یکشنبه 23 تیر 1398 - 23:49

شرط مقدم برای راه اندازی تیم شهرداری یاسوج/پاسخ شهردار به نحوه آسفالت و چرایی ایجاد سرعتکاه در مرکز کهگیلویه و بویراحمد

تیم فوتبال شهرداری یاسوج تاسیس می شود البته با این نگاه که فدارسیون فوتبال به ما کمک کند.

به گزارش بویرنیوز، شهردار یاسوج در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان برخی اقدامات عمرانی و اجرایی خود پرداخت و گفت:

در دوره کاری ۲۲ ماهه حوادث متفاوتی از زلزله گرفته تا سیل را در شهر یاسوج پشت سر گذاشتیم، این حوادث علاوه بر اینکه محکی برای مدیران حوزه های خدماتی ما بود اما تاثیراتی نیز در عملکرد شهرداری و حوزه های خدماتی دیگر داشت‌‌.

باتوجه به تحریم های ظالمانه و سال اقتصادی بدی که در سال ۹۷ پشت سر گذاشتیم، شهرداری توانست هم از پس هزینه های روزمره ی خود بر بیاید، هم در سال بد اقتصادی که درآمدهای شهرداری با چالش های زیادی روبه رو بود توانست منشا کارهای مختلفی در حوزه های مختلف خدماتی، عمرانی،فرهنگی و حوزه های مدیریتی شهرداری شود.

در سال ۹۸ در نهضت ها در حوزه های زیرساختی،فرهنگی و خدماتی شهری توانستیم گام های اساسی برداریم.

در اینمدت پروژه هایی با عنوان یاسوج کارگاه عمرانی داشتیم ، که مهمترین این پروژه ها پرداختن به یک پروژه سنواتی بودکه بیش از ۲۸ سال از مصوبه آن میگذشت که طولانی ترین معبر شهری یاسوج بود،که جاده اصفهان را از پل مهریان را به سمت پل سوم متصل میکرد،و محلاتی مثل بنسنجان،شرف آباد،دولت آباد و زیر تل و نهایتا پل سوم را شامل میشد .گام اصلی در این پروژه ایجاد توافق با شهروندان است که مالکان این مناطق بودند،این پروژه حداقل تا امروز ۸۰ درصد توافقات و آزاد سازی های آن انجام شده.

بعنوان یک مژده به شهروندان شهر یاسوج اطمینان خاطر میدهم که در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه هستیم چنانکه کارهای جدول گذاری و زیرساخت برای آسفالت هم اکنون در برخی قسمت های آن در حال آماده سازی است.

در سال ۹۷ در حوزه های زیر ساخت شهری حدود ۴۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اجرایی را اجرا کردیم.

در زمینه پل‌ها به دلیل فرسودگی که در برخی نقاط نشست پیدا کرده بودند و نارضایتی هایی در پی داشتند نیز اقدامات خوبی انجام دادیم. همچنین لکه گیری ها را بعنوان یک پروژه بسیار خوب و علمی نیز داشتیم‌.

در چند نقطه از یاسوج همزمان و بدون وقفه کار آسفالت انجام میدهیم ، و تفاوت آن با آسفالت های قبلی در کیفیت آن است که زیر نظر آزمایشگاه مکانیک خاک هستند،که مکمل اینکار کار خط کشی آنها است که مناقصات انجام شده است و این نقیصه هم برطرف خواهد شد.

حداقل ۱۷۰ هزار متر مربع آسفالت با کیفیت انجام شده، ۵ هزار متر مربع پیاده روسازی در حال انجام است، ۶۶۰۰ متر جدول گذاری کار کردیم، ۱۱۵ متر مربع افزایش در فضاهای سرویس بهداشتی مرکز شهر را داشتیم،همچنین در بحث کانال دفع آبهای سطحی هم اقدامات خوبی انجام شده ،و جمعا در این یک سال و سه ماه حداقل ۶۷ میلیارد تومن پروژه در شهر یاسوج به بهره برداری رسید.

پیاده رو سازی ها یکی از الزاماتی است که ما از پل اول شروع کردیم ،از مزیت هایی که میتوان به آن اشاره کرد تنوع پروژه های شهری است که در چندین نقطه از یاسوج همزمان انجام میشوند،و مثل گذشته فقط مرکز شهر مورد توجه ما نیست.

پروژه پل چهارم که یک پروژه بسیار پر اهمیت برای ماست که بحث تسهیل در ترافیک شهری را نیز دارد از پروژه های خوب مدیریت شهری در این دوره کاری است،قبل از دوره ما فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشته،اما اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه داریم.ان شاءالله هر چه زودتر این پروژه را که جز پروژه های اقتصاد مقاومتی است بتوانیم به بهره برداری برسانیم.از محاسن این پروژه میتوان به کیفیت بسیار خوب و نظمی که مدیران این پروژه درحین اجرا دارند اشاره کرد.

در نیمه دوم ۹۸ طرح جامع ترافیک را به شورای ترافیک جهت تصویب نهایی ارسال خواهیم کرد، این طرح میتواند مسائل ترافیکی شهر یاسوج را برای یک دوره ۱۵ الی ۱۸ ساله جوابگو باشد،که این طرح شناسایی مشکلات و گره ها و حتی اصلاح هندسی برخی معابر را نیز شامل میشود،که با تصویب این طرح کمک بزرگی به ترافیک شهر خواهیم کرد.

در بحث ترافیک و سرعت کاه ها که یکی از مطالبات بسیار جدی شهروندان است،در محلاتی که سرعت خودروها زیاد است و گاها تلفات جانی و مالی را نیز داشتیم،شهرداری این مساله را در شورای ترافیک مطرح خواهد کرد، ما برای کاهش سرعت این سرعت کاه ها را اعمال کردیم و در ادامه رنگ آمیزی خواهیم کرد که در معرض دید رانندگان باشند، البته این نسخه نهایی برای رهایی از معضلات ذکر شده نیست اما در شرایط فعلی و تا فرهنگ سازی کامل و نصب دوربین های پایش ما به این سرعت کاه ها نیاز داریم.

مقدم فعالیت های شهرداری در بحث مبلمان شهری و فضای سبز در دو سال گذشته را به این ترتیب شرح داد:ما درشهرداری یاسوج در ۴ فصل گل داشتیم،گونه هایی که مقاوم به فصل سرما هستند در جاهایی که در معرض شهروندان هستند داشتیم،اِلمان های شهری را با همکاری متخصصان و صاحبان ایده داشتیم ،اصلی ترین کار ما فراخوانی است که قبلا روی آن کار شده است،در چهار نقطه شهر فلکه ساعت،هفت تیر،ورودی دو پل اول و دوم بشار،و پلیس راه قدیم شیراز،اِلمان های اصلی هستند که در سطح ملی به فراخوان گذاشته میشوند.

کارهای خوبی در بحث سرانه فضای سبز در ادوار گذشته انجام شد اما به دلایل مختلف کیفیت نداشتند و باعث رشد بی رویه علف هرز در فضاهای سبز شهر یاسوج شد،و این امر نیازمند اصلاح اساسی است ،نزدیک به ۱۵ هکتار اصلاح چمن داشتیم،اما در کل چمن فضای سبز متناسب با اقلیم ایران نیست.رنگ آمیزی تابلوها،نصب سطل زباله و نیمکت در نقاط مختلف شهر را به کرات داریم.

افتتاح پارک های محله ای نیز از دیگر اقدامات ما در حوزه فضای سبز بود،امروز نیز ۳۷۲ سرویس بهداشتی داریم اما در ایام پیک باز هم مشکل داریم،اما تا حدودی به اندازه نیاز مسافران به این سرویس ها دسترسی داریم.انتظاری که از شرکت توزیع نیروی برق داریم اینست که بحث روشنایی در معابر یاسوج را باز جدی تر بگیرند که بر عهده شرکت توزیع نیروی برق است.

تمام کارهایی که ما انجام میدهیم قطعاً با منابعی انجام پذیر هستند،منابع اصلی ما که همان نیروی انسانی است ،اما متاسفانه ما از لحاظ کمی در این زمینه مشکل داریم،بهترین و حاذق ترین نیروهای ما باید در بحث فضای سبز و پسماند فعالیت کنند،چرا فکر میکنیم حتما افرادی با سطوح تحصیلی پایین باید در این حوزه ها به کار گرفته شوند.برای تبدیل نیروهایی که جنبه کیفی دارند به نیروهایی که از لحاظ کمی در سطح خوبی هستند در مرکز علمی کاربردی شهرداری آموزشهای خوبی را برایشان در نظر گرفتیم که دورههای بسیار خوبی را برایشان در نظر گرفتیم،در حوزه هایی از جمله حقوق خانواده ،کنترل بهداشتی،تکریم ارباب رجوع، پدافند غیر عامل و…از نمونه دوره هایی است که در این مرکز برگزار کرده ایم.

منبع دیگر ما علاوه بر منابع انسانی منابع مالی است که به راحتی به دست نخواهد آمد و دولت در چند دوره گذشته توجه چندانی به شهرداری ها نداشتند.اما در همین شرایط بد مالی الحمدالله کارهای خوبی انجام شد،یکی از چالش های جدی که ما با آن مواجه شدیم بدهی هایی بود که قالب آنها در حوزه های مطالبات پرسنل،شرکت های تابعه ی شهرداری،که برای مثال در یک مورد نزدیک به ۱۲میلیارد تومان ما در CNG به شرکت ملی گاز بدهکار بودیم.

الان از ۵ CNG که در اختیار شهرداری است،هیچ درآمد مالی عاید شهرداری نمیشود،و فقط به بدهی ها میپردازیم و در این مدت حدود ۱۵ میلیارد تومن بدهی های سنواتی را در حوزه های نیروهای انسانی در شرکت های خدماتی داشتیم،همچنین پرداخت مطالبات تیم فوتبال شهرداری،و پیمانکارهایی که در فضای سبز و خدماتی کار کردند پرداخت کردیم.

راه اندازی تیم فوتبال شهرداری یاسوج یک مطالبه از سوی  شهروندان بخصوص جوانان است، تیم فوتبال شهرداری یاسوج تاسیس می شود البته با این نگاه که فدارسیون فوتبال به ما کمک کند، در این زمینه مذاکراتی با تیم های خوبی برای خرید تیم از لیگ دسته یک و دو فوتبال کشور داشته ایم که درصورت قطعی شدن اطلاع رسانی می شود و می خواهیم از صفر شروع کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=305688
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    جای بسی تقدیر وتشکر داره از شهردار خوب و مجموعه ی شهردا ی لطفا کوچه های زیر سازی شده ی شرف اباد را اسفالت کنید مخصوصا فرعی های نیک پی

  2. خدمت صادقانه گفت:

    خدا قوت شهردار توانمند و پرسنل زحمتکش شهرداری یاسوج

  3. شهروند گفت:

    سلام.یه سوال از شهردار دارم چرا حقوق کارگران فضای سبز پرداخت نمیشود… میگن پول به پیمانکار داده شده ولی پولی به کارگران داده نشد…خواهشن پیگیری شود

  4. ناشناس گفت:

    خسته نباشید به شهردار محترم و همکاران
    کاش پیاده رو منطقه راهنمایی از صدا و سیما تا روبروی فروشگاه رفاه رو هم سنگفرش میکردند که چهره زشتی از ورودی شهر درست کرده …

  5. ناشناس گفت:

    این چ موقع تیم داری هسه ‌‌…..

  6. سجاد گفت:

    بدبخت و شرف اباد

  7. علی گفت:

    جناب آقای دکتر مقدم
    شهدار محترم یاسوج
    با سلام وخسته نباشید
    لطفا کوچه ربروی دامپزشکی -جنب الکتریکی توکل که در مرکز شهرستان یاسوج ودر دید شهر وندان وگردشگران قرار دارد که ازمان رژیم گذشته تا کنون اسفالت نگردیده و تبدل به مخروبه گردیده است دستور آسفالت آنرا صادر فرمایید .
    با تشکر
    ساکنان کوچه نسترن – جنب دامپزشکی -جنب الکتریکی توکل

  8. سعادت دلشاد گفت:

    درود بر دکتر مقدم شهردار محترم و همچنین پرسنل زحمت کش شهرداری یاسوج،آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون

دیدگاه شما