سه شنبه 25 تیر 1398 - 11:19

نگاهی به کارنامه و اقدامات محمد علی وکیلی در مجلس

صمد کریمیان؛ مخاطب بویـرنیـوز؛ در یادداشتی که برای ما فرستاده، نوشت:

دکتر وکیلی از معدود نمایندگان لر تبار مجلس است که در نخستین سابقه حضورش در مجلس که پر است از نمایندگان پر آوازه، توانست در هر 4 سال دور دهم در ترکیب هیئت رئیسه قرار بگیرد و جزو 10 نماینده اثر گذار مجلس از میان حدود 300 نماینده باشد.

وی اگرچه منتسب به فراکسیون امید است اما هر جایی پای خواست و مطالبات مردمی پیش آید، مواضع و نقادی او به دولت آنچنان تند می شود که گویی در قامت یک مخالف تمام عیار به چشم می آید، همه به یاد داریم سخنان پر شور و حرارت دکتر وکیلی در خصوص معیشت مردم و گلایه های جدی او از دولت را، این رفتار قطعاً برخاسته از اصل و اساس تعریف نمایندگی مردم است، چرا که او خود را نماینده مردم می داند و نه دولت و یا جناحی دیگر!

وی نماینده تهران است و طبیعی است که عمده وقتش را به مطالبات مردم حوزه انتخابیه اش بگذارد، اما جایگاه ملی او و حضورش در ترکیب هیئت رئیسه فرصتی فراهم آورده تا به مسائل تمام کشور حساسیت داشته باشد، اظهار نظر کند و مطالبات مردمی را فریاد بزند.

در حوادث مختلف در تمام نقاط کشور، چه در سیل و زلزله و چه رخدادهای ملی دیگر، هم به صورت فعال در میان مردم حضور پیدا کردو هم زمینه امداد رسانی و کمک به مناطق درگیر با چالش را فراهم آورد.

ردپای مهم او در قانون گذاری ها و خدمات به مناطق محروم نیز به خوبی مشهود است، از کمک های ویژه برای بخشش جرائم شهرداری ها مناطق کمتر برخوردار گرفته تا تخصیص سهمیه قیر و متوجه کردم دولت به خواست مناطق کمتر برخوردار در کارنامه او مشهود است.

یکی از گلایه مندی های استان های لر نشین از دولت، همواره عدم استفاده کافی از نیروهای توانمند این قوم بوده است، این نقیصه را دکتر وکیلی به خوبی درک کرد، او در مدت حضورش در مجلس زمینه رشد نیروهای توانمند و کاربلد لرتبار در مناصب بالای مدیریتی در کشور را فراهم آورد، تعداد این افراد یکی و دوتا نیست و به جرات می توان گفت هیچ نماینده ای از این حیث به پای او در تاریخ مجلس نمی رسد.

همین نگاه و تعصب او به لر تباران از تمام نقاط کشور باعث شده هم اکنون جابجایی و حذف لرها حتی برای وزرا کاری سخت و با هزینه بالا باشد .

در ماجرای حذف افشانی از شهرداری تهران او یک تنه در مجلس جنگید و این روحیه نیازمند تکثر در جامعه زاگرس نشین است که به خود زنی عادت دیرینه دارد.

در مجموع می توان گفت کارنامه دکتر وکیلی درخشان است و او در همین یک دوره مجلس به اندازه چندین دوره برخی دیگران از نمایندگان کلکسیونی از افتخارات و اقدامات را جمع کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305769
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حکیم زاده گفت:

    سلام ..
    من فقط در یک جمله خیلی خیلی مختصر میتونم بگویم افتخار میکنم که همچه همشهری و لر تباری را در قلب ملت ( مجلس شورای اسلامی ) را داریم و حقیقتآ دکتر وکیلی یک افتخار و سر بلندی است برای استان کهگیلویه و بوبراحمد …..

  2. بوير گفت:

    دكتر نمونه يك لر صادق و باوقار هستند

دیدگاه شما