یکشنبه 20 مرداد 1398 - 17:51

دستگاه برتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی می شود/استان پیشتاز در پرداخت مطالبات بازنشستگان

دکتر حسن نورزی در جمع اصحاب رسانه از اهمیت اطلاع رسانی دقیق، صریح و به موقع گفت و آنرا حق مردم دانست،او از راهکارها برای توسعه و رفع محرومیت گفت و به بیان عملکرد سازمان مدیریت پرداخت.

دکتر نوروزی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

راه حل توسعه استان و برون رفت از محرومیت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک نهاد توسعه ای در سطح کشور است، برای توسعه و رفع محرومیت باید کار منسجم کنیم، شعار ندهیم، کلی گویی هم نکنیم.

همه دستگاه های خصوصی و دولتی و مردم باید به کمک هم بیایند،به یک دستگاه اجرایی و نظارتی قوی نیاز داریم، با کار تیمی قوی می توانیم توسعه نیافتگی تاریخی که در سطح استان با آن مواجه هستیم را میتوانیم کنار بزنیم.

برای روستاها برنامه توسعه روستاها را تدوین کردیم، قانون برنامه ششم ما را مکلف کرده که برنامه توسعه ۴۵۵ روستای استان را بنویسیم، ان شاءالله تا پایان سال ۹۸ بتوانیم برنامه توسعه ۴۵۹ روستا را به سرانجام برسانیم.

حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی

نوروزی از تلاش برای فعال کردن بخش خصوصی بعنوان راهکاری برای رفع محرومیت ها در زمینه اشتغال و توسعه گفت و ادامه داد:

یکی از کارهای خوبی که در استان انجام گرفت که بعنوان یک گام خوب در ذهن ها باقی خواهد ماند موضوع عملیاتی کردن کمکهای فنی،اعتباری بود، نرخ سود تسهیلات که 16 درصد و بالاتر است را تصمیم گرفتیم مورد بخشودگی قرار دهیم.

اقدام ارزشمندی که انجام شد و افتخار آفرین است، این بود که دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی استان را برای ارائه تسهیلات مناسب همراه و همگام کردیم، بخشی از سود تسهیلات که تا 50 درصد هست مشمول بخشودگی قرار دهیم.

سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استان را بعنوان کمک های فنی و اعتباری کنار گذاشتیم و بخشی از آن، حدود ۴۴ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که آن بخش تخصیص که مجدداً به نقدینگی تبدیل شد را به ورزش، صنعت،کشاودزی، گردشگری و موارد اینچنینی اختصاص دادیم.

کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در پرداخت مطالبات بازنشستگان

وی از لزوم توجه به بازنشستگان گفت و افزود:

حالا که قادر به ایجاد اشتغال دولتی با توجه به ظرفیت ها در استان نیستیم، بنا را بر تسهیل گری از کار سرمایه گذاران گذاشتیم تا به اشتغال های بخش خصوصی کمک کنیم و این کار در راستای اقتصاد مقاومتی بود.

از دیگر کارهایی که در زمینه اعتبارات هزینه ای استان داشتیم از قبیل حقوق،دستمزد،بازنشستگی،مزایا و…ما بازنشستگانی که تا پایان سال ۹۶ بازنشسته شده بودند در سال ۹۷ مطالبات مانده مرخصی شان را که از دولت طلب داشتند، پرداخت کردیم، گرچه میتوانستیم این بودجه را جای دیگری هزینه کنیم، اما بازنشتسگان برای ما مهم هستند چرا که 35 سال عمرشان را در راه خدمت در دولت صرف کردند از طرفی با توجه به تورمی که یکسال گذشته داشتیم پول سال قبل ارزشی به مراتب پایین تر برایشان داشت، مطالبات 96 را ددر 97 پرداخت کردیم.

یقین دارم که کمتر استانی در سطح کشور در زمینه مطالبات بازنشستگان مثل استان ما جلو باشد.

دستگاه برتر استان معرفی می شود

از دیگر کارهایی که در حال انجام هست برگزاری جشنواره شهید رجایی در هفته دولت است،که با ارزیابی۷۶ دستگاه(اداره کل،بانک و شرکت)در شاخص های عمومی و اختصاصی به زودی و در هفته دولت دستگاه های برتر تقدیر خواهیم کرد.

مدیران دنبال منابع باشند

نوروزی از معرفی ظرفیت ها و قابلیت ها بودجه 98 به همه مدیران استان گفت، او ضمن درخواست از مدیران برای جذب منابع پیش بینی شده در راستای حرکت به جلوی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد:

یکی از کارهای مهمی که مدیران کل در استان و شورای برنامه ریزی و توسعه باید دنبال کننداینست که اگر به دنبال توسعه و رشد هستید باید بر اساس برنامه و ظرفیت های موجود در کشور استفاده کنیم، باید قوانین مملکت را به خوبی بشناسیم و در وزارت خانه مربوطه مطالبه گری کنیم‌.

دیروز در جلسه برنامه همه ظرفیت های بودجه 98 را برای همه دستگاه ها مشخص و مرتب شده در اختیار دستگاه ها قرار دادیم،اگر دستگاهی نخواهد در مسیر گام بردار خب مشخص است، اینکه فرد موفق بشود یا خیر و بتواند یا نتواند در جذب منابع موفق باشد بستگی به ما ندارد.

19 میلیارد پاداش باید به بازنشستگان ۲۴ دستگاه بابت پاداش آنها باید پرداخت کنیم، طبق تبصره 12 قانون، هر دستگاهی که اموال مازاد دارد باید آنها را شناسایی و بفروشد و پاداش بازنشستگان خود را بدهد اینکه مدیر از این ظرفیت ها استفاده نکند و بعد افراد معترض را به درب سازمان برنامه بفرستند کاری خلاف رویه است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بعنوان دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان، دبیر مهمترین نهاد تصمیم ساز در سطح استان است، همینطور دبیر شورای فنی است که یکی از کارکردهای مهمش نظارت بر حسن اجرای پروژه های فنی است.

دبیر شورای اقتصاد مقاومتی، دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت، دبیر ستاد درآمد استان که بتواند منابع درآمدی و مالیاتی و…را باید وصول کند، دبیر کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری، دبیر کارگروه پژوهش و فناوری، عضو هیات امنای دانشگاه های استان از سری وظایف این سازمان است.

در خصوص نحوه توزیع اعتبارات:

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بویرنیوز مبنی بر برخی اعتراضات در خصوص نحوه توزیع بودجه گفت: تخصیص بودجه و اعتبارات بر اساس شاخص های منطقه ای و برحسب الزامات هر منطقه به صورت منطقی و عادلانه توزیع می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308349
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما