سه شنبه 26 شهریور 1398 - 22:05

هشدار/سیستم گرمایشی 2670 کلاس درس کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد است/تا دیر نشده پیشگیری قبل از فاجعه کنید

1105 مدرسه در قالب دو هزار و 670 کلاس درس استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند.

به گزارش بویرنیوز، این بخشی از سخنان امروز مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش استان بود.

پیروز کرمی گفت: تاکنون سیستم گرمایشی 421 مدرسه در قالب دو هزار و 354 کلاس درس استانداردسازی شده است و یک هزار و 105 مدرسه در قالب دو هزار و 670 کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند‌، باید تا مهر ماه سیستم گرمایشی 141مدرسه در قالب 452 کلاس درس استان استانداردسازی شود.

و اما چند نکته برای مسئولان: 

گزارش آمار خوب است اما حلال مشکل نیست، همه نیک میدانیم مدارس زیادی در کهگیلویه و بویراحمد داریم که فاقد استانداردهای لازم در زمینه سرمایش و گرمایش هستند، این مساله اگرچه گفتنش برای توجه دادن نگاه ها به این ضعف بزرگ خوب است اما به نظر دیگر زمان برای گفتن نیست و حالا باید اقدام کرد.

ماجرای دختران شین آباد، کودکان معصوم زاهدانی و چندین و چند مورد دیگر را همگی به خوبی به یاد داریم، همه آن حوادث تلخ درست وقتی و به گونه ای رخ داد که کسی فکرش را هم نمیکرد.

شاید اگر به جای بخاری های نامناسب یک تغییر کوچک برای گرمایش می شد و یا بخاری استاندارد در فضایی مناسب و با حفاظ مناسب و استاندارد نصب می د شاهد اتفاقات تلخ و مرگ کودکان آینده ساز ایران نبودیم.

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نیز باید علاج قبل از فاجعه کنند، تا فرصت هست به اصلاح و استاندارد سازی سیستم گرمایش همه مدارس استان به ویژه در مناطق سرسیر اقدام کنید تا خدای ناکرده بخاطر یک سهل انگاری فردا روز پشیمانی برای هیچ کس پیش نیاید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310235
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما