سه شنبه 15 مرداد 1398 - 20:36

راه حل رئیس اتاق بازرگانی یاسوج برای حل سریع دعاوی بخش خصوصی

به گزارش بویرنیوز، با استقبال چشمگیر مخاطبان، همایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی استفاده از ظرفیت نهادهای داوری در حل و فصل دعاوی و مشکلات حقوقی، تجاری، اقتصادی و صنفی در سالن همایش های اتاق یاسوج برگزار شد.

این همایش با همکاری مشترک  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و با حضور معاونین دادگستری استان، قضات محترم حقوقی دادگستری، وکلا، مسؤلین مؤسسات حقوقی و فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این همایش با اشاره به اینکه ارجاع اختلافات به دستگاههای قضایی تنها راه حل و فصل شکایات و دادخواهی نیست افزود: یکی از شیوه های بسیار موفق و رایج در دنیا برای حل اختلافات فعالین اقتصادی، داوری است. داوری همانند مصالحه و سازش و میانجیگری می تواند کوتاه ترین راه جایگزین حل و فصل اختلافات باشد.

جبار کیانی پور گفت:امروزه تشکیل مراکز داوری تخصصی یکی از مهمترین راهکارهای امنیت قضایی کشور است که بسیار هم مترقی است، زیرا باعث کاهش پرونده ها در محاکم و بالا بردن نظم عمومی حقوقی است و بهتر از همه سریع ترین راه حل اختلافات میان فعالین اقتصادی است و با ایجاد مراکز داوری عملا بار سنگینی از دوش دادگستری برداشته و دادگستری ها می توانند به امور مهم تر نظم عمومی بپردازند.

رئیس اتاق یاسوج در ادامه اظهار کرد: ما امروز دور هم جمع شده ایم که بگوییم به یک ضرورت انکار ناپذیر رسیده ایم و آن هم تشکیل مراکز داوری است. امروز تعداد و میزان اختلافات در حوزه اقتصادی چنان افزایش یافته که دادگستری ها عاجز مانده اند و کثرت پرونده ها بلایی بر سر محاکم و قضات آورده که تنها دودش به چشم فعالین اقتصادی می رود.

????????????????????????????????????

وی ادامه داد: لازم است اینجا اعلام کنم که محاکم و دادگستری ها بیش از بخش خصوصی ضرورت تاسیس مراکز داوری را تشخیص و با جدیت در جهت کمک برای ایجاد مراکز داوری هستند که این امر کمک شایانی به توسعه فضای کسب و کار و حل اختلافات میان فعالین اقتصادی می کند.

کیانی پور تصریح کرد: امروز به همین خاطر دور هم جمع شده ایم که با ایجاد مراکز داوری به همدیگر کمک کنیم تا علاوه بر اینکه اختلافات تجاری فعالین اقتصادی را کاهش می دهیم و فضای کسب و کار را شکوفا می کنیم به دادگستری هم کمک کنیم تا به ماموریت های تخصصی خودشان یعنی ایجاد امنیت و عدالت بپردازند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=307989
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما