
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما