جمعه 29 شهریور 1398 - 20:12

جمعه شلوغ استاندار کهگیلویه و بویراحمد/پیشنهاد جالب برای مطرح کردن استان در سطح ملی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین روز هفته را به همراه معاون عمرانی خود به بازدید از چند طرح اقتصادی، راه، آب و گردشگری اختصاص داد.

به گزارش بویرنیوز، نگرانی های دکتر کلانتری در خصوص افزایش آمار تصادفات وی را به جاده ها کشاند، او امروز محور یاسوج به شیراز ، محور بابامیدان – یاسوج – سمیرم و همچنین محور یاسوج به شهر سی سخت را بازدید کرد.

کلانتری از اختصاص حدود 15 میلیارد تومان از بودجه 100 میلیارد تومانی مورد نیاز محور یاسوج به شیراز خبر داد و گفت: طول این محور در محدوده استان ۳۷ کیلومتر است، ۲۱ کیلومتر از محور چهار بانده و ۸ کیلومتر آن هم در حال ساخت است که 2 و نیم کیلومتر آن در حال قیرپاشی برای انجام عملیات آسفالت است .

استاندار از اولویت دار بودن جان مردم گفت و اتمام پروژه های حیاتی راه را از مهم ترین برنامه های خود عنوان و تصریح کرد: هم اکنون در استان ۲ هزار و ۲۵۰ پروژه ریز و درشت در حال اجراست که اولویت بندی آنها بر اساس نیاز مردم استان انجام شده و در حال اجرا می باشد.

وی مهمترین پروژه های اولویت دار استان در حوزه راه سازی را محور یاسوج به شیراز ، پاتاوه – دهدشت و بابامیدان به یاسوج عنوان کرد و گفت : مهمترین پروژه راهسازی استان فعلاً پروژه یاسوج به شیراز است که اولویت اول ما در استان است.

در ادامه این بازدید میدانی ، استاندار کهگیلویه و همراهان از محور بابامیدان – یاسوج – سمیرم در محدوده پلیس راه محور یاسوج – شیراز تا محدوده پلیس راه محور یاسوج – اصفهان به طول ۱۲ کیلومتر بازدید کردند و در خلال این بازدید گفت: این پروژه از جمله مهمترین پروژه های در دست اجرا در حاشیه مرکز استان است که اعتباری بالغ بر 41 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

استاندار سپس عازم سی سخت شد، او ابتدا از تعریض و جاده سازی یاسوج به سی سخت بازدید کرد و ضمن بیان لزوم تسریع در عملیات راه سازی در این محور، از حراست از محیط زیست و البته جبران خسارت های وارده به جنگل های این منطقه، بعنوان یکی از جدی ترین خواسته هایش از مجری این طرح گفت.

بازدیداز تصفیه خانه فاضلاب سی سخت برنامه بعدی دکتر کلانتری بود.

استاندار در بازدید از این طرح به ضرورت فرهنگ سازی برای اتصال شبکه های فاضلاب خانگی به سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، عنوان کرد: برخورداری از سیستم های فاضلاب بعنوان یکی از شاخص های مهم در زمینه توسعه یافتگی و سلامت به شمار می رود.

کلانتری گفت: برای تصفیه خانه فاضلاب سی سخت تاکنون 15 میلیارد تومان هزینه شده است، سیستم این تصفیه خانه ترکیبی و به بروز ترین پکیج های تصفیه فاضلاب مجهز شده است.

وی افزود: برای حراست از منابع ارزشمند زیرزمینی به ویژه در استفاده های کشاورزی و صنعتی ناچار به بازچرخانی آب های استفاده شده و استفاده از پساب فاضلاب هستیم.

کلانتری گفت: در بیشتر کشورهای توسعه یافته با وجود دسترسی به منابع آب بیشتر، اما استفاده از آب شرب در کشاوزی، صنعت و فضای سبز ابداً مرسوم نیست، در ایران به واسطه کمبود آب، باید حساسیت ها در استفاده از آن جدی تر گرفته شود و با توسعه سیستم های تصفیه فاضلاب بخش زیادی از فشار بر منابع حیاتی آب شیرین را کم کرد.

وی سپس در بازدید از شهر سی سخت گفت: کهگیلویه و بویراحمد شمالی در جنوب ایران است، اینجا پر از ظرفیت است، میشود در زمینه توریست کارهای بسیاری کرد تا هم به توسعه و هم اشتغال منطقه نیز کمک شود.

کلانتری گفت: محلی برای همایش های ملی پیش بینی و عملیاتی شود، همایش هایی که میتواند در معرفی ظرفیت های استان موثر باشد و قطعاً با معرفی خوب و چند باره استان شاهد پیشرفت های بهتری هم در زمینه توریسم و گردشگر و هم جذب سرمایه گذار خواهیم بود.

به گزارش بویرنیوز، دکتر فیض اله پاسره در بازدید مقام ارشد استان از تصفیه خانه فاضلاب سی سخت گفت: فرایند تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت  فرایندی ترکیبی (رشد معلق میکروارگانیزمها و رشد چسبیده میکروارگانیزمها است Integrated fixed  activited  sludge) است، در این سیستم زيست توده هاي معلق و متصل به صورت موثري همزمان بکار گرفته شده اند که مزاياي گسترده تري را نسبت به فرايندهاي متداول لجن فعال( سيستم هاي داراي رشد معلق) دارا هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310372
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دهدشت گفت:

    با سلام
    خدمت دکتر پاسره که یکی از نخبگان وبا ارزش ترین و قویترین نیروی این استان می باشد که همه کارهای او نشان از قدرت و باهوشی وبا علم خود توانسته مانند یک نکین در انگشتر بدرخشد …

  2. دنا گفت:

    با سلام لطفا یه فکری به حال جمعه بازار بکنید که دست فروش ها کل خیابان اصلی را به تصرف خودشان درآوردن
    باید یک ساعت توی ترافیک باشی تا از جمعه بازار به فلکه جهاد برسی کجای ایران در ورودی پرتردد شهر دست فروش شهر رو محاصره کرده غیر از یاسوج کجای ایران در ورودی شهر به کل درخت ها لباس آویز شده برای فروش لطفا جناب استاندار ساعت هفت شب به بعد از جمعه بازار تا فلکه جهاد یه سرکشی بکنید ببینید در شان این استان هست واقعا جای تاسف داره

  3. واقع بین گفت:

    درود بر تلاش فرمانداردنا جناب اقای علی پور که در همه امور پیگیر مشلات شهر ستان دنا می باشند

  4. ع م گفت:

    دکتر پاسره تلفیقی ست از علم و تجربه که با قابلیت های غنی مدیریتی توانسته است در این خطه محروم خدمات ارزنده ای ارائه دهد. تندرستی و موفقیت روزافزونی را برای ایشان از خداوند منان طلب می کنیم

دیدگاه شما