پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 1:10

واکنش معاون رییس جمهور به ازدواج کودک ۱۱ ساله در بهمئی

معاون رییس جمهور در واکنش به انتشار خبر ازدواج کودک ۱۱ ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد، توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش بویرنیوز، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره فیلم منتشر شده از ازدواج یک کودک ۱۱ ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با مسئولین استان مکاتبه کردیم؛‌ گزارشی کامل دریافت کرده و درخواست رسیدگی دادیم. خوشبختانه مقامات استان هم ورود کردند و ظاهرا براساس آن چیزی که خود قوه قضائیه، اعلام کرده فعلا این حکم عقد باطل شده تا رسیدگی بیشتری انجام شود.

وی گفت: امیدوارم این موضوع بیشتر از جنبه فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد که کودکان اجازه داشته باشند کودکی خود را با بازی، شادی و نشاط و آنچه به بلوغ جسمی، روحی و روانی بچه‌ها کمک می‌کند، طی کنند. ازدواج و همسری موضوعی است که در یک سن منطقی که واقعا بلوغ اتفاق افتاده می‌تواند بسیار معنادار و اتفاق خوبی باشد.

ابتکار همچنین گفت: امروز گزارشی از روند انتخاب زنان در دولت اعلام شد که این روند به رشد ۳۶/۷ درصدی رسیده است. اکنون میزان مدیران زن در دولت  کشور از ۱۳/۶ درصد به بیش از ۱۸ درصد رسیده است همچنین  تعداد مدیران عالی زن از ۳۲ نفر در ابتدای دولت دوازدهم به ۶۷ نفر رسیده است یعنی ۵ و نیم درصد مدیران عالی دولت زن هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین انتصابات مدیران زن در وزارت کشور و استانداری‌ها بوده است، خاطر نشان کرد: هشت معاون استاندار زن هستند و تعدادی فرماندار، بخشدار و مدیر کل زن داریم. ۱۸/۶ درصد از مدیران استان هرمزگان زنان هستند و به این لحاظ هرمزگان رتبه اول را دارد.

ابتکار تاکید کرد: هر چند انتصاب مدیران زن روند قابل قبولی دارد اما این روند در دو سال باقیمانده دولت باید بیشتر شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309783
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ستار گفت:

    سلام خانم ابتكارهمه ازفقراست مي توني مشكلي راحل كني

  2. ناشناس گفت:

    سرکار خانم دکتر ابتکار تا موقعی که امثال شماها به دنبال حاشیه سازی واظهار نظرهای غیر معقول باشند چیزهای اصولی ومهم مغفول می مانند . خیلی از نظرات وسیاست هایی که شما من باب حضور زنان در اجتماع دارید مثل حضور در استادیوم ورزشی ودوچرخه سواری حواشی هستند که فرع قضیه بوده و مشکلات ریشه ای بانوان راحل نخواهد کرد. شما به حضور زنان در جامعه می نازید در صورتیکه اکثر بانوان از اینکه شاغلند وبه بچه های خود درست وحسابی نمی رسند وبعضا محل درستی برای نگهداری بچه های خود در ساعات کاری یافت نمی کنند شکوه دارند. شما یک روی سکه را میبینیدد ،همچنان که در محیط زیست هم خیلی چیزها را نمی دیدید.
    اصلا حضور زنان در مشاغل پایین وبالا دستی آن گاه خوب ومعنی دار است که زنان وظیفه مادری خودراهم در کنار شغلشان بدون دغدغه اعمال کنند نه با ترس واضطراب و…….. روی دیگر سکه راه هم ببینید.

دیدگاه شما